Hoe ver ga jij voor de korting?

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ja een uhm apart onderwerp.

    Ik heb een leuke tuinset gezien bij de intratuin hier. Nu hebben ze daar woensdagavond 20% korting op het gehele assortiment en dus ook op die set!.
    Me moeder die weet dat en die zegt. Nou dan zorg je dat je om half 7 's avonds (actie is tussen 19:00 en 21:00 uur) al bij de deur staat zodat je als eerste naar binnen kan. Dan ga je gelijk door naar de afdeling en spreek je gelijk iemand erop aan dat je DIE tuinset wilt....


    Nu zie ik het voor me. Me moeder van 60 jaar rennend door de winkel (ik krijg zo'n reclame effect in me hoofd van een winkel die mega kortingen geeft enzo) met dr tasje in handen enzo om naar de afdeling te gaan... uitgeput daar aan te komen een verkoper op de schouder te tikken en hijgend te zeggen... DIE wil ik!

    Ik schaam me natuurlijk suf om zoiets te doen daarom zegt me moeder dat doe ik wel hoor geen probleem.

    Nu is mijn vraag:


    Hoe ver ga jij voor een korting?
     
  2. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik wil er best op tijd voor zijn, maar ik ga geen uuren voor de deur liggen! hihi een paar minuten eerder voor een goede korting en een heel leuk product zou ik nog wel doen ja, maar het moet niet te belachelijk worden ;)
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik denk niet dat er een hele rij staat bij een intratuin. Toch?

    Ik zou gewoon om 7 uur daar staan en dan gewoon naar binnen lopen ( niet rennen)
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Alleen als ik het ECHT ECHT wil hebben of alleen DAN kan krijgen wil ik er wel moeite voor doen ... anders nee, dan hoeft het niet van mij.

    Overigens heb ik dat beeld wat jij voor ogen hebt, ook echt "live" meegemaakt met mijn moeder :D:D

    Vroeger bij de Bijenkorf Dol Dwaze Dagen (en dan hebben we het over een jaar of tig geleden), heeft mijn moeder eens lopen bekvechten met een andere vrouw over een vloerkleed die ze perse wilde hebben ... dus echt ... DIE wil ik. Ieder aan 1 hoek van het kleed, het kleed vasthouden en elkaar indringend aankijken, hopend dat de verkoper bij haar als eerste kwam .... ik en mijn zusje zijn maar weggelopen want daar wilde we echt niet bijhoren en hebben het hele tafereel op een afstandje gadegeslagen ... hilarisch gewoon ...


    ze heeft "gewonnen" overigens :D:D Als blikken konden doden die dag had moeders er niet meer geweest hoor
     
  5. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hahaaaa ik zie dat beeld al helemaal voor me!:D,, omg wat schamen hahaha, kan me voorstellen dat je bent weg gelopen! haha
     
  6. Megamindy

    Megamindy Lid

    22 jun 2009
    74
    0
    0
    Je kan toch ook vragen of ze het voor je "reserveren" willen ze hier nog wel eens doen, en anders gewoon iets voor 7 erheen en dan hopen dat je op tijd bent ;)
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik vraag mij af, waarom zou je moeten rennen voor een tuinset bij intratuin??? 20% is niet eens zoveel. Misschien is er wel niemand anders hoor. Ik zou gewoon op mn gemakje naar de tuinafdeling lopen.
     
  8. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Hier was het zondag vroege vogels korting... ik dacht ook "moet je op tijd zijn anders ben je te laat bij de kassa".

    Ik kreeg dus bij de ingang een kaartje toegereikt van het personeel dat daar stond. Ik kon op mijn gemak winkelen en had op al mijn aankopen 20% korting.

    Misschien werkt dit op de woensdagavond wel hetzelfde?
     
  9. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh ik zou rustig aan doen in dit geval, denk niet dat je hier met lege handen gaat...
    Ik ga niet heel ver voor korting, zoals bij de h&m bijvoorbeeld met die merkenparade van zo'n ontwerper. kom op zeg daar zou je toch een hartaanval van krijgen. Nee hoor wil best iets harder lopen maar ga niet over lijken :)
     
  10. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Mijn moeder was echt een notoire koopjesjager ... een echte! Zeker bij de Bijenkorf vroeger, toen de koopjes nog echt koopjes waren (valt vies tegen tegenwoordig). Een week van te voren kregen we de boekjes binnen (hadden Bijenkorf kaart, dus dat boekje was nog eerder binnen dat bij de rest die geen kaart had), en dan werd er een hele strategie uitgestippeld in de winkel. Dan werden we opgesplits met een lijstje van moeders en stonden we ook idd in de rij voordat de deuren opengingen. En dan spraken we af op een bepaalde tijd in het restaurant op de 3e etage (Bijenkorf Rotterdam) om de buit te checken of, wanneer er ieder uur een nieuwe aanbieding werd omgeroepen, orders van moeders te krijgen ... Je reinste kinderarbeid :D

    Ach, we hebben best lol gehad toen, maar ik niet meer graag naar overvolle winkels ...
     
