nieuwe baan, voel me schuldig

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Yes!! Een nieuwe baan dus! Maar jee, wat heb ik er even over na moeten denken zeg voordat ik er ja op zei.

Het betreft nl een baan voor 40(!) uur in de week. Veel te veel (naar mijn mening) want ik was op zoek naar een baan voor max 32 uur in de week zodat ik iig nog wat tijd met mijn dochtertje zou hebben. Maar heb ik echt een keus in deze lastige tijd? Niet echt.

Dus ben ik de voordelen op een rij gaan zetten:

ipv een uur heen en een uur terug kwijt aan reistijd, wat ik voorheen deed, ben ik nu binnen 10 minuten thuis.

Qua salaris ga ik er 'maar' zo'n 200 euro op achteruit vergeleken met wat ik bij mijn voormalige werkgver verdiende maaaaar stukken meer dan mijn ww-uitkering. Wat inhoudt dat ik al mijn vaste lasten kan blijven betalen en wie weet, zelfs een stukje over ga houden aan het eind van de maand.

Mocht het allemaal tegenvallen qua uren dan kan ik vanuit daar verder zoeken naar een baan ipv vanuit de WW. Geeft toch minder druk en een stukje rust.

Mocht de opdracht bij mijn nieuwe werkgever binnen 26 wkn klaar zijn en zou hij mij daardoor niet meer nodig hebben waardoor ik weer op straat kom te staan dan herleeft mijn ww-uitkering en anders (na die 26 wkn) heb ik vanuit de WW recht op garantiedagloon dus ook dan is er niks aan de hand. Daarmee kom ik ook niet in de problemen dus.

Heel veel hoeft mijn dochtertje er niet van te merken want zij zit op school en de dag dat ze dan vrij is (vrijdag, om de week) wordt ze opgevangen door haar vader (we zijn uit elkaar). Ook leuk dus.

Maar waarom voel ik me zo schuldig? Ik heb het idee dat ik haar tekort ga doen door zoveel te gaan werken.
    Maar ik heb gewoonweg géén keus. Ben allang blij dat ik 'al' na 4 maanden ww een baan heb gevonden. Die liggen niet voor t oprapen dus ben er zo dankbaar voor!

Verstand en gevoel lopen hier niet gelijk met elkaar:(

Weet ook niet waarom ik dit hier allemaal typ, moest het even kwijt denk ik. En heeeel misschien iemand horen zeggen dat ik helemaal niet zo'n slechte moeder ben:)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je bent geen slechte moeder

Mijn moeder deed dit ook toen we op school zaten en we hebben er niks van gemerkt.

Wij hadden na school een oppas thuis.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Super gefeliciteerd met je baan én: je bent ABSOLUUT geen slechte moeder!

:)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gefeliciteerd met je baan, en je bent juist een goede moeder, die zorgt voor een dak boven het hoofd, eten, en geen zorgen voor je kids!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Gefeliciteerd! en je niet al te schuldig voelen, ik kan het me wel voorstellen, maar je dochtertje gaat al naar school, dus zoveel zal er niet van merken joh!

Ik vind het heel goed van je dat je de baan hebt aangenomen, daarmee kun je toch juist goed voor je dochtertje zorgen? super.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Het valt misschien wel mee. de uren die je normaal aan reistijd had daar werk je nu gewoon voor.
    Misschien ben je wel s'avonds eerder klaar nu doordat je niet hoeft te reizen. ik denk dat het niet slecht klinkt nu. en je moet wat meid! komt vast wel goed!

iig gefeliciteerd met je baan.

7. Helemaal mee eens! En meissie, als je naar een baan voor 32 uur op zoek was, en je krijgt nu 40 uur maar bespaart per dag wel 100 minuten reistijd (= 500 minuten per week = ruim 8 uur!) komt dat toch een beetje op hetzelfde neer? :)

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    gefeliciteerd!
    En je hoeft je niet schuldig te voelen..
    Je mag juist trots zijn en dankbaar.
    Je hebt er alles aangedaan om de thuissituatie zo ideaal mogelijk te maken voor je dochter.. En ondanks deze rare tijden in banenland is het je verdorie nog gelukt ook!!!!

