Die onthoud ik. Ben gek op knoflook en op sperziebonen. Klinkt erg lekker! Eet je daar nog iets bij? Rijst of aardappels ofzo?
Sambalboontjes - Recept - Allerhande - Albert Heijn Wij maken er een eenpansgerecht van door er aardappelschijfjes of krieltjes bij te wokken en eventueel kipfiletblokjes.
Hier ook boontjes uit de tuin. Ik vind recept van Eylem lekker klinken. Ga ik morgen uitproberen! Bedankt voor het recept Eylem!
Wij hadden vanavond pasta met kip en pesto en sperziebonen. Ook erg lekker. De sperzieboontjes beetgaar koken. In een andere pan teentje knoflook fruiten, half uitje erbij, en dan kip toevoegen. Beetje zout, peper en Italiaanse kruiden erbij. Ondertussen de pasta koken. Sperziebonen afgieten, beetje kookvocht bewaren en met 2 eetlepels pesto een sausje maken. Sperziebonen bij de kip doen, sausje toevoegen en alles goed laten intrekken. Daarna eerst de pasta op een bord scheppen en de 'saus' met de sperziebonen eroverheen. Was heerlijk!
Heb niet gekeken wat er al tussen staat, maar wij gebruiken sperzieboontjes voor 2 recepten naast agv; Shoarmaspaghetti: spaghetti met shoarmavlees, sperzieboontjes, pastasaus met knoflook en half flesje knoflooksaus Sajoerboontjes Beide zijn echt favorieten hier qua recept. Zo lekker! Ff de groente op een wat andere manier dan de agv manier.
Ik maak ook wel is shoarmaschotel met spercieboontjes; Kipblokjes marineren met shoarmakruiden dan gaar bakken,in een ovenschaal doen,gekookte sperzieboontjes eroverheen en bovenop een zak rosti uit de diepvries gemengd met geraspte kaas..dit een half uurtje in de oven en serveren met knoflooksaus..
Leuk dames, eet smakelijk alvast Be Happy, op zich is het voor 2 personen wel voldoende. Ik had er nog een restje rijst bij gisteren. Maar je zou er bv ook wat vlees of kip bij kunnen maken. Net wat je wil.
Hier is favoriet: Sperziebonen koken en daarna mixen in een wok met kip, ontbijtspek in reepjes, gedroogde tomaten in olie in reepjes en cashewnoten. Maak dan een pan met couscous. Beetje couscous op je bord en hier bovenop de mix uit de wok. En zo heb je een overheerlijk recept met sperziebonen