Diëtiste, hoe werkt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames,

Ik ben een moeder van een prachtig zoontje, maar sinds de zwangerschap minimaal 15 kilo te zwaar. Ben er nu echt klaar mee, en ik wil er nu dus ook echt wat aan gaan doen:(! Ik hou van lekker en veel eten en heb al meerdere keren geprobeerd om af te vallen. Het probleem is denk ik dat ik gewoonweg te ongeduldig ben, het gaat me allemaal te langzaam en wanneer ik merk dat het dieten niet snel resultaat heeft verminderd mijn motivatie. Nou heb ik even gekeken en ik zag dat
    mijn verzekering 4 uur voedingsadvies vergoed. Nou ben ik benieuwd naar ervaringen van andere dames wat betreft een diëtiste. Hoe gaat dit in z'n werk en hebben jullie hier goede ervaringen mee. Ook vraag ik
    me af of je aan 4 uur advies in het jaar voldoende hebt. Ik ben namelijk een alleenstaande studerende moeder en ben niet in de gelegenheid om bijv. 60 euro per consult uit eigen zak te betalen. Waar het mij om gaat is een beetje een stok achter de deur zodat ik hopelijk gemotiveerd blijf en een duidelijk advies krijg over wat ik wel en niet mag eten.

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat probleem herken ik ;)
    Ik ben daarom het Cambridge Weightplan gaan doen, dat motiveert me wel goed (zie banner).
    Je wordt daarbij begeleid door een gewichtsconsulent en je leert jezelf een gezonder eetpatroon aan, waardoor je na het dieet ook op gewicht blijft. Tenminste, dat is de bedoeling 8)

Edit: Dietiste ben ik ook wel geweest in het verleden, maar viel daarmee ook niet snel af. Werkte voor mij dus niet.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

de truc is het dieet te vinden dat bij jou past. wie weet werkt de dietiste idd bij jou wel!

maar 4 uur is erg weinig, dat zijn 4 consulten dus. voor 15 kilo is dat denk ik niet genoeg. bovendien gaat dat vrij langzaam vind ik.

ik ben in korte tijd veel afgevallen met de weight watchers. nu ik zwanger ben staat het stil, maar na de bv ga ik zeker weer verder. ik had namelijk helemaal niet het idee dat ik op dieet was en at gewoon nog 1x per week een zak chips ofzo. toch verloor ik er 15 kilo mee.
    maar dat kost wel 10 euro per week. maar iedere keer die bijeenkomst motiveerde echt keigoed.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik ben tot nu toe 3 x naar de dietiste geweest en het hielp mij niet. Omdat ik zelf al gezond at. Ze konden niks toevoegen behalve dat ik meer moet bewegen. Dus das heel persoonsgebonden.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ook ik ga naar een dietiste en voor mij werkt het wel om iig gemotiveerd te blijven.
    Nu ga ik niet om af te vallen maar om niet te veel aan te komen.
    4 uur is; intake van half uur en verder afspraken a 10 / 15 minuten.
    Dus op zich is dat wel een aantal bezoeken.
    Als je aanvullend verzekerd bent kan het ook zijn dat je nog 4 uur extra krijgt.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik wil het dus eigenlijk eerst op een gezonde normale en dus goedkope manier proberen. Ik eet op zich vrij gezond, maar ik ben wel benieuwd of een diëtiste nog iets toe te voegen of aan te merken heeft. En ik wil graag duidelijke richtlijnen, dus wat mag ik wel/niet eten, wat zijn gezonde avondmaaltijden en hoeveel mag dat dan zijn etc. etc.

