We willen de tuin aanpakken en mijn man wil kunstgras. Nu zijn er zoveel verschillende merken en sites dat ik het echt niet meer weet. Heeft iemand tips? Misschien een goede merk (niet al te duur). Ik wil wel dat het echt lijkt. Nu willen we ook nieuwe tegels kopen en ben ik op de site sierbestrating gekomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien andere goeie sites? Alvast dank! En als je je afvraagt waarom is dat mens op zo'n belachelijk uur wakker, dan heb ik 1 woord, borstvoeding
Hier hebben we kunstgras, al 3 jaar, beste koop ooit!!! met mosjes erin en met haken, geen zand! Stofzuig het elk voorjaar na een aantal dagen goede zon en dan ziet hij er weer super uit!
Ik heb kunstgras van kunstgrasnet. Daar kan je ook gratis een stalendoosje bestellen zodat je een goede keuze kan maken. K heb het nu 3 jaar liggen en ben nog zo blij! Het gras is altijd groener bij ons haha. Ik heb niet de duurste, maar door het bestellen van het stalendoosje (waarin een aantal zelfgekozen staaltjes zitten) kwam ik er wel achter dat de goedkoopste toch eigenlijk ook niet mooi zijn! Maar ik heb ook zeker niet de duurste!
Ik lees even mee! Wij hebben nu ook staaltjes aangevraagd via internet. Ik ben zelf nog niet zo weg van het idee "kunstgras".. Maar manlief wilt dit graag Zolang ik me met het interieur bezig mag houden, mag hij de tuin doen haha..
Wacht maar tot je het heb! Dan zal je er weg van zijn! Het hele jaar door een stuk GROEN in de tuin! Nooit kale plekken! Niet hoeven maaien. Op het gras kunnen zitten zonder vies te worden! Heerlijk!
Oef... even advocaat van de duivel spelen... gewoon toch echt gras nemen? Oké, je moet wel maaien, maar het is een stuk beter voor de waterafvoer in de bebouwde kom, het ruikt heerlijk, en is tenminste lekker koel als je er op zit in de zomer Lekker met je kinderen kransjes van madeliefjes maken enzo... <3
Royal grass. Dat is voor de particulier van Ten Cate die ook de voetbal velden maakt. Die hebben door heel Nederland wel grotere stukken gras liggen in oa tuincentrums, kan je het een stuk beter zien dan alleen zo'n klein voorbeeld matje.
Ik heb ook kunstgras van kunstgrasnet. Het ligt nu een jaar en ik ben er zooooooooo blij mee. Geen kale plekken, geen onkruid, hele jaar door mooi groen, niet maaien, lekker zacht, geen zand erop. Ik kan geen nadelen noemen.
Leuk voor de vogels maar zonder gekheid: hebben jullie nog het idee dat je in een tuin zit met al dat plastic? Ik vind de charme van een tuin juist de geuren, de egels, de wisseling van de seizoenen, dat er gekke beetjes rondkruipen, dat je door het werken in de tuin lekker moe wordt, dat je kinderen lekker vies worden en dat niet erg vinden...
kunstgras heb ik geen verstand van maar ik kan wel eens aan mijn man vragen voor stenen/tegels die is namelijk stratenmaker.
Ojazeker! De beestjes kruipen wel tussen de planten, de geur komt daa ook vandaan. Ik luister graag naar het werken van de buren in de tuin terwijl ik met de kinderen aan het spelen ben en s avonds nog energie genoeg heb voor een terrasje hihi. Nee dat plastic in de tuin voegt hier enkel waarde toe! Hier is het niet erg als het zwembad er 5 weken opstaat. Want ik krijg geen gele of kale plekken. Even bezemen en het gras is weer perfecto
Geen last van, heb een hoop planten en bloemen in bakken, zandbak en zwembad staat in de zomer buiten, en ik word nu eenmaal niet blij van tuinieren?
Ik lees mee . Wij willen dit jaar ook kunstgras. Hebben jullie het laten leggen of zelf gedaan? En hoelang neemt dat in beslag ongeveer qua tijd, paar dagen?
Tja wij hebben sinds vorig jaar kunstgras (van kunstgrasnet) en het is een uitkomst. We hebben een glijbaan op ons gras staan, waardoor ons veldje altijd een belachelijke modderpoel was. Als het badje een paar dagen stond was alles dood en op een gegeven moment was het meer mos en modder dan gras. Als de kids groter zijn, komt er wel weer lekker ruikend echt gras.
Wij hebben het ook zelf gelegd. Het is wel even een klusje. Hoelang je ermee bezig bent hangt echt af van het oppervlak en of je hoeken/bochten etc moet leggen. Wij hadden een oppervlak van 15 m2 en daar waren we zo'n 5 uur mee bezig. Het is niet alleen het gras leggen maar ook de ondergrond egaal maken, speciaal zand erin, stabilisatiedoek leggen (als er spelende kinderen op het gras gaan), gras erop.