gaat dat goed? 2 gecastreerde katers van 4 en 5 jaar; nieuwe kitten erbij nemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door konijntjeislief, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 katers (één van 4 en één van 5 jaar oud), ze zijn beide geholpen. Maar nu zou ik het erg leuk vinden om een Maine Coon of een Britse Korthaar aan te schaffen en een liefdevol huis te bieden. Over het ras ben ik nog niet uit ;)

Maar ik vroeg me af; gaat dit goed? De 2 katten die ik heb zijn ontzettend lief en kunnen het bijzonder goed met elkaar vinden. Het zijn binnenkatten en komen alleen in onze achtertuin.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zeggen jullie; doe dit niet, want ze zijn al te oud en grote kans dat ze de kleine kitten niet zullen accepteren of dat ze alles in huis onder zullen pissen?

En áls ik het wel zou doen, is het dan verstandig om nog een kater te kopen of is een poesje slimmer?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen met mijn keuze..

2. konijntjeislief

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    is er misschien iemand die mij tips/adviezen kan geven? Ik probeer manlief namelijk te overtuigen, maar dat wil niet echt lukken ;)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ikzelf heb een kitten in huis genomen terwijl mijn andere kater al 8 jaar oud is. Het was wel even wennen voor hem en heeft dus de 1e paar dagen alles op een afstandje bekeken. Het kittentje moest iig niet bij hem in de buurt komen en daar heb ik dan ook voor gezorgd.

Na een paar dagen liep ik de woonkamer in en zag ik dat mijn kater het kittentje helemaal aan het schoonlikken was, teken voor mij dat het dus wel goed zat en dat het kittentje helemaal geacepteerd was. Ze zijn nu echt onafscheidelijk geworden, heel leuk om te zien.

Maar ik denk dat je dat van tevoren niet kan weten, dat verschilt denk ik per kat.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden al 2 gecastreerde katers van 3 jaar oud en hebben er toen een kitten (poes) bij genomen. Natuurlijk moesten ze even wennen, maar het gaat nu verder prima. De ene kater moet niet zoveel van haar hebben, maar die andere is juist weer wel. Die gaat haar altijd wassen enzo. Kan best dus.

5. konijntjeislief

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    het kán dus wel. :) :) thanks. Als het bij andere dames niet goed gegaan is, hoor ik dat natuurlijk ook graag... (alhoewel; graag... uuuuhhh) liever succesverhalen natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina