Wat als?

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

In het onderdeel "zwanger worden" is er het topic hoe het ter sprake is gekomen om met de pil te stoppen.

Ik lees daarin veel reacties dat ze het al besproken hadden maar nooit echt definitief er over nagedacht hadden.

Mijn man en ik hebben, voor we met elkaar de koffer indoken, een gesprek gehad van "wat als?" Ik slikte trouw de pil maar ook die is niet altijd 100% veilig en een ongelukje zit in een klein hoekje.
    Ik vond het dan ook erg belangrijk dat wij op een lijn zaten met wat we zouden doen als het toch raak zou zijn.

Hebben jullie dit ook gedaan?

Edit: De rede dat ik me dit afvraag is omdat in mijn omgeving er raar op gereageerd werd en de meeste een houding hadden van "dat zien we dan wel"

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ja hebben wij ook gedaan maar pas na de eerste keer haha beetje dom....

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hier was het ook een verrassing;)
    Maar hebben nooit iets afgesproken van tevoren. We wisten wel van elkaar dat we jong papa en mama wilden worden, dus het was vanzelfsprekend om de zwangerschap niet te beëindigen.

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    yep hebben wij ook gedaan en toen ik zwanger was en de bevalling dichterbij kwam hebben we zelfs besproken wat als hij moest kiezen tussen het leven van mij of de baby. Hij koos toen voor mij omdat hij mij al kende en de baby niet.

5. Within

Within Niet meer actief

Ja, dat gesprek hebben wij ook gehad. Hij zou voor mij kiezen. Zijn redenatie was dat hij met mij nog een nieuw kindje kon maken. Uiteraard zouden we kapot zijn van verdriet, maar dat zou zijn keuze zijn.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nee niet, hier is abortus oid gewoon geen optie, kindje is altijd welkom.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Jep en welkom hoor!

8. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Wij hebben het hier ook over gehad,vind het dus niet raar.
    Zelfs over wat als het gehandicapt zou zijn en in welke situatie we er iets aan gingen doen/of juist niet.
    Ook idd over keuze's waar mijn man voor zou kunnen komen te staan.Wat hij dan ging doen en wat ik wilde.Hoort misschien wel een beetje zo toch om het daar over te hebben..

(Maar ik vind dat je de pil wel als 100% betrouwbaar moet zien mits je hem "verkeerd" gebruikt.)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier is er 3x maal over nagedacht. Vóór de 1e, ná de 1e, en na de 2e.

Mijn man wil écht maar 2 kindjes. Ik heb nu een spiraal. Maar m'n man gaf als antwoord, toen ik vroeg, wat we zouden doen als ik tóch zwanger raakte ' zou jij het weg kunnen halen? Nee toch? Dus dan zouden we het houden, maar zou ik me daarna direct laten steriliseren' . Dat wil hij nu al, maar ik wil eigenlijk toch wel een 3e - ook al is dat eigenlijk niet realistisch. Maar ik wil dus niet dat hij er nu al een knipje in laat zetten.

Maar oke, ik zou het zelf niet kunnen- niet in zo'n situatie in elk geval- maar vooral niet nu ik de 2 zwangerschappen en de groei van de meisjes in m'n buik zó gevolgd heb. Mijn man weet dat en respecteerd dat.

10. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Voordat manlief en ik bij elkaar in bed gekropen zijn hadden we het er al over gehad "Wat als we door de pil heen zwanger zouden raken?". We zaten gelukkig meteen op 1 lijn: Geen abortus, gewoon laten komen.

Ook bij een kindje dat een beperking zou hebben (geestelijk of lichamelijk) zouden we de zwangerschap gewoon doorzetten. "Het lot" heeft ons dat kindje ons geschonken, en dat is dan met een speciale reden, zo vinden wij. We zouden sowieso van dat kindje houden, het is toch ons vlees en bloed!!!

Zelfs hebben we al nagedacht over het laten 'snippen' van manlief. Hij kwam er zelf mee dat hij, zodra we samen besloten hebben echt geen kinderen meer te willen (we zouden graag 2 of 3 kinderen willen), zich zou laten steriliseren. Ik was erg blij met deze beslissing. Maar voor dit moment mogen zijn zwemmertjes nog lekker zwemmen en een mooi eitje bevruchten ;)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja hoor, hier hebben we het er op een gegeven moment weleens over gehad maar het was voor beide duidelijk, als het zo is, dan is het zo :) Nou was dat achteraf bijna onmogelijk geweest maar goed, dat maakt niet uit :p

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als het zo zou zijn, is het zeer zeker welkom!
    Absoluut niet gepland, maar zeer zeker welkom!

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    We hebben het er nooit over gehad eigenlijk, nou ja voordat we 2 kids hadden niet in ieder geval.
    Mijn man wil ook geen 3e, maaaaar wil zich ook niet laten helpen. En ik doe dat al helemaal niet, omdat mijn wens voor een 3e er wel is.
    Dus we hebben t er wel over gehad, wat als de spiraal zijn werk niet goed doet. Mijn man zei; ja dan is dat zo.... En hij weet van mij dat ik nooit een abortus zou ondergaan. Dus dat het risico voor hem is, als er toch een 3e zou komen.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben altijd heel helder geweest voordat ik met iemand naar bed ging, bij een ongelukje zou ik het kind houden. Wist iedereen van tevoren waar hij aan toe was.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij hebben toen besloten dat als er zoiets zou gebeuren, tja dan is dat maar zo. Als je sex hebt moet je ook de consequenties daarvan dragen.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Waren het er veel dan? :p (geintje)

Hier na de eerste het er wel over gehad. Ook hebben we gesprekken gehad tijdens de zwangerschap van onze zoon over een kind met een handicap, syndroom van Down, open ruggetje, etc. Wij denken hier gelukkig hetzelfde over.

Man wil zich het liefst ook laten steriliseren. Ik ben er geen voorstander van.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Überhaupt voordat we serieus "bezig" waren met kindjes krijgen, hebben we het er niet echt over gehad. Wel dat ik op een gegeven ogenblik mezelf zooooo raar voelde (rare duizelingen en krampen enzo) Dat vriendlief een opmerking maakte in de trant van "het zou wel wat snel zijn..... maar zeer welkom"
    Wel heeft hij een uitgesproken mening over een kindje wat evt Down oid zou hebben... dan wordt het abortus...daar ben ik nog altijd niet voor.....

Voor nu is het nog niet precies duidelijk wat we gaan doen. Hij is vrij stellig, binnenkort gaat er een knipje in. Voor hem niet meer dan 3 kinders (kind uit eerder huwelijk en 2 van ons samen) terwijl ik nog niet zeker weet of ik 2 genoeg vind en evt nog een derde zou willen.

18. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Wij hebben hier ook over gesproken toen we elkaar net kenden en hebben altijd gezegt mocht het gebeuren dat ik onverwachts zwanger raak, dan houden we het en gaan we er helemaal voor!

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    Hier al besproken toen we elkaar net kenden. Sowieso is abortus voor ons gewoon geen optie.

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn man en ik kende elkaar 2 maanden toen ik zwanger bleek te zijn. En in die tijd hebben we het er niet over gehad :) Gelukkig waren we er allebei meteen over uit wat we wilden: het kindje laten komen! Natuurlijk een groot risico, want hoe goed ken je elkaar na 2 maanden? Gelukkig is het helemaal goedgekomen en is ook de tweede spruit nu een feit. Abortus zou nooit een optie voor mij zijn (tenzij het kindje erg ziek is)

Deel Deze Pagina