Er zijn genoeg recepten op het internet te vinden, maar misschien is er hier nog iemand met een uniek en lekker recept voor ijskoffie. Dus wie wilt haar recept delen?
Oh ik lees even mee. Mijn dochter en ik zijn dol op ijskoffie. Hebben nu ook die cupjes voor ijskoffie van nespresso, maar het recept wat daarbij hoort klopt van geen kant. Veel te waterig... dus ik ben ook benieuwd of iemand een lekker recept heeft!
Ik doe het altijd heel simpel; Een kopje espresso Gecrusht ijs uit de koelkast Melk 1 teelepel suiker Bij elkaar gooien en klaar is kees. Als ik in een gekke bui ben wil ik er wel eens een beetje vanille ijs of slagroom bij doen.
Heb geen uniek recept, want ik probeer ook van alles van online uit. Wel een tip: ipv normale ijsblokjes, koffie ijsblokjes maken. Scheelt echt zoveel in smaak en waterigheid.
Vroeger waren er zakjes nescafe frappe, heerlijke ijskoffie was dat. Nu niet meer in Nederland te verkrijgen jammer genoeg. Wat ik nu doe is bv koffie amaretto (zakje nescafe) zetten, met maar beetje water, zodat 't poeder oplost. Goed koud laten worden. En dan met paar bolletjes slagroomijs opkloppen, heeeerlijk!! De ijscups van Nespresso heb ik ook gehaald, maar nog niet geprobeerd, leek mij idd erg waterig volgens recept. Ik ga ook eens koffie ijsblokjes maken.
Koffie ijsblokjes vind ik echt een goede tip! Dat ik daar zelf niet opkwam... Ik wilde wel proberen om melk of slagroomijsblokjes te maken, want ik hou van lekker romig. Maar zo ver was ik nog niet gekomen.
Bolletje slagroomijs overgieten met een espresso en tadaa! Zodra ik niet meer zwanger ben vul ik dit aan met een scheutje baileys, liquor 43 of tia maria.
Wat ik wel eens doe, heel slecht maar wel heel lekker, is een kopje espresso maken (hebben zo'n koffiebonen aparaat). Dat koelen (bijv kopje in koud water) en dan met een mixer door vanille ijs mengen. Afhankelijk van de sterkte hoeveel ijs je wil. Heerlijk.
Bij de la place deden we normale koffie met suiker, afkoelen, kookroom erbij, crushed ice en slagroomtoef erop. Lekkurrr
Frappe van nescafe klaarmaken met koude melk. 2 bollen caramel-ijs erin. Geserveerd in een groot glas met een toef slagroom erop. Groot rietje (MC donaldsformaat) erin en een lepeltje... Grote caloriebom, maar wel heeeeerlijk
Vanille-ijs met een kopje afgekoelde espresso en wat melk in de blender. Of een espresso zetten, theelepel suiker erdoor, wat ijsblokjes en aanvullen met melk alsnog ik geen zin heb in extra vaat en het snel wil maken.
Bevroren banaan, ijsklontjes en koude koffie/espresso in de blender. Heerlijk romig en de banaan zorgt voor een frappuccino effect. Als je daar een choco frappuccino van wilt maken: schepje cacaopoeder (gewoon van droste ofzo) er aan toevoegen.
Stap in de auto, rij naar de mac, rij de drive in door, bestel een iced frappé caramel.... we hebben al veel eigen recepten geprobeerd maar geen kan hieraan tippen, hou d'r zo van maar zooooo slecht voor de calorieën
Ik hou het wat simpeler: 2 theelepels instantkoffie (b.v. Nescafe espresso) 2 theelepels suiker 2 tot 4 eetlepels koud water koude melk/meer koud water ijsklontjes shaker Doe koffie, water en suiker in een shaker. Goed afsluiten en flink schudden voor een seconde of 20, tot je de suiker niet meer hoort en het mengsel een en al schuim is geworden. Doe een paar ijsklontjes in een longdrinkglas. Giet het koffieschuim erbij. Melk en meer water naar smaak toevoegen en serveren met een rietje.
Zet koffie, schenk in Haal je vechtende kinderen uit elkaar Help de oudste op de wc Verschoon de jongste van zn poepbroek Douche de jongste toch ook maar Ruim de melk op die de oudste ondertussen heeft omgegooid Neem de pakketjes voor de halve straat aan van de bezorger Ren naar de kamer van de oudste om te zien wat MAMAAAAA nu weer betekent Complimenteer haar met haar excellente keuze vsn verkleedkleren pak de viltstiften af van de jongste en was de stift van zijn gezicht Zet de jongste achter de duplo Je ijskoffie is klaar, enjoy!
Espresso laten afkoelen, 2 eetlepels gecondenseerde melk erbij (blikje friesche vlag) ijsklontjes en caramelsiroop. Echt het lekkerste