cystes/vleesboompjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Kelly1312, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Heeft iemand wel eens cystes of vleesboompjes gehad?
    Wat waren jouw klachten?
    Hoe kwam je erachter?
    Wat is eraan gedaan?
    En zijn de klachten ook verdwenen?

Ik heb sinds de zwangerschap bij mijn zoon nogal wat klachten op hormoongebied. In het begin denk je ach dat hoort bij de zwangerschap, daarna denk je ach je moet ontzwangeren........ En nu.... ik weet het niet meer.
    Ben al meerdere keren bij de Huisarts geweest en die blijft maar zeggen je hebt stress en ga maar naar de GGZ voor een gesprek dan gaan hun samen met jouw je probleem zoeken en oplossen.....

Ik denk dat er iets anders aan de hand is vandaar deze vraagstelling.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja ik heb cystes, bij mij komt het door endometriose. De cystes zijn gezien op een echo van mijn eierstokken en baarmoeder die is gemaakt.

Klachten waren o.a. zeer heftige menstruaties, veel bloedverlies, heel veel pijn.

Het heeft acht jaar geduurd voordat ik bij een huisarts kwam die mij niet meteen doorstuurde naar de psycholoog omdat het tussen mijn oren zou zitten.

3. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ja, ik heb vleesboompjes. Bij mij zit er 1 op m'n tiet aan de zijkant en en in m'n nek. Geen klachten dus worden ook nog niet weggehaald. Overigens heb ik wel een traagwerkende schildklier waardoor mijn hormoonhuishouding door de war geraakt is.

4. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Cyste van 26 cm aan 1 eierstok gehad. Dat merkte ik doordat ik echt een zwanger buikje had.
    Aan mijn overgebleven eierstok zitten ook veel
    Kleine cystes, totaal geen last van

5. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Oke, jullie "klachten" komen mij niet bekend voor.

Mijn menstruatie wordt wel elke keer zwaarder/pijnlijker en met veel stolsels.
    Verder heb ik nog een hele lijst waar ik "last" van heb.

Heb je even? ;) Misschien herkent iemand zich wel in mijn klachten.

Heb veel en vaak hoofdpijn, dagen zo erg dat ik geen zonlicht kan verdragen en dan ook niks dan paracetamol of ibuprofen of wat anders helpt. Heb dat vorige week gehad en gistermiddag is het weer begonnen en nu nog! (huisarts zegt geen migraine omdat ik dit nog nooit heb gehad)

Vaker het gevoel hebben naar de wc te moeten, zwaar gevoel in me onderbuik, met wat lichte krampjes/steekjes (nog niet vervelend te noemen)

lage rugpijn, moe, kort lontje, stemmingswisselingen, onrustig slapen, wordt regelmatig wakker, nachtelijk zweten en dan bedoel ik echt zwemmen in het zweet. Heel de dag heb ik het koud.

Geen zin om te vrijen (ik luste er wel pap van...), het doet pijn tijdens en daarna, ook met plassen. Brandt en voelt schraal heel de dag.
    Droge vagina.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dat klinkt meer een beetje als overgangsklachten. Kan het zijn dat je vervroegd in de overgang zit? Het heeft in ieder geval wel met je hormoonhuishouding te maken. Gebruik je verder nog een vorm van anticonceptie?

Vooral het feit dat het pijn doet tijdens en na het vrijen zou ik bij je huisarts neerleggen. Ook het nachtelijk zweten is opvallend.

7. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Dat dacht ik eerst ook. Ik ben net 30 maar dat zegt natuurlijk niks.

Deze klachten heb ik in november al een x bij mijn huisarts neergelegd en ik moest maar eens stoppen met de pil want misschien kwam het daardoor. Zo gezegd zo gedaan. Heb ook gelijk bloed laten prikken en daar kwam niks uit.
    3 maanden van de pil af geweest en hele cyclus was in de war, heb ik ook nooit gehad toen ik voorheen stopte met de pil om zwanger te willen worden.