Zelf werk ik ook fulltime (vader is wel thuis ivm depressies) en voel me ook wel eens rot. Maar ze zit op school, of ik nou thuis ben of niet!

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel goed dat je de positieve punten van je nieuwe functie kunt zien. Ondanks dat het 40 uur p/w is ben je na werktijd wel veel eerder thuis dan normaal.
    En idd in de huidige krappe tijden, mag je in je handen knijpen dat je werk hebt/krijgt.

Succes enne.... voor je dochter blijf je dezelfde supermama hoor!

10. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Je moet je vooral niet schuldig voelen, want je bent een goede moeder die haar stinkende best heeft gedaan om voor financiële zekerheid te zorgen. En dat is nog gelukt ook en dat is niet gemakkelijk in deze tijd.

Ik word vanwege een dreigend faillissement binnenkort ontslagen en kan alleen maar hopen dat ik zo snel aan werk kom. Ik zou ook blij zijn met 40 uur!

Dus: gefeliciteerd met je baan en heel veel succes!

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd. normaal 2 uur reistijd per dag maar werkte je 32 uur
    nu ga je 40 uur werken en maar 10 minuten reistijd, dus eigelijk scheelt het volgens mij nauwelijks

Gefeliciteerd!!

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Gefeliciteerd met je baan, en je bent echt geen slechte moeder. Je moet toch wat, en ze zit op school!

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden:) En eigenlijk is het ook zo, doordat ik nu veel minder aan het reizen ben komt het praktisch op hetzelfde neer. Het enige wat ik dan niet heb is die ene vrije dag in de week, de dag dat ik dan altijd iets leuks ging doen met haar wanneer zij ook vrij was. Maar goed, daar tegenover staat dat ze die dag dan iets leuks met haar vader kan doen, ook leuk voor hem.
    En ik ben idd veel eerder thuis dan.

Eigenlijk dus allemaal zo slecht nog niet! Nogmaals bedankt..helpt me echt het wat beter te relativeren allemaal!

ooohhh ik heb een nieuwe baan!!!:$:cool::D

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Je mag trots op jezelf zijn! Heel erg goed al die postieve gedachten! :D

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ben het helemaal met het bovenstaande eens! Het is misschien een rot gevoel nu, maar je dochter zal je later echt niks kwalijk nemen hoor. In deze tijd moet je pakken wat je pakken kan wat banen betreft! En heel goed dat je dat ook hebt gedaan! Ik denk dat heel veel mensen in deze tijd bijna een moord doen om überhaupt een baan te hebben!

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    gefeliciteerd!

Wees blij dat je werk heb! Ik zit nu een jaar thuis en heb nog steeds niets gevonden. Mijn ww stopt eind deze maand, en ik kan je zeggen is geen pretje.

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Je zorgt voor je gezin en zolang je liefde geeft ben jij geen slechte moeder! Enne gefeliciteerd he! ;)

18. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Slechte moeder ... je bent een super mam. Je hebt een baan gevonden doe zoveel mogelijkheden met zich meebrengt dat je samen je dochter in de vrije tijd die jullie hebben ook leuke dingen kan gaan ondernemen.

Voel je niet schuldig kruip uit die hoek en ga genieten :D:D:D

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Jullie ook allemaal bedankt! en ik ben zeker heel blij en dankbaar dat ik vrij snel een baan heb kunnen vinden! Eindelijk wat ruimte straks!:)

enne..*is inmiddels uit hoek gekropen en begint langzamerhand te genieten*:D

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben het helemaal met de andere meiden eens :) Voel je vooral niet schuldig, je hebt de beste keuze gemaakt die je kon maken. Je geeft hiermee je dochter juist een heel goed voorbeeld, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Deel Deze Pagina