hoi, volgende week zondag vieren we de allereerste verjaardag van ons kereltje! daar hoort natuurlijk ook een taart bij, helaas heeft ons kereltje een koemelkeiwitallergie. toch zou ik graag een taartje voor m willen maken dat ie zelf kan eten (voor de rest van t bezoek heb ik al een andere taart besteld). nou heb ik op internet al wat recepten gevonden om een taart te maken, maar ik zou graag iets met 'slagroom' (zonder koemelkeiwit dan) maken. heeft iemand van jullie nog tips/recepten om een taart met slagroom te maken? groeten miepie
http://members.home.nl/rvegt/recepten.htm Kijk daar maar eens. Ik heb uiteindelijk geen taart gedaan voor Quinn. Hij maalt er niet naar. HEb laatst eens een cake met plantaardige boter gebakken, ook dat eet hij niet. Deed hem meer plezier met een lekker koekje Veel plezier op de verjaardag en alvast gefeliciteerd!
Ik maak gewoon alle standaard recepten en ik vervang de koemelk door soyamelk. Bij de bio-supermarkt kan je soya slagroom in spuitbussen kopen, simpeler kan bijna niet
bedankt voor jullie antwoorden, ik ben ondertussen al aan t bakken geslagen (als 'test'taart, zodat t volgende week zeker goed gaat!) de bodem (soort van cake) staat nu al in de oven!) en dat van die kant-en-klare soya slagroom is een goede tip, ik ga volgende week even kijken of ik m ergens kan vinden hier in de buurt. ik had al een recept geprobeerd om soya cuisine op te kloppen met slagroomversteviger, maar dat lukte helaas niet. ik ben benieuwd! groeten, Miepie
nou, dat heb ik dus gedaan en zelfs de eitjes vervangen door eivervanger (ook van de bio-winkel). gisteren hebben we z'n verjaardag gevierd en z'n zelfgemaakte taart was een enorm succes, hij heeft er heerlijk mee gekliederd en van gesnoept! k had gewoon een cake (met normale cakemix, soyamelk, eivervanger en melkvrije boter (vloeibaar van ah) gemaakt. daarna door midden gesneden en er wat jam opgesmeerd en wat soya-vanille pudding. tweede helft er weer op teruggelegd. helemaal afgesmeerd (zij- en bovenkanten) met soya-vanille-pudding en daarna de zijkanten versierd met gekleurde confetti (baukje), rondom de rand heb ik soya-slagroom gespoten en in het midden had ik spekkies heel fijn geknipt (en door een beetje bloem gehaald, anders plakt alles weer aan elkaar) en natuurlijk 1 kaarsje erop. hij heeft er heerlijk van gesmuld! nog bedankt voor alle reacties, groeten Miepie[/url]