Recept met witlof...

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoe123, 22 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Ik lees hier heel veel dat mensen het hart eruit halen ivm bitterheid. Volgens mij las ik laatst een stuk dat dat enorm achterhaald is en dat dat tegenwoordig helemaal niet meer het geval is. Was iets van vroeger.
    Ik weet het niet hoor want net zoals velen hier, haal ook ik het hart er altijd uit ;)

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ik maak meestal salade met ei en sausje van mayonaise, mosterd en wijnazijn.
    Soms ook met hamreepjes erdoor.

Of de supersnelle variant. Met een bakje hamsalade.

In de oven met hem en kaas ook weleens. (In stukjes met hamreepjes en crème fraiche en flink wat peper en daar dan de kaas overheen) Ik lees hierboven dag de witlof dan eerst gekookt wordt. Dat die ik dus nooit. Heb m liever nog licht knapperig.

Ook doe ik er vaak ook venkel door. Zowel in de ovenschotel als bij de salade.

Zoe123 vindt dit leuk.
  3. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Witloftaart:thumup:

Zoe123 vindt dit leuk.
  4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik eet het gewokt. Met een uitje met kippenbouillon en groene peperkorrels en wat peterselie

Zoe123 vindt dit leuk.
  5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Witlof koken, kontje eraf, elke stronk omwikkelen met ham&kaas, en daarna een plakje bladerdeeg erom. In een ovenschaal met paneermeel erover heen.
    Dan 20 min. in de oven op 200 graden.

Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.676
    113
    Vrouw
    Die is idd ook erg lekker!
    We eten het af en toe met het zakje van Maggi. Soms snijd ik het gewoon, kook het gaat, roer er na het afgieten 'mix voor groentesaus' doorheen. En dan vaak ook nog blokjes ham en kaas.
    Of ik maak er een ovenschotel van. Ik snijd dan ook de witlof fijn en kook dat kort. Daar roer ik hamblokjes doorheen. Dat doe ik in een ovenschaal, daaroverheen doe ik kaassaus (zelfde recept als van @owly)
    Dat gaat in de oven. Daarbij doe ik dan gekookte aardappel of aardappelpuree. Of ik doe in de ovenschaal puree voor ovenschotels erbij.

En heel soms doe ik witlof in bladerdeeg. Dan kook ik wel de stronkjes. Laat ik heel goed uitlekken. (En ik knijp ze uit:oops:) dan rol ik ze in een plak ham en een plak kaas. Daarna rol ik het in een plakje bladerdeeg. Dat gaat dan in de oven. Vinden ze hier ook erg lekker.

owly en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina