Kiezen tussen 2 woningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Gelukje7, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hallo allemaal,
    Mijn vriend en ik zijn met een huis bezig. We hebben woensdag een bezichtiging gehad en vandaag weer een. We hebben nu 2 huizen op het oog die we heeeeeel erg leuk vinden.
    MAAR het probleem is, we kunnen niet echt kiezen. :(Ik heb al een lijstje gemaakt met de voor en nadelen van elk huis maar het komt uiteindelijk overeen met elkaar. Mijn vriend heeft iets meer gevoel bij huis 1 en ik bij huis 2 (zul je net zien he). :$
    Ik was hier al bang voor toen we nog geen huis hadden bezichtigd. Nu lig ik dus al dagen wakker omdat ik bang was dat we geen keuze kunnen maken en na vandaag is dit dus bevestigd.
    Heeft iemand hiier tips voor wat ik kan doen? We gaan binnenkort met mn pa naar allebei de huizen kijken omdat hij bouwkundig meer er verstand van heeft dan ons maar toch kan ik hier niet van slapen. Ik ben altijd al heel gestresst bij verhuizen omdat ik dan helemaal ga fantaseren hoe het is maar dit wordt onze eerste koopwoning dus dan weet ik dat we het ECHT ZEKER MOETEN WETEN en echt helemaal voor 1 huis moeten gaan.
    Ik ben ook geen geduldig typetje want ik wil het liefste deze maand al duidelijkheid over het huis zodat het in gang gezet kan worden. Ik maak me nu dus al druk om dingen die nog lang niet gaan komen. Pff wordt er moe van. Ik hoop dat iemand van jullie tips voor me heeft om hier wat minder over na te denken.

Groetjes Gelukje:)

2. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    lastige situatie! ik zou inderdaad naar de bouwkundige staat van de huizen kijken, en dan naar de prijs. Is er niet 1 huis bij waar je iets meer hebt voor dezelfde prijs of 1 die iets goedkoper is? In iedre geval veel sterkte en maak geen overhaaste beslissingen dat is in deze tijd echt niet nodig.

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Spannend zeg!! Ik denk als je minder wilt nadenken, dat je gewoon een keuze moet maken en je bij die keuze houden. Maar daar help ik je niet verder mee natuurlijk ;) want je ligt waarschijnlijk wakker omdat je niet weet wat jullie moeten kiezen..en je dus niet weet waar je aan toe bent. Lastig.. hmmm!

Eerst maar wachten wat het oordeel van je vader is.. misschien geeft dat de doorslag.. weet niet of het ver weg is, maar misschien een paar keer naar de huizen toelopen, en in de buurt wandelen, en dan kijken wat het meest vertrouwd voelt na een paar keer ? Meer kan ik niet verzinnen om een keuze te maken als ze allebei als gelijke uit de voor en nadelen lijst komen..

Het komt vast wel goed en de keuze die jullie gaan maken wordt toch wel gemaakt binnenkort, misschien helpt het als je je daarop richt ? En dat je pas 'mