Waarschijnlijk is hier al vaker een topic over geopend maar ik kon het zo snel niet vinden. Wie weet een eenvoudig (niet te vreemde ingrediënten) recept voor tomatensoep? Niet te pittig anders kan me dochter het niet mee eten! Ik ben geen held in koken maar zou toch graag zelf een tomatensoep willen maken, dus kom maar op!
Chinese soep: Kipfilet en een ui in kleine blokjes snijden en aanbakken 1 liter bouilion erbij 1 groot blikje tomatenpurree en blikje tomatenblokjes erbij en wat peper. zoet maken met bruine suiker en gembersiroop of djahe(gemberpoeder)
In de oliijfolie uien en knoflook fruiten. Dan stukken tomaat erbij en wat tijm en peper. Dit ong 10 min laten pruttelen. Vervolgens een pakje tomaten (gepureerd) erbij doen en een liter kokend wate Vervolgens wat bouillonblokjes erbij doen en dit 10 min zachtjes koken. Dan pureren en wat balletjes gehakt, vermicelli en prei erbij.
Ik maak altijd deze.. Tomatensoep voor 1 persoon recept - Allrecipes.nl Maar dan een grote pan. Ipv 1 tomaat gooi ik er een blik tomatenblokjes of gezeefde tomaten doorheen. En verder extra soepballen en soepgroenten. Beiden uit de diepvries. Klinkt bijna niet als koken maar ik eet het meestal met dochterlief als papa niet mee eet. Dan zijn we toch al laat meestal dus dan heb ik ook geen zin om lang in de keuken te staan. Voor serveren nog een kuipje koffiemelk erdoor... Erbij: geroosterd brood met olijfolie en wat Italiaanse kruiden erop. En wil je je echt uitleven... Had toevallig laatst mais en kidneybonen over van de taco's. Samen met wat Mexicaanse kruiden erdoor werd dat een lekker Mexicaans tomatensoepie Ook met Italiaanse kruiden smaakt het lekker trouwens. Ook als keukenmeid ipv keukenprinses... Is dit soepje zeer goed te doen
1 ui snipperen en aanfruiten. Blikje tomatenpuree erbij doen en even mee bakken. Dan 1 liter kokend water toevoegen en twee groente (of rund)bouillonblokjes. Wat macaroni-elleboogjes erbij. 8 min laten koken en klaar! Soms doe ik voor de variatie nog een zak boerensoepgroente mee aanfruiten.
Een ui, een winterpeen en een teentje knoflook even bakken in wat olijfolie, peper en zout toevoegen Een blikje tomatenpuree kort meebakken Een stuk of 8 tomaten in partjes, wat tijm, en ongeveer 750 ml bouillon toevoegen Een theelepeltje suiker erbij, dat een kwartiertje of zo laten koken (tot de tomaten uit elkaar vallen) Met de staafmixer pureren, evt nog op smaak brengen met peper of zout. En klaar! Supermakkelijk en erg lekker. Eventueel kun je na het pureren nog vermicelli en gehaktballetjes toevoegen.
hier maken we de tomatensoep van vleestomaten, na koken met staafmixer erdoor. (verse) italiaanse kruiden, uitje en knoflook bakken en gehakballetjes even aanbakken. alles door elkaar en met wat bouillon blokjes (tuinkruiden) op smaak brengen en klaar!
Bouillion maken van maggi blokjes Tomatenpuree er door Smaakmaker voor tomatensoep er door van maggi Poulet en ballen er door en soepgroenten. Als laatste vermicelli er bij Tadaaa klaar is oma's ouderwetse tomatensoep
Scoor een paar kilo trostomaten op de markt. Wassen, met een mesje een kruis erin maken, kort in kokend water dompelen tot de schil loslaat, ontvellen en kruintje eruit, in stukken snijden. De stukken tomaat met wat bouillonblokjes (1 kilo tomaten is ongeveer 1 liter soep, als ik bv 3 kilo tomaten heb neem ik 5 blokjes, net iets minder dus) en evt 1 gedroogd cayennepepertje per liter aan de kook brengen en ong 20 min doorkoken. Dan staafmixeren met wat crème fraiche en pesto - mmmm! Lekkere dikke verse tomatensoep. Serveer met gemalen kaas erin. Minder vers: neem een pakje gezeefde tomaten, breng aan de kook met 2 delen water en bouillonblokjes. Naar smaak aankleden met rijst of vermicelli, soepgroenten, balletjes of waar je zin in hebt. (waarschuwing: als je recept 1 gewend bent, is recept 2 niet zo lekker meer )
Ui snijden Wortel snijden 1 wit van prei snijden De boel laten stoven en kruiden met peper Paar liter water erbij en laten koken Tomatenblokjes (uit blik) bijdoen en nog effe laten doorkoken Mixen en eventueel nog gehaktballetjes of vermicelli erin. Ik gooi er meestal nog 2 blokjes groentenbouillon bij (als ik het water erbij doe), maar als je kindje mee-eet misschien beter niet.
Hier een hele simpele, maar een groot succes bij dochtertje: 500ml water Bouillonblokje, tuinkruiden of groentenbouillon. Aan de kook brengen. Blik gepelde tomaten erbij, 10min laten koken. Van het vuur, pureren. Weer op het vuur, aan de kook brengen. Op smaak brengen met kruiden als peper, basilicum, oregano, net wat je lekker vindt. Geen zout! Gehaktballetjes erbij. Ik maak de gehaktballetjes meestal aan met wat pesto, rood of groen, en ik doe er ook altijd geraspte kaas bij. Balletjes 10 min meekoken, proeven, misschien nog wat toevoegen, klaar. Ik ga het ook zeker eens maken met verse tomaten, dat is volgens mij veel lekkerder!
1 pak gezeefde tomaten, groenten naar keus, knoflook, kruiden/specerijen (bijvoorbeeld zwarte peper, paprikapoeder, peterselie, oregano en tijm). Laten koken, vermicelli toevoegen en eventueel binden. Een scheut slagroom of creme fraiche erdoor is ook heerlijk, dan krijg je een romige tomatensoep.
Paar uien snipperen en aanbakken in olijfolie. een blik gepelde tomaten (fijngemaakt, doe ik gewoon met mn handen terwijl ik het in de pan doe) en een pak gezeefde tomaten erbij. Het leg blikje 2 x vullen met water en dat erbij doen. 1 klein blikje tomatenpuree erbij. 1 theel. suiker + bouillonblokje + peper + laurier + kruidnagel erbij. Uurtje laten staan. Gehaktballetjes braden en op het laatst erdoor doen met vermicelli. C'est tout PS het lekkerst is als je er vanaf het begin een mergpijpje bij doet en mee laat trekken, maar dit hoeft niet perse.