Op zoek naar een oppas voor onze lieve hond

Discussie in 'De lounge' gestart door liane, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Wij gaan op vakantie van 14 juni tot en met 30 juni, we lenen van iemand een caravan en een voortent, we nemen onze hond niet mee omdat ik het zielig vind als hij telkens alleen zit, we willen namelijk lekker gaan zwemmen met onze meisjes en dagjes uit, maar ook omdat we spullen lenen vind ik het niet zo fijn om onze hond mee te nemen, je weet nooit of er iets kapot gaat per ongeluk en er komen natuurlijk overal haren te zitten, dit kan je wel schoonmaken maar niet helemaal
    Maar nu het volgende, normaal gesproken gaat de hond altijd naar mijn schoonvader, maar die kan op het moment bijna niet meer lopen van de pijn :(
    Dus nu zijn we eigelijk van plan om hem naar een pension te doen, maar ik merk dat ik dit toch wel erg moeilijk vind, vooral omdat hij dan ruim 2 weken niet echt persoonlijke aandacht krijgt :(
    Weet iemand voor mij misschien iemand die zou willen oppassen, die dit misschien vaker doet?
    Wij wonen in de provincie Utrecht
    Onze hond is niet moeilijk met andere honden, we hebben trouwens een blonde labrador, een reutje
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen, we hebben hem wel een keer eerder naar een pension gebracht en dat is ons wel goed bevallen en was allemaal netjes verzorgd maar dat was een paar dagen en toen was hij al helemaal gesloopt, en voor een paar dagen vind ik het niet erg als hij even geen aandacht krijgt
    En er komt ook nog eens bij dat hij af en toe niet eet, en hij is al harstikke mager, hij moet namelijk nu drie keer per dag gaan eten van de dierenarts, en als ie dan in een pension zit en dan telkens niet eet.... :(
    Ik hoop dat iemand me kan helpen

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoe is hij met katten? Wij hebben een rode kater en een franse bulldog (pup van 16 weken denk ik nu) en wij gaan niet op vakantie. :) Zou hem best willen verzorgen hoor maar woon in Overijssel, weet niet of dat een probleem is?

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Het is dat ik dan uitgerekend ben anders was hij zeker hier welkom geweest. Hebben zelf ook een labrador. Ik hoop dat je iemand vind!

4. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Wij hebben zelf ook drie katten, en daar ligt ie mee te knuffelen, maar ik weet natuurlijk niet hoe hij op andere katten reageerd
    En op zich is het denk ik geen probleem dat jullie in overijssel wonen, moet even kijken hoever dat rijden is

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

weet niet hoever je voor een oppas adres wilt rijden?

6. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als het niet lukt bij iemand, dan kan ik het wel eens met mijn man overleggen.
    wij komen wel pas 13 juni thuis van een weekendje weg.
    maar daarna zijn we gewoon thuis.

7. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Manlief wilt het liefste zo dichtbij mogelijk, omdat we 30 juni pas in de avond terug komen, en 1 juli hebben we een bruiloft
    Maar als het niet anders kan wil ik er best ook wel een stukje voor rijden, want heb dat wel over voor een oppas, heb veel liever dat we een stukje moeten rijden dan dat hij naar een pension moet

8. En waar gaan jullie heen op vakantie? Misschien ligt er dan wel iets op de route! ;)

9. augurkjes

en kan de hond ook met kleinere kinderen? kids zijn hier 2 en 4 jaar oud?

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kreeg van iemand op zp een tip van een soort pension in omgeving van Groningen. Zag er prima uit, was niet een echt pension maar de honden zaten gewoon in huis bij deze mensen. Geloof dat er maar plaats is voor 5 honden. Zal even in mijn oude onderwerpen kijken. Het leek ons een prima oplossing echter is onze hond niet zo lief tegen andere honden daarom hebbe wij het niet gedaan.

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kreeg van iemand de tip: Pension

En als je bang bent dat je hond niet genoeg aandacht krijgt heb je ook een opvang in Gorredijk ( Friesland), daar werken gehandicapte mensen die veel aandacht geven aan de dieren daar. Die heet: Matu Gorredijk.

12. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Onze hond kan ook goed met kleine kindjes, ons dochtertje is 3,5 jaar en ze kan zelfs boven op hem liggen, en me oppaskindjes kruipen ook nog wel eens over hem heen
    Wij gaan naar noord brabant op vakantie, vlakbij eindhoven, camping is in bergeijk

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Da's jammer, wij gaan helaas zelf een lang weekend weg dan. Wij wonen in omg. eindhoven. Gaan jullie naar camping De Paal?? (stomme naam voor een camping maar wel een mooie camping :D)
    Heb je al iets gevonden? Ik hoopt het voor je.

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij wonen in de buurt van cuijk-uden, dat is wel in de richting van bergeijk.
    we hebben hier wel 4 katten, waarvan 2 ook logees zijn van iemand hier op het forum.

15. augurkjes

Ik wil best overleggen met me vriend. WOnen wel in zuid-holland bij Dordrecht in de buurt. Weet niet of dat te ver is?

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wat een boel aanbiedingen:D

17. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Wat lief al die aanbiedingen zeg!
    Dit had ik echt niet verwacht!

We gaan inderdaad naar camping de paal :D

Ik zal straks met manlief overleggen wat het makkelijkst is om voor hem te rijden
    Ben echt even overdonderd sorry

18. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Wij wonen vlakbij camping de paal en kunnen je hond waarschijnlijk wel opvangen. We hebben een hondendagverblijf en pension zonder hokken waar de honden (onder toezicht) de hele dag kunnen spelen met elkaar. Een leuke zwemvijver in de tuin (tuin is 1,2 hectare) erbij en ze slapen in huiskamers met een heleboel kussens en bankjes enzo... je komt er gewoon langs, dus misschien een oplossing. Het is alleen wel betaald natuurlijk en misschien zijn er hier wel dames die het voor niks willen doen?

19. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    dat klinkt ook heel mooi, maar ook dat moet ik overleggen omdat hij dan de hele dag kan rennen en hij is al super dun, en als hij heel actief is dan verbrand hij nog meer
    dus moet dat even bekijken
    hoeveel kost het bij jullie?

20. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Heb je weel eens van www.verhuisdieren .nl gehoord. Hier kun je een logeeradres zoeken voor je huisdier. Het dier komt dan in een gezin die het leuk vindt om een dier tijdelijk te hebben.

Veel succes met het zoeken voor een plekje.

Deel Deze Pagina