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    De dietiste waar ik heen ga geeft mij wel duidelijke richtlijnen.
    Wel geeft ze aan dat ik meer moet bewegen ;)
    Voor mij zitten er geen extra kosten aan, ik hoef niet iets van een bepaald merk of iets te kopen bijv.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik begin morgen met een dieet dat ik onder begeleiding van een diëtiste ga doen.
    Mijn intake was inderdaad 3 kwartier. Het wordt vergoed, MAAR dit consult ging wel eerst van mijn eigen risico af :(
    Ik heb er wel vertrouwen in dat dit dieet voor mij gaat werken.
    Dit is wel écht gekozen naar aanleiding van mijn eetgewoontes, de bouw van mijn lijf, dat soort dingen.
    Ons doel is 2 kg in de week te gaan/kunnen afvallen met dit dieet.

succes meid!

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb het geprobeert. Maar eigenlijk vertelde de dietiste me gewoon dingen die ik zelf ook wel wist.
    Gezond eten en voldoende bewegen. Heb het even geprobeerd maar ging veels te langzaam voor mij.

Ik doe nu het cambridge dieet en het gaat super.
    Ben nu bijna 20 kilo kwijt in iets meer dan 2 maanden. De eerste week al bijna 4 kilo. Dat was super motiverend! en nu met na kerst en oud op nieuw gewoon lekker meegedaan maar niks aangekomen of zo. Ben super happy met dit dieet.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    SYRV, ik heb hele goede ervaringen met de diëtiste.
    Een goede diëtist zal je ook uitleggen dat het helemaal niet loont om snel af te vallen (20kg in 2 maanden is erg ongezond en zorgt dat je gaat jojo-en). Ze houd je motivatie op peil en denkt met je mee om het zo makkelijk mogelijk te maken voor je.

4 uur moet genoeg zijn. Ben zelf ook 15kg kwijtgeraakt voor deze zwschap en heb 1 intake gehad van een uur en 3 a 4 controles van 10-15 minuten. Echt super, wilde dat ik het jaren eerder had gedaan.
    Ze doet het ook zo dat je niet tijdelijk dieet, maar voor vast je eet- en beweegpatroon veranderd zodat je geen jojo-effect krijgt.

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    @lizzie, gebruik je al die tijd die shakes en soepen enzo?
    Of eet je ook gewoon?

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Kom mee kletsen met 10 kilo afvallen deel 6 We staan bij algemene clubs !
    Daar stimuleren we en steunen we elkaar elke dag. ook schrijven we wat we eten en geven we elkaar tips ;)
    Het helpt echt. Kijk ook eens op caloriechecker.nl daar kan je in vullen wat je eet en hoeveel je verbruikt. Maak elke dag een lijstje en hou je er aan, succes !

13. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik loop ook onder een diëtist en aan 4 uur heb je wel genoeg,heb een intake gehad van ong 15 a 30 min en bij de eerste weging was het gesprek ong 10 a 15 min .

Ze zeggen inderdaad dat je je patroon moet aanpassen ik moest direct beginnen met 3 x per dag eten en als ik echt een tussendoor wou dan wat gezonds appel enz.. als het goed is krijg je ook een vetwijzer mee met wat je wel en niet mag.

En je moet uitleggen wat je wilt!

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    dat ligt ook aan jezelf.
    Als ik nu hals overkop stop met het dieet zal ik aankomen maar omdat je alles afmoet bouwen gaat dat niet.

en over het ongezonde. Ik krijg met de shakes alle vitamine en mineralen en zo binnen en voel me beter dan ooit!

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Lizzie: wat ben jij per dag aan kosten kwijt aan het dieet?

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Dat wilde ik ook al vragen.

17. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kosten van Cambridge Weight Plan zijn 6,75 euro per dag.
    (Denk dat je als je eten en drinken koopt in de supermarkt wel op hetzelfde uitkomt bijna.)

18. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hier nog een cambridger. Dit is meer omdat wanneer ik ga lijnen met gezond eten, ik alsnog geen maat kan houden en nu mag ik gewoon helemaal niets, haha.

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    En hoe bevalt het? Heb je niet de hele dag door honger? En boek je wel resultaat? En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er aan kwijt bent;)

20. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even omhoog scrollen, heb ik net verteld wat het kost ;)

Hier: absoluut geen honger, resultaat ben ik erg blij mee.

Deel Deze Pagina