Beste allemaal, Al langere tijd ben ik op zoek naar een woning samen met mijn partner. We wonen nu in een klein twee kamer appartementje (huur). Eigenlijk zoeken we in Nieuwegein omgeving maar Amersfoort zou ook nog te doen zijn richting werk. We hebben maar een beperkt budget voor een hypotheek dus veel huizen zijn er niet voor ons om te gaan kijken. Nu is ons oog gevallen op een woning in de bloemenbuurt-oost van Amersfoort. Alleen zijn wij dus niet bekend met Amersfoort en waar je wel of niet prettig zou kunnen wonen. Ik vroeg me daarom af of er mede-forumers zijn die wonen in Amersfoort in de bloemenbuurt-oost? Of mensen kennen die daar wonen? En mij kunnen vertellen of het een buurt is waar je je zou willen vestigen en een gezin starten. Hoe woont het daar?
Eerst begreep ik niet welke wijk je bedoelde. Je bedoeld soesterkwartier. Het is er heel volks, er zij twee gedeeltes. Het ene gedeelte zou ik absoluut niet willen wonen, en zeker niet met een gezin. Er is veel criminaliteit, werkloosheid, aso's. Een vriendin van mij woonde er en is hierdoor verhuisd. Andere gedeelte van het soesterkwartier ken ik niet zo goed. Locatie is prima, dichtbij centrum. Ook zijn er veel scholen en speeltuinen.
Oei, nee daar zou ik niet willen wonen. Er is een rede dat de huizen daar goedkoper zijn ondanks dat het dicht bij het centrum is.
Oh haha Soesterkwartier zie ik nu inderdaad staan. Ik had wat verder ingezoomd op google maps en dan staat er bloemenbuurt-oost. Omdat wij Amersfoort eigenlijk niet kennen vroegen wij ons inderdaad al af of er een reden is voor de vrij lage prijs dicht bij het centrum. Centrum van Amersfoort zijn wij laatst toevallig geweest en vonden we heel gezellig Bedankt voor de reacties! Het is zo moeilijk om ergens te wonen waar je het eigenlijk niet kent.. zeker als het om iets groots gaat als een huis kopen
Nope ... als echte Amersfoorter zou ik die buurt ook overslaan Wat zoek je precies?? En wat is je budget? Wellicht kan ik mee helpen zoeken. Ik heb in december '15 een massionettewoning met 5 slaapkamers incl tuin gekocht voor net 155.000,- En we hoefde hier niks aan te klussen, konden er gelijk helemaal in.
Bedankt voor de reacties. Echt super helpend! Ik denk dat we het huis dan maar beter kunnen laten voor wat het is.. klonk al te mooi om waar te zijn, dus stiekem wel jammer haha! Eigenlijk zoeken we dus in Nieuwegein. Maar we zijn al een jaar bezig en zitten er steeds naast. Vandaar dat we wat breder keken. Gezinswoningen in onze prijsklasse zijn echt binnen een week verkocht hier. Dus je moet heel snel zijn (proberen we ook) We zoeken tot maximaal 185.000 een gezinswoning. Liefst voor minder. Waar is ons gouden paard
Je zou dan nog via www.benopzoek.nl kunnen kijken. Dat zijn ex huurwoningen die in de verkoop komen. Evt met starterslening. Met geluk zit er een huis tussen waar niet heel veel geklust aan hoeft te worden
Hoeveel slaapkamers zoek je? Nog wensen voor de badkamer? Vast zoldertrap of vlizo? Wil je nog klussen of moet hij kant en klaar zijn? Mag dus tussen Amersfoort en Nieuwegein in zijn?
Poeh nee, die buurt zou ik echt niet doen. Overigens weet ik ook niet of Amersfoort - Nieuwegein een hele prettige verbinding is voor woon-werkverkeer. Maar Amersfoort is wel een hele fijne stad, op een enkele buurt na dan . Succes met jullie zoektocht!
Bedankt iedereen! Zat wensen maar niet alles is reëel natuurlijk. In ieder geval 3 slaapkamers, maar 4 zou fijner zijn. Ik vind een ruime woonkamer fijn. Open keuken vind ik leuk maar geen must. Een douche fijner dan een bad, raampje in badkamer zou fijn zijn en een tweede toilet. We zoeken iets waar zo min mogelijk aan geklust hoeft te worden. Mede omdat we niet een groot budget hebben om te klussen. Dus als er geklust moet worden is een huis waarin dat in fases zou kunnen fijn. Wel een must is dat er een goede ov verbinding is naar Utrecht centraal. Ik heb namelijk geen rijbewijs en we hebben ook geen auto
Amersfoort heeft prima verbindingen met Utrecht dus dat is geen probleem. Als je nog vragen hebt kun je stellen, ken amersfoort best goed.
De bomenbuurt in soesterkwartier is netter en de bloemenbuurt meer volks. Je moet ervan houden, maar het is zeker geen slechte buurt...er zijn ergere wijken in Amersfoort. Kruiskamp en Liendert zijn vele malen erger.