Is hier een psycholoog/psychiater aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ... Die voor mij een aantal berichten zou willen analyseren?

Ik heb een probleem met iemand, en hij schrijft hele verschrikkelijke dingen. Nu vraag ik mij af of hij echt doordraait of dat het boze kreten zijn.

Naar mijn idee draait hij door, en voordat ik weer op zn laatste bericht reageer zou ik heel graag iemand anders haar mening willen hebben voordat ik verkeerd reageer en er straks werkelijk bedreigende situaties ontstaan.

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Zoiets is lastig te analyseren lijkt mij. Wat er voor aan vooraf gaat en hoe de persoon is speelt ook mee.
    Klinkt wel erg vervelend zeg:(

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, ik zal dat er ook bij vertellen.. Maar het is wel heel persoonlijk en dat kan ik echt niet hier op een openbaar forum neerzetten.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heey, ik ben (bijna )psycholoog (pas m'n Bachelor gehaald, nu de Master nog :p) ,maar in principe is het eigenlijk niet mogelijk om via berichten iemand te "diagnosticeren". Dat is zo'n proces, dat doe je niet even met een berichtje!
    Pas wel goed op jezelf meid!

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zoek ook geen diagnose, maar een mening :)

Zijn mailtjes zijn lang en duidelijk genoeg om een beeld te vormen van wat er in zijn hoofd rondgaat.

Ik heb wel een beeld, dat hij doordraait. Maar hoor daar graag iemand anders over.

Hij is naar mijn idee gevaarlijk, en wel of niet reageren, en hoe ik reageer beïnvloed ook hoe hij reageert.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Misschien niet meer via de mail op diegene reageren en een personlijke discussie aangaan?

7. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Dan zou ik het sowieso negeren. Maar het is heel lastig om vanuit een mail/tekst/bericht uit te halen wat het echt is. Is degene woeden of echt in staat om iemand wat aan te doen. Dit kun je beter inschatten als je iemand het hoort zeggen of de persoon ziet.

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Niet reageren is ook geen optie.. Als ik nee zeg ontploft hij al, schrijft de meest verschrikkelijke dingen.

Ik ben juist nergens op ingegaan en ben heel zakelijk gebleven.

Niet reageren zorgt ook voor problemen.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ms. is het een idee om de politie deze brieven te laten lezen??

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Laatste brief heb ik al doorgestuurd. Rest nog niet, heb wel contact gehad met de politie.

Het is nog niet erg genoeg om aangifte te doen. Hij is niet specifiek genoeg.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou niet meer reageren!
    Als hij daadwerkelijk aan het doordraaien is zou ik zoveel mogelijk afstand bewaren.

12. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Typt hij ooit worden in hoofdletters? Wat dat maken dreigementen echt erg. Wij zijn ooit bedreigd in hoofdletter. Personen hebben een contactverbod gekregen + boete.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Wellicht de crisisdienst van het RCG/GGZ bij jou in de regio belllen. Politie kan hier nl. nu ook niets mee denk ik.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja typt in hoofdletters.

Hij schrijft niet 'ik sla maandag je hersens in'..... Dat zou namelijk echt bedreiging inhouden.

Ik pm je wel even wat hij wel aan dreigende woorden typt.

15. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Heeft het ook iets met je kindje te maken?

16. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Is het iemand die je in het dagelijks leven tegenkomt? Of heb je contact via mail omdat er een afstand is? Hoe dicht staat deze persoon bij jou/jullie?

De situatie bepaald ook hoe je het beste om kunt gaan met dit soort dingen.

Stel dat jij deze persoon nooit ziet in het dagelijks leven, dan kun je via een email duidelijk maken dat je weinig behoefte hebt aan dit contact en het graag zou willen beëindigen.

Stel dat jij deze persoon kent van het dagelijks leven, dan kun je deze persoon misschien duidelijk maken dat je bang wordt van zijn gedrag en je alleen contact kan hebben als hij zich gedraagt. Zo niet, dan met begeleiding. Of helemaal niet meer, omdat jij hier niet van gediend bent.

Ga dit soort personen niet proberen te "redden" door ze te kalmeren via email of op welke andere manier dan ook. Je kunt niet in iemands hoofd kijken. Denk aan je eigen veiligheid!

Succes ermee!

17. Trees

Trees Niet meer actief

Je mag me pb-en als je wilt. Ik ben psycholoog.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    #18 Kim11, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    *verwijderd*

19. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik denk dat je meer hebt aan een instantie voor hulp voor hem maar ook voor jou 'hoe ga je hier het beste mee om?'. Ik weet uit ervaring hoe het is als je iemand ziet afglijden en ik heb het voor elkaar gekregen (met fam samen) om degene toch over te halen om hulp te accepteren. Dat is een lang proces waarbij je veel geduld moet hebben. Ik heb veel gehad aan de instanties die er niet alleen voor hem zijn maar mij ook veel tips hebben gegeven. Ze belde mij af en toe ook op om te vragen hoe het met MIJ gaat en om de bevestiging te horen van 'je hebt het zo goed gedaan' was heerlijk en stelde mij echt gerust.

20. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik wil wel helpen, maar ik ben meer de andere kant.
    Ik heb nl hopen ervring in de psychiatrie, maar dan als patient.
    Mss dat ik bepaalde dingen herken

Deel Deze Pagina