Ervaring deelauto's à la Greenwheels/Wheels4all etc.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jo79, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Onze tweede auto staat eigenlijk veel stil en daarnaast is hij wat oud en gammel aan het worden, dus die willen we verkopen.
    Ik zat te twijfelen een andere tweede auto te kopen of helemaal geen tweede auto meer, maar afgelopen week zag ik zo'n Wheels4all autootje staan bij ons in de buurt. Ik ben daar eens wat over gaan lezen en het klinkt eigenlijk wel makkelijk in onze situatie om zo'n abonnementje te nemen, goedkoper dan een tweede auto (in ons geval), geen gezeur met onderhoudskosten etc.
    Maar hoe bevalt zoiets in de praktijk, heeft iemand daar ervaring mee? Mag ook een andere organisatie zijn als Greenwheels ofzo.

2. HOG

HOG Niet meer actief

Ja, met Greenwheels. Erg handig voor als je maar heel af en toe een auto nodig hebt. In onze buurt gebruikt bijna niemand het, dus de auto is niet vaak door andere gereserveerd. Maar daar moet je dus wel op letten, op tijd reserveren, anders heb je de kans dat iemand anders het reserveert op de dag dat jij het nodig hebt.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het kei duur

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Dat hangt toch gewoon af van de omstandigheden, dus hoeveel je een auto gebruikt? Als je een (tweede) auto maar weinig gebruikt, ben je echt wel goedkoper uit, als je er veel mee rijdt, ja, dan kun je inderdaad beter gewoon een auto kopen.

Auto Delen 03-2010 - Fullscreen Hierbij een stukje van de consumentenbond over deelauto's.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben ik niet met je eens want als je al 1 keer in de week z'n auto zou nemen dan bel je meer kwijt als aan een kleine goedkope auto (ex aanschafkosten)

toevallig dat ik het laatst heb uit gezocht

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Oh, ja, maar ik heb het ding denk ik hoogstens 8 x per jaar écht nodig, mijn man reist voor zijn werk meestal met het ov, tenzij hij cursussen, beurzen, congressen etc. heeft of gewoon privé dingen, alleen dan heeft hij de auto en soms moet ik die dag dan ook net toevallig ergens heen met de auto.
    Nu die tweede auto voor de deur staat, pak ik die ook makkelijker, terwijl ik eigenlijk ook de fiets voor sommige dingen zou kunnen nemen. Eerst had ik die tweede auto ook echt nodig voor mijn werk, maar dat is nu ook niet meer het geval.

Deel Deze Pagina