Volgens de dokter, waar ik vorige week geweest ben kan ik niet in de vervroegde overgang zijn want ik zit aan de pil.....
    Ik zei, ik ken mijn lichaam niet meer. Je hebt stress en je hebt geen tijd voor jezelf en je moet meer tijd voor jezelf vrij maken en niet zoveel met je kids doen :$:$
    Het is ook nooit goed. Minder tijd voor mijn kids, NEE. Meer tijd voor mezelf? Heb ik 's avonds als de kids op bed liggen. Ik doe het veelal alleen want mijn man is Internationaal Chauffeur dus veel weg.

Vandaar dat ik mijn vraag hier plaatste in de hoop dat iemand het zou herkennen.....

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hey kel, ik vind het wel vreemd dat je dokter zegt dat je geen migraine hebt, omdát je dat nog nooit eerder hebt gehad.. Wat is dat voor rare logica?

Verder klinkt het wel echt alsof het met hormonen te maken heeft.

En waarom niet in vervroegde overgang, omdát je aan de pil zit? Als je toch niet weet dat dat gaande is, kan je die pil toch gewoon slikken? Het is niet dat je mond dichtgenaaid is en dus de pil niet kan doorslikken omdát je in de overgang raakt?
    Ik hoop dat dat het niet is hoor, maar ik vind de logica van je huisarts apart :) (niet jouw schuld natuurlijk)

Heb je al eens een andere pil geprobeerd?

9. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik snapte de logica van de migraine ook niet hoor..... trouwens ook niet van de vervroegde overgang.
    En dan te bedenken dat ik hier al sinds de zwangerschap mee loop....

Ze wilde mijn lijstje ook niet bekijken want ik moest het zelf vertellen en wat me nu het meeste dwars zat, en de rest moest ik dan maar met iemand van de GGZ of GGD (weet nietmeer welke ze noemde) over hebben en dan weer een nieuwe afspraak bij de HA maken want voor al mijn klachten had ze geen tijd.... ik had bij t maken van een afspraak al om een dubbele tijd (20min) gevraagd. Ja als de dokter me dan 15min laat wachten.... ik was trouwens de 1e die morgen dus niemand voor me en geen spoed tussendoor geweest.l

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Kel, ik zou een nieuwe afspraak maken morgenochtend en dan hup met je vuist op tafel! Kom voor jezelf op!
    Als de huisarts echt denkt dat het niks lichamelijks is, laat een controle bij een andere arts dat dan maar uitsluiten!!! Zit je niet toevallig bij een praktijk met meerdere huisartsen? Misschien evt. een second opinion bij een andere huisarts?

11. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Vanmorgen bij de HA geweest, ik krijg geen verwijzing om naar een gynocoloog te gaan. Zij denkt dat die niet de persoon is voor mijn klachten.....
    Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan, met 1 vinger en dat was best wel pijnlijk, ze heeft op mijn buik links en rechts gedrukt wat ook pijnlijk was. Maar ze vind het niet nodig om naar een gynocoloog te gaan want die kan ook mijn klachten niet verhelpen :(

Volgens de HA is het niks hormonaals maar blijft ze het bij stress houden. Morgenochtend moet ik mijn urine afgeven.

Heb nu wel sterkere medicijnen gekregen voor mijn hoofdpijn.

Verder moest ik al mijn klachten opschrijven, en een hele vragenlijst invullen en volgende week weer terug komen...... ik weet het niet meer, schiet mij maar lek..........

12. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Andere huisarts dan, want hier heb je niks aan. Hoe verklaart ze de pijn bij het inwendig onderzoek dan? Ik zou ook stress krijgen, van zo'n huisarts!

13. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ze praat me inderdaad gewoon stress aan, zij vind natuurlijk van niet.
    En dan vraagt ze nog aan het einde kan je je hierin vinden? Ik zei nee natuurlijk niet, ja dat dacht ze al....

Als 1 vinger al niet lekker voelt hoe moet dat dan met gemeenschap?? Die we al maanden niet hebben omdat dat pijn doet....

