Huis te koop / sinterklaasversiering

Discussie in 'De lounge' gestart door debq, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Over een paar weken komt ons huis te koop te staan. De makelaar verwacht dat het erg snel verkocht zal zijn. Normaal versier ik het huis elk jaar met een paar sinterklaas spulletjes: schoorsteen en wat andere dingen her en der.
    Nu twijfel ik heel erg of ik dat dit jaar ook zal doen, of dat het raar is voor kijkers wanneer er wat sinterklaasversiering is. En ik ben niet van plan om steeds alles wag te halen.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.672
    113
    Ik zou het nu even niet doen. Je jongste begrijpt het toch nog niet en de oudste kan je het uitleggen waarom dit jaar niet. Versiering oogt vaak rommelig.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Ik denk dat de meeste mensen zeggen ‘niet doen’.

Zelf zou ik het subtiel houden, denk ik. Dus geen schoorsteen neerzetten, maar wel iets anders neerzetten (heb op Pinterest heel veel dingen voorbij zien komen die ik prima vind gaan). En eventueel iets wat je toch wel makkelijk even op kunt ruimen als er kijkers komen.

4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zou het niet doen.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Sowieso niet voordat de foto's gemaakt zijn, maar het één en ander tijdens bezichtigingen zie ik geen probleem in. Woon je in een populaire markt waar huizen boven de vraagprijs gaan? Dan valt echt helemaal niemand daarover.

Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou het niet doen, maar ik heb ook nooit geen zin om te versieren:roflmao:
    Mocht je toch graag het e.e.a. versieren dan zou ik het na de foto's doen.

7. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Misschien wat pietjes op de ramen aan de achterkant van het huis. Dat toont wel sfeervol. Alleen niet voor het maken van de fotoos

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Het hoeft toch niet heel massaal versierd te worden? En hoeveel plaats neemt zo'n schoorsteen nu eenmaal in beslag?
    Dus als je huis met kerst nog niet verkocht is dan zet je ook geen kerstboom? Is jouw huis en je woont er nog gewoon.
    Ik zou dus gewoon (minimaal) versieren :)
    Zou eerst de foto's laten maken en daarna lekker versieren met je kids

Bailey07, Casara, Juffie26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou het reuze gezellig en sfeervol vinden als ik zo'n huis bezichtigde. Wat mij betreft dus gewoon doen. Ik zou alleen geen mega dingen in de kamer zetten die veel ruimte innemen. Dus rond de kerst zo'n behangtafel met kerstdorp oid;)

Bailey07, Juffie26, lovewinnie en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    De foto’s worden komende woensdag al gemaakt, dat is nog een beetje vroeg voor versieringen...
    De makelaar denkt dat de eerste week meteen veel mensen zullen komen. Vraag naar hoekwoningen is hier gigantisch en aanbod minimaal. Dat zal de week voor de intocht zijn. Die week gaan we zelf waarschijnlijk een weekje naar centerparcs hier in de buurt zodat we niet steeds alles op hoeven te ruimen :).
    Ik denk dat als er na dis week idd al veel mensen zijn geweest en alleen voor een 2e bezichtiging willen komen ik wel wat kleine dingen kan doen. Of is dat ook raar?

11. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Je woont er toch nog gewoon :) zou lekker wat versieren hoor. Het hoort toch ook bij de tijd van t jaar als je met kleine kinderen woont toch.
    Zolang t idd geen meters vrije vloerruimte inneemt zie ik t probleem niet hoor :)

Nu ben ik sowieso niet zo’n voorstander dat er geen enkel pruldingetje mag staan maar goed ;)

Casara vindt dit leuk.
  12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik denk dat het ook afhankelijk is van je woning zelf.

Heb je een huis wat al redelijk vol staat met meubels, zou ik het absoluut niet doen. Juist extra dingen maakt het nog voller.
    Als je een ruim huis hebt met veel ruimte, ja dan kan het na de foto's prima. En ik zou het ook niet raar vinden als ik bij een eerste bezichtiging nog geen sinterklaas spul aan tref en de 2e bezichtiging wel.

Juist een eerste bezichtiging ziet men hoe het huis eruit ziet en de 2e kijkt men meer naar de details van het huis zelf zonder de spullen erin. Althans dat is mijn ervaring :)

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Gewoon doen!

14. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Als het je huis niet te vol maakt gewoon doen. Het is toch geen showroom, je woont er nog gewoon hoor

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou het dus gewoon wel versieren. De makelaar kan wel zeggen dat het snel zal gaan maar wat als dat niet het geval is? En een echte geïnteresseerde koper kijkt naar ruimtes van een huis en niet naar de inrichting van de vorige bewoners. Dus ik zou zeggen, lekker versieren als je dat wilt en normaal ook zou doen.

16. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Zolang je niet de pieten van de Bijenkorf in het trapgat laat hangen zie ik het probleem niet.

poema en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Lekker doen. T is jouw huis en je woont er nog.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als jouw huis zeer geschikt is voor jonge gezinnen zou ik het zeker gewoon doen, maar wel subtiel en zwarte piet even achterwege laten. Het geeft dan namelijk een huiselijk idee waar men zich hun toekomstige feesten kan voorstellen.
    Maar als jouw doelgroep jonge starters die nog helemaal niet aan kinderen denken of ouderen is, dan zou ik het niet zo snel doen. Dan is het eerder storend.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zou het gewoon doen hoor, het hoeft toch niet heel uitgebreid? Maar ik vind zulke dingen zelf wel sfeervol en gezellig, zou er zelf ook niet raar van opkijken dat ik wat Sinterklaas/Kerst/Paasversiering ergens zou zien.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Pietjes: is een beetje een dingetje.
    Gezien de discussie. Zwarte of roetveeg Piet.

In de winkels zie je ook geen versieringen qua pieten. Dus ik zal wel de Pieten vermijden.
    Een Sinterklaas kan prima, net als een schoorsteen met pakjes.

Deel Deze Pagina