Iemand hier bekend mee of herkenbaar van zichzelf of iemand anders? Onze dochter van 4 (juli 2008) lijkt totaal geen vol gevoel te krijgen met eten. Als je haar haar gang laat gaan met eten dan eet ze dus zoveel dat het letterlijk haar strot uitkomt... Ze heeft ook wel redelijk wat nodig, ze is een lange (120cm) dunne, bijna magere, dame. Ze vraag altijd om een 2e portie avondeten en we moeten haar daar dus echt in remmen. Ze eet alles. Ze eet gewone volwassen porties. Bij het ontbijt voor school aan 2 boterhammen, tussen de middag 3 boterhammen. Eten we aan tafel een broodmaaltijd met het hele gezin dat eet ze rustig 4 of 5 boterhammen. Laat je haar haar gang gaan, dan eet ze dus zoveel dat er gewoon echt niks meer bij kan. overigens kauwt ze ook slecht. Ze heeft tot ong. haar derde te kampen gehad met lactose-intolerantie en is daar inmiddels overheen gegroeid, haar ontlasting is altijd slecht geweest en meerdere malen onderzocht maar geen echte bijzonderheden. Nu kunnen wij het nog goed in de gaten houden, maar maak me wel een beetje zorgen over de toekomst...
Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit vroeger had, maar ik heb dit nu ook. Ik ben echt een bodemloze put en zit nooit vol. Ik moet echt de pan van tafel halen anders eet ik gewoon door. Ze komt er niet van aan? Ik kom iig raar genoeg niet aan, bij mij gooien ze het op een snelle stofwisseling....
Zo herkenbaar! En dan bij mezelf! Er zit hier ook geen bodem in. En die heeft er, voor zover ik weet, ook nooit echt gezeten. Als kind kon ik ook zo onbedaarlijk eten. Ik at voor het slapen gaan altijd vanilleyoghurt met Bambix, omdat ik gewoon niet vol was anders. Nog altijd vind ik Bambix heel lekker. Ik heb wel mindere periodes gehad dat ik vanwege stress bijna niets kon eten, in mijn puberteit en ook later. Twee zomers geleden was het zo erg dat ik nauwelijks 50 kg woog bij een lengte van 1.70. Voor mij veel te dun. Dat was te wijten aan heel veel omstandigheden. Begin vorig jaar heb ik dat allemaal op een rijtje gekregen en ben ik weer gaan eten, tot ik zo 7 kg aankwam. Daarna werd het niet meer, maar ook niet minder. Ik blijf op gewicht en ja, ik eet heel veel. Ik eet vooral verspreid over de dag. Nu ik bv geef ga ik er ook niet op letten. Ik ben met mijn zwangerschap 15 kg aangekomen en er ging spontaan 10 kg af, ik vind het goed zo. Gezien het gewicht en lengte van je dochter denk ik echt dat ze het nodig heeft. Heeft ze ook een uur na het eten weer honger? Misschien gedijt ze beter op meer kleine maaltijden verspreid over de dag? Ik red het gewoon niet op 3 (grote) maaltijden per dag en dan nog 2 keer een tussendoortje. Ik eet 6 keer op een dag echt een maaltijd(je) en dan nog tussendoortjes (fruit, maar ook best zoete dingen). En als ze Bambix lekker vindt, zou ik dat echt aanraden. Een goede vuller en gezond, als ik het goed heb.
Ze heeft ook wel wat nodig dat klopt, en ze komt er ook niet van aan (ik ook niet trouwens, al duurde het nu wat langer voor mijn zwangerschapskilo's er bij de 5e afwaren ) Maar toch, een kind van 4 dat 2 borden avondeten eet lijk me overdreven. beeld van wat ze eet: Ontbijt 2 a 3 boterhammen, 2 bekers drinken. In het weekend 4 a 5 boterhammen, maar dat is omdat ze niet meer mag. Tussendoor, een stuk fruit, stukje koek, beker drinken. Lunch 3 a 4 boterhammen. Tussendoor, rijstwafels, crackers oid met beleg. 2 bekers drinken. evt iets zoets. Avondeten, volwassen portie avondeten, maakt niet uit wat we eten, toetje. Ze is de hele dag druk in de weer, zit eigenlijk geen moment stil. Gaat om 19u naar bed en om 7u weer wakker.
Als mijn zoontje zijn avondeten lekker vind, en dan echt lekker. Gaan er zo 3 borden in, en hij is 1,5jaar Kun je zelf ook veel eten? Als je het niet vertrouwd gewoon even overleggen met de ha misschien?
Oei, hier hele slechte eters... Maar ik ben ook een bodemloze put daarintegen! Als je het toch niet helemaal vertrouwd, zou ik toch eens naar de ha gaan. Om evt een lintworm uit te sluiten of schildklierproblemen. Ze eet voor een 4 jarige idd wel erg veel!
Mijn dochter eet ook wel zoiets. 's ochtends max 2, 's middags meestal 3, soms 4 boterhammen, sporadisch 4.5. Ik geef haar nu max 3 boterhammen. Heeft ze daarna nog honger, dan mag ze nog fruit, liefst appel ofzo, dat eet niet zo makkelijk weg 's Avonds ook vaak een volwassen portie, ligt eraan wat we eten. Toetje laatste tijd niet meer zo. Tussendoor kan ze blijven eten, maar hou ik t 's ochtends bij 1x fruit en 's middags max 2 tussendoortjes. Altijd wel zo geweest, een goeie eter. De 'ik wil niet eten' fase hebben wij absoluut overgeslagen Mijn dochter is wel altijd aan de flinke kant geweest. Dat vind ik nu de laatste maanden wel iets minder worden, ze heeft net ook weer een groeispurt gehad. Oh, overigens heeft ze af en toe wel een vol gevoel, geloof ik Zelf kan ik ook best wel veel eten en ben slank.