Vraag wespen allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door cherrytomaatjes, 4 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Toen ik 15 was ben ik 2 keer door een wesp gestoken, in mn vinger en onder mn oksel. Mijn gehele arm, hand en vingers werden extreem dik. Zo dik dat ik mn vingers en arm niet meer kon buigen, heel pijnlijk ook.

Met 20 jaar in Frankrijk gestoken in mn been, maar amper een reactie.
    Nu met 33 jaar gestoken op mn sleutelbeen, maar weer amper een reactie.

Kan ik er nu vanuit gaan dat de heftige allergie reacties over zijn? En weet er iemand hoe dat kan?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Misschien de plaats van de steek? Dat de steek onder je arm (in je oksel) ervoor zorgde dat je daar veel vocht ophoping kreeg waardoor je lymfe het vocht uit je hand niet goed afvoerden?
    Geen idee hoor.
    Je hebt wel altijd kans dat je als nog allergisch wordt.

3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.574
    3.904
    113
    Vrouw
    Denk ook dat de plaats en misschien de soort wesp ook nog wel kan verschillen in hoe erg het zwelt?
    Pas geleden 3 keer gestoken waarvan 2 keer op hetzelfde moment. 2 van de 3 steken waren echt heel dik en een helemaal niet. De keer dat ik 2 keer tegelijk gestoken ben was mijn voet heel dik en rood, en mijn kuit maar een mini plekje.
    En de keer alleen mijn bovenbeen, en dat was ook echt giga gezwollen, plek was ongeveer 25 cm in diameter.
    Maar ik dacht altijd dat zo grote plekken en zwelling wel redelijk normaal was bij wespensteken door hun gif? Dat het gewoon na een aantal dagen weer moet beginnen afnemen. Of is dat dan toch een teken van allergie en kan dat dus verergeren in de toekomst? Een tante is anafylactisch geworden na een wespensteek een aantal jaar geleden, best beangstigend.

Deel Deze Pagina