  11. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    whahahhaha lig hier helemaal dubbel
    en dat voor 20% korting
    hihihihih nou kun je er een youtube filmpje van maken
    kunnen we hier ook nog lachen
     
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    sta zelf nog wel eens hier bi jde lidl iets voor 8 uur hoor. want anders zijn de spullen echt weg en das zonde. vind ik dan. zo heb ik jaren geleden eens een tv voor me ma bemachtigd ik er snel heen gerend als klein meisje en me hand erop meende een vrouw dat ze hem bij me weg kon halen nou dacht het niet die was voor mijn ma hahaha. als het dus echt de moeite is doe ik het eht wel.
    \
    met 20% kun je er rustg vanuit gaan dat er genoeg keuze is en dat echt niet iedereen voor net dat tuinset gaat als er echt een aanbieding is met maar een paar is het wat anders. en 20% kan best oplopen als je een hoog bedrag hebt natuurlijk bij een set van 500 euro is het toch al 100 euro korting daar zou ik dus echt wel wat voor willen doen.
     
  13. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    er was hier een paar weken geleden bij een winkel op industrieterrein een hele dag korting. begon al om 5 uur 's ochtend. toen kreeg je een uur lang 30 % korting. nou sorry, maar vind 30 beetje weinig om om 5 uur voor de deur te staan. vanaf 6 uur werd het 20 %, 7 uur 10 en dat bleef het de hele dag. het schijnt wel dat het ontzettend druk was om 5 uur.
     
  14. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Laatst werden me de kortingen gewoon opgedrongen... (leuk trouwens)

    Ik kocht 2 nieuwe dekbedden voor 160 euro. Man bij de afdeling vraagt of we speciale bonnen hebben. Die hebben we niet. Hij is zo aardig om er een sticker op te doen met 10% korting.
    Bij de kassa aangekomen blijkt dat er ook nog eens 25% afgaat.

    Vervolgens doet cassiere heel erg moeilijk, haalt er een man bij en krijg ik ook nog eens 25 euro toe om te besteden in de winkel. Ik begreep er geen snars van maar heb alles maar 'met open armen ontvangen'. Kregen bijna het idee dat we niet eerder de winkel uit mochten met alle producten gratis ;)

    Was bij de V&D overigens.
     
  15. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ooo de oude dolle dwaze dagen bij bijenkorf.. hilarisch vond ik dat.. 40 vrouwen die in 1 bak merkpanties staan te graaien alsof hun leven ervan afhing..

    Ik kan vrij ver gaan voor korting. dan heb ik het niet over 10 % op het toiletpapier.. maar als ik 100 of 200 euro kan verdienen door ergens vroeger te staan en iemand aan te tikken in de winkel.. dan doe ik dat.. zonder schaamte..

    heel vroeger.. en dan heb ik het echt over 35 jaar geleden.. hadden we hier een meubelzaak.. die had 1 keer per jaar.. de.. voor een appel en een ei actie..
    kon je bv een slaapkamer of een bankstel kopen.. voor een appel en een ei..
    als die actie op donderdag was.. lagen ze maandag al in slaapzakken voor de deur... tja.. tis hebben of niet.. :)
     
  16. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    aaaaaah al die bijenkorfverhalen
    heb toen ik nog op school zat, via het uitzendburo meerdere jaren daar gewerkt

    heb er af en toe nog nachtmerries over hahaha
     
  17. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hahahhaa zo erg??:$
     
  18. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Oke wacht even, het gaat om 20% korting op een tuinset bij de Intratuin?

    1. 20% korting is niet zoveel
    2. Ze hebben vast wel meer dan 1 zo'n tuinset
    3. Ik geloof niet dat er straks tientallen mensen voor precies het tuinset dat jij ook wilt voor de deur staan

    Conclusie: Ga daar gewoon op je gemakje heen joh. Vooral niet rennen hoor!
     
  19. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    als het nou om 90% korting zou gaan zou ik zeggen doen
    maar voor 20% korting zullen er echt geen rijen dik staan bij intratuin of waar dan ook
    gewoon lekker om zeven uur daar staan en dan naar de afdeling lopen en vragen voor dat ene setje
     
  20. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    jaaaaa! vooral de vipavond voor bijcardhouders,
    heb een keer op de schoenenafdeling gestaan
    mensen pakken een doos, passen het en flikkeren vervolgens de schoenen weer op een stapel, zonder in de doos te doen

    en het waren herenschoenen he
    dus allemaal bijna hetzelfde en dan verschillende maten

    weet niet meer hoelang het daarna duurde om alles weer samen met de juiste andere schoen in de juiste doos te krijgen!

    En allemaal vrouwen he die het op een hoop flikkerden!
     

Deel Deze Pagina