Ik wil in september starten met de pabo en daarvoor moet ik in januari een 21+ toelatingsexamen doen omdat ik niet de vereiste diploma's heb. Heeft iemand hier misschien ervaring mee vooral op rekengebied?? Wat wordt er gevraagd en heeft iemand misschien oefentoetsen? Alvast bedankt!
Welke examens krijg je allemaal? Ik heb een toelatingsexamen voor de opleiding Sociaal pedagogische hulpverlening gedaan en ik kreeg Nederlands en Engels en Maatschappijleer.. Misschien dat jij 1 van die examens ook krijgt? En op welke school ga je ze afnemen?
ik kreeg een aantal jaar terug de basismodules (vergelijkbaar met de toelatingsexamens maar wel iets uitgebreider volgens mij) 1 voor rekenen, 1 spelling, 1 grammatica, 1 natuurkunde, 1 aardriijkskunde, 1 geschiedenis... voor rekenenen en nederlands (spelling + gram) moet je denken aan 8+ niveau... rekenen: hoofdrekenen, tafels, delen (zonder rekenmachine!!), verhaaltjessommen, en dat soort dingen... Hopelijk help ik je met deze info..
Ik heb zelf pabo gedaan maar geen toelatingstest. Wij moesten het eerste jaar een rekentoets maken waar we gebruik maakten van het oefenboek rekenvaardig. Als je moeite heb met rekenen zou je daar mee kunnen oefenen. Is gewoon te bestellen via bol bijvoorbeeld. Ik heb dus geen idee hoe diep ze erop in gaan tijdens de toelatingseisen, maar op de pabo is spelling en rekenen vooral in het 1e jaar erg belangrijk...
Ik heb op de pabo gezeten (niet afgemaakt) en wij hebben in het eerste jaar die toets moeten maken, niet voor en punt of zo, maar gewoon om te kijken wat je niveau is. Heel veel mensen hebben die toets toen niet gehaald en vooral door rekenen en grammatica. Ik had hem wel gehaald, maar ik had het wel niet zo moeilijk verwacht. Verder is het alweer een aantal jaren geleden dus ik kan het me niet precies herinneren wat er allemaal gevraag werd.