Het kan er bij mij gewoon niet in, dat ik zoveel hormonale klachten heb, en dat al die klachten door de stress komen. Maar ja ik ben geen dokter....

En ik baal want we zijn net een half jaar geleden overgestapt naar een andere huisarts omdat we zijn verhuisd naar een ander dorp. Had ik maar bij me eigen huisarts gebleven!! Die kende me door en door en nam me ook serieus.

Nu moet ik aan de hand van een hele vragenlijst (die ik dan net ingevuld heb tegen mijn zin in) een nieuwe afspraak maken voor volgende week om te kijken of ze daar wat wijzer van wordt, en hoe het dan met mijn hoofdpijn is gesteld.

Ik ga eens op 1 papier al mijn klachten opschrijven, ipv op meerdere kleine papiertjes. Zal wel een A4tje nemen ;)

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Vervelend dat je ha je niet serieus neemt.
    Ik heb een cyste op mijn eileider. Dit heb ik per toeval ontdekt hoor! Had mijn medische dossiers opgevraagd en daar las ik het toevallig.

Heb wel klachten zoals stekende pijn in mijn onderbuik/ lies (rechts). Tijdens de menstruatie verlies ik vanaf de 2e dag heeeeel veel bloed. Las dat het allemaal daar te maken heeft. Ik zal wel doorverwijzing vragen naar de gyn. voor verder onderzoek.

Kan jouw ha je niet doorsturen voor eventueel een echo (onderbuik) als een verwijzing naar de gyn zo moeilijk is.

15. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    #15 Does81, 6 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2014
    Ik zat vol met cystes and dat doet pijn... :( Was bijna continu ongesteld ook en durfde op een gegeven moment het huis bijna niet uit. :)

Toen ik naar de ha ging vroeg die eigenlijk alleen maar naar m'n symptomen en hoppa er werd een verwijsbriefje geschreven om naar de gyneacoloog te gaan. Toen deze wel op m'n buik etc duwde, deed dat niet zeer. Dus aan de buitenkant voelde ik verder niet veel, maar de krampen...hallo...:$ Had je wel een lege blaas evt? Met mijn miskraam hier (na-onderzoek) kreeg ik ook dat geduw op m'n buik en dat deed eerst wel wat zeer, maar nadat ik de blaas geleegd had niet meer. Dus denk dat ze toen bij mij misschien daar iets te dichtbij duwde ofzo. :(

Kun je evt bij een andere ha voor een second opinion zeg maar? Want het is zeker niet fijn om met pijn rond te lopen... :)

Beterschap en sterkte!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kelly@ Fijne arts not.

Ik heb een vleesboom gehad , hier mijn topic er over , mis heb je er wat aan : vleesboom verwijderen al heel snel ‎
    Is gevonden tijdens een echo .

17. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ben ook echt niet blij met deze huisartsen. Het zijn er 2, en heb ze nu beide gezien met deze klachten en ze zitten dus op 1 lijn..... stress.

Ik geloof gewoon niet dat stress deze hormonale klachten kan veroorzaken. Zeker omdat ik ze al heb sinds dat ik zwanger was van onze zoon, die is in augustus 2012 geboren.

Ik weet dus ook niet of ik cystes/vleesboompjes/vervroegde overgang of uberhaubt wel iets mankeer/heb.

Je gaat zoeken op internet naar je klachten, je gaat zelf voor dokter spelen omdat je niet serieus genomen wordt en het maar op stress gegooid wordt, nou hier wordt ik echt gestresst van.
    En het is ondertussen al een hele lijst geworden.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kan je geen afspraak maken bij je oude huisarts?

19. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik kan mijn vorige huisarts niet bereiken. Is het raar om hem een mail te sturen met mijn hele klachten lijst en te vragen wat hij er van vind?

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja dat is misschien wat vreemd. Maar waarom kun je die huisarts niet bereiken? Ze zijn toch altijd telefonisch bereikbaar. Leg je vraag voor bij de oude assistente anders.

Deel Deze Pagina