Ik ben best fan van de wat antiekere kasten zoals de buikkastjes en mooie buffetkasten. Nu vraag ik me al een tijd iets af... In krinloopwinkels etc zijn veel van dit soort kasten te vinden voor een paar 10tjes. In originele staat. Nu zie ik ze vaak in winkeltjes en op internet staan, dezelfde kasten maar dan bv wit geschilderd. Maar dan gelijk voor een prijs met een nulletje erachter Ik weet dat het schilderen van zo'n kast veel werk en wat verf kost maar niet opeens 600 euro Hier op het forum zijn dacht ik ook best wat mensen die deze hobby delen en hoop dat iemand mij kan uitleggen wat hier nou aan de hand is. Koop je gewoon goedkope kastjes in en verkoop je ze in de winkel of online voor het 10 voudige? Deze vraag omdat ik het nu persoonlijk heb meegemaakt met mijn eigen kast (oude kast van overleden familie aan kringloop gegeven en later deze kast terug zien ergens voor een fix bedrag) Is hier nou zo'n handel in?
Dat zou zo maar kunnen, dat daar handel in zit. Mooi toch, dat iemand die daar werk van maakt, er nog wat aan kan verdienen? Enne... een bewerkte kast mooi opknappen en verven kost heel wat tijd. Reken je een normaal (bruto!) uurloon voor dat werk, dan vind ik 600 euro niet eens zo heel erg raar.
Mijn broer heeft heel lang geleden gewerkt bij Hendriks in Veghel (weet niet of het nog zo heet) en die maakten van nieuwe meubels antieke meubels. Grote nep dus met een flink prijskaartje.
M'n schoonmoeder knapt ook kasten op. Schoonmaken, schuren, nieuwe handgreepjes, gronden, schilderen. Daar gaan best wat uren inzitten maar zij rekent er geen 600 euro voor!