Hallo, Wie gebruikt hier (ook) kokosolie in de keuken? Hoe en waarvoor gebruik je het? Heb hier namelijk een potje in de keukenla staan. Ben eigenlijk benieuwd of je er ook gewoon kip en gehakt mee kunt bakken/braden. En als je kokosolie gebruikt, krijg je dan ook een zoetige (kokos)smaak? Groetjes, Hanna
Ik gebruik graag kokosolie in de keuken Ik gebruik het in bakrecepten als vervangen voor boter. Ook vindt ik het lekker in pittige wokgerechten. Ik gebruik kokosolie omdat dat gezonder is voor je.
Wij gebruiken biologisch cocosolie van Royal Green. Het is geurloos, dus je eten krijgt geen cocossmaakje. Het is goed voor je cholesterol, rijk aan laurinezuur, heeft minder calorieën, het is licht verteerbaar en als je het verhit komen er geen transvetzuren vrij. En je kan het ook als boter voor op je brood doen. Boven de 25 graden wordt het pas vloeibaar. Je kan het hier voor gebruiken lees ik op een site: Gebruik de Royal Green Kokosnoot olie: 1. Om mee te braden, wokken, bakken of frituren. Met frituren zorg je voor gezonde frietjes! 2. Als smeersel op brood. Zeer geschikt voor mensen die geen boter willen gebruiken. 3. Als massage olie 4. Als huid- & haarverzorging
ik gebruik het weleens als ik surinaamse gerechten maak. maar als je echt een kokossmaakje in je eten wilt kun je beter kokosmelk gebruiken
Zeep maken! Ik gebruik het eigenlijk nooit voor het koken, misschien toch maar eens gaan proberen, ik heb er altijd meer dan genoeg van in huis...