Ik heb weer wat kleertjes te koop staan op marktplaats. Nu heb ik een goed bod gekregen voor een setje, de potentiele koper wil het bedrag alleen vooraf overmaken wanneer ze ook mijn adresgegevens krijgt. Ik vind dat een beetje vreemd eigenlijk. Geef ik dan niet teveel persoonlijke informatie? (rekeningnummer + adres) Wat denken jullie hiervan?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook altijd vraag. Ik ben zelf een keer opgelicht vandaar. Ik vraag ook altijd het adres, dan heb ik 'iets' voor als ik weer opgelicht word. En de verkopers hebben zelf nooit moeilijk gedaan.
als ze het zou ophalen geef je toch ook je adres? denk dat je meer moet kijken naar de manier waarop t gevraagd wordt of het niet goed voelt of zo.
Is wel normaal als je een bedrag overmaakt...al hebben ze je adres geeft toch niet ze komen het vast niet jatten uit je huis XD
Ik heb er niet zo'n probleem mee dat iemand m'n adres krijgt als diegene het komt halen, maar dan geef ik m'n rekeningnummer niet. Nu geef ik mijn naam en rekeningnummer. Is ook al een kwestie van vertrouwen hebben in de koper toch? Ik twijfel er een beetje over. Zie niet helemaal waarom dat haar van enig nut kan zijn mocht ik een oplichter zijn oid.
ik denk eigenlijk of ze zo willen testen of je daarover twijfelt en dan een evt. oplichter bent. Als ik iets koop op mp, dan vraag ik als eerste of het opgehaald mag worden. Ook al weet ik zelf al dat ik te ver weg woon, zij weten dat niet, als ik vanaf mn hotmail mail Dat vind ik gewoon een veilig idee, later mail ik terug dat ik het toch te druk heb om op te halen, of ze het toch op willen sturen.
ik doe bij twijfel altijd eerst zeggen dat ik het kom halen omdat ik toch toevallig in de buurt ben en daarna vraag ik alsnog het rekeingnummer om het te laten verzenden omdat het eventueele ritje niet doorgaat . zo weet ik zeker dat ze eerlijk zijn ik zou het zelf ook wel geven
Ik geef het ook altijd gewoon en vraag het zelf ook meestal. Je kunt die persoon dan op naam googlen of het betrouwbaar is. Alsn ik iets verstuur zet ik er ook meestal mijn postcode en huisnummer op.
ik wil ook altijd alle gegevens adres telefoonnummer, ik sms dan ook nog even, en dan pas maak ik geld over, wil men dat niet dan koop ik het niet, ik heb het geld niet om opgelicht te worden, als ik iets koop is het noodzakelijk en we hebben maar een heel klein budget. dus vind de vraag totaal niet raar.
niet een rare vraag, vertrouwen in de verkoper/ koper kun je echt niet meer hebben tegenwoordig. ik vraag t ook regelmatig, zodat als t niet goed gaat, ik een adres heb waar ik heen zou kunnen (gebeurd nooit, maar toch)
ik vraag altijd adres maar bedoel dan woonplaats ik moet dat invullen voor internetbankieren maar vind het ook wel makkelijk als ze dan het volledige adres geven.
Rica: Welke bank heb je? Ik dacht dat een woonplaats invoeren bij internetbankieren tegenwoordig niet meer nodig was.
nee is niet echt raar hoor. heb ook weleens een vrouw gehad die dat wilde. toen ze het pakketje kreeg was ze dolblij en kreeg een heel leuk bedankmailtje van haar. die was ook al eens opgelicht