Er loopt hier al een ander draadje over verkeersergernissen, maar dat gaat alleen over autorijders die harder en harder willen. Ik heb geen auto en ik wil geen auto, ik fiets en voor de lange afstanden is er OV. Maar ik stoor me als fietser en voetganger toch regelmatig aan het gedrag van automobilisten, ik heb ook de indruk dat het minder leuk wordt op de weg, misschien wel omdat er steeds meer automobilisten de weg opkomen met weinig fietservaring? Wat stoort jou als fietser?
Dat auto's je altijd als een malle in halen in winkelstraten. Of je niet voor laten gaan op een kruispunt waardoor je dus vol in de remmen moet met je fietsje.. Of als het geregend heeft een automobilist expres door de diepe plas rijd en jij een golf water over je heen krijgt..
Automobielisten die geen richting aan geven! Helemaal vlak voor n oversteek. Denk jij veilig over te kunnen steken nee hoor, moet je van je zadel springen om nog op tijd stil te staan..
ik irriteer me als fietser aan andere fietsers die denken dat het hele fietspad van hun is en gezellig met ze tweetjes naast elkaar blijven fietsen, ze gaan ook geen meter opzij en verwachten dat jij dat wel doet .. Zijn vooral die oude soepkippen op de fiets, verschrikkelijk.
Aan andere fietsers die 3 breed op de weg rijden, Mensen die twijfelen of ze over moeten steken en die het hele fietspad in beslag nemen, mensen die ff bellen voordat ze je inhalen en als ik in de auto zit erger ik me groen en geel aan fietsers zonder licht! je zit ze gewoon echt niet Me neef is politieagent en plaatste dit op zijn wijkpolitie facebook: Ouders, het is langer donker. Wil je me niet voor de deur met slecht nieuws? Zorg dan alsjeblieft voor #licht op de fiets van je kind.
Ik fiets bijna elke dag en ik erger me Dood als iemand voor mij fietst en plots hard remt om even iemand te groeten. Ik knal er dan bijna bovenop😡 of als ze Op het fietspad even staan bij te kletsen😡😡😡😡😡😡😡
Aan toeristen die niet doorhebben dat rode bestrating betekent dat ze midden op een fietspad gaan staan (daarom rijd ik noooooooit meer met m'n fiets door het oude centrum van Amsterdam) En in alle hoedanigheden (dus als voetganger, fietser en automobilist) erger ik mij aan auto's die dubbel geparkeerd staan in de straat van het kdv en de school. Al is het alleen maar om een kind uit te laten stappen (meestal duurt het langer en wordt kindlief nog even naar binnen gebracht), van mij mag daar een stopverbod gelden EN gehandhaafd worden. Hoeveel moeite is het nou om een parkeerplaats te zoeken en die laatste 100 meter tot aan de schooldeur te lopen?
Ik erger me aan auto's die uit zijstraatjes komen en dan net doen alsof ze doorrijden maar op het laatst bovenop de rem gaan staan... Of auto's die zich nog ff gauw voor je wurmen en dan bijna je voorwiel aantikken Stoplichten zonder regensensor Mensen die muziek op hebben en dan dus niet horen dat je er langs wil... en ergeren is een groot woord maar vervelend is het wel
Ik erger me aan als ik niet het gevoel krijg voorrang te krijgen. Of ze hebben je daadwerkelijk niet gezien, of te laat, of ze hebben je wel gezien, maar remmen te laat.
Ik erger me als auto's weliswaar van rechts komen, maar ik op een voorrangsbaan rij, en zij witte driehoeken op de grond en een gevarendriehoek-bord hebben en me tóch geen voorrang geven. En als ik dan iets zeg/een gebaar maak net doen alsof ik gek ben.
Ondanks dat ik in het andere topic heb gereageerd als auto bestuurder erger ik me ook als ik op de fiets zit.. Op een rotonde, 3 kwart fietsen zijn er toch auto's die denken nog wel even de auto voor mij te gooien met afslaan. Anders fietsers die gezellig met zijn allen naast elkaar blijven fietsen. Mensen die bij groen fietslicht gezellig nog blijven kletsen. Langs scheurende brommers....
Fietsers voor mij die heel erg langzaam fietsen, en dan nog eens zo fietsen dat ik ze niet kan in halen.
ik heb geen fiets maar mn moeder wel en ik snap haar heel goed. ik haat het als mensen met hun auto op het fietspad parkeren, meestal is het de oudere garde volgens mn moeder hier in nederland (maastricht) lijkt het me ook eng om te fietsen, de wegen zijn zo anders dan in belgie, zo smal, je kan als autobestuurder vaak nog niet eens 1 fietser voorbij, dit lijkt me ook zo vreselijk ,je voelt je dan als fietser toch opgejaagd dan? of dat zal wel wennen zijn? ik kom uit een boerendorp
Ik haat andere fietsers, vooral die op je af komen fietsen en je geen ruimte geven, en voetgangers die er snel nog ff voor schieten Zo dom!!!!!! Ik heb potver een kind voorop wat ze in gevaar brengen op deze manier
vreselijk ja! wij hebben hier veel rotondes en ook daar is dit vaak aan de orde. Ik ben dan zo vrij om af te remmen tot zij stilstaan en dan fiets ik pas door over rotondes gesproken, is hier erg gevaarlijk, je weet hier nooit of de fietser of de automobilist voorang heeft. Dat verschilt per rotonde. Is daardoor al eens een paar keer goed fout gegaan. ik heb ook een bloedhekel aan (tegenkomende) fietsers die smsen of intermeppen. heeft me ook al bijna een frontale aanrijding op het fietspad opgeleverd omdat hij net te laat opkeek waar hij "intussen" reed.:x
Zulke smalle wegen dat je als fietser bij een stoplicht niet vooraan kunt gaan staan omdat je niet langs de auto's kunt :x
Ow en als er een voorsorteervak voor fietsers is, en je wilt voor de rij auto's in dat vak gaan staan en het wordt groen! :x