Recept gezocht van echte Surinaamse Kip Kerrie

Discussie in 'De lounge' gestart door Annet73, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Die ga ik een keer maken! Bedankt, klinkt erg lekker!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was me kip sowieso altijd met azijn en zout maar krijg je daar echt alle bloed goed mee weg dan? Want dit lijkt echt door heel het vlees te zitten of zit het alleen aan de buitenkant? Want dan was je het er inderdaad wel zo af...

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Volgens mij zit het voornamelijk aan de buitenkant, maar ik zie het even niet voor me hahaah.

4. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan alle soorten vlees gebruiken wat je wilt.
    kippenbouten, kipfilet, dijfilet, lamsvlees, rundvlees etc..

het gaat om de basis en dat is (op basis van 1 kg):
    1 ui
    2-3 teentjes knoflook
    een stukje adjoema peper
    1-2 takjes peterselie (bij toko wordt het soepgroenten genoemd, als je ernaar vraagt krijg je de juiste)
    1-2 eetlepel massala (merk chan of dada)
    2 theelepel geelwortel (haldi)
    1 theelepel komijn (jeera)
    zout-zwarte peper - 1 maggieblokje

Mijn recept:
    ui glazig fruiten in olie (zonnebloemolie, olijfolie wat jij wilt)
    daarna fijn gemalen/gesneden teentjes en adjoema toevoegen, kort bakken (mag niet bruin worden, anders wordt het bitter), massala toevoegen, beetje water als het aanbrandt, vervolgens haldi, jeera, maggieblokje, soepgroenten, goed aanbakken, elke keer als het droog wordt een beetje water toevoegen, vervolgens tomaat toevoegen, even laten pruttelen, desnoods weer een beetje water bijdoen, daarna kip toevoegen, even goed aanbakken op hoog vuur, vervolgens op zacht vuur en water tot halverwege en dan kip laten pruttelen, 20 min (tot kip goed gaar is), daarna kip op hard vuur even laten doorbakken tot saus en olie van elkaar scheiden, indien je meer saus wilt opnieuw water toevoegen naar gelang, even roeren en kip massala is klaar.

voor de variatie kun je aardappelen toevoegen en hard gekookt ei, je kunt ook een blikje tomatenpuree toevoegen voor de verandering.

Veel succes!

Deel Deze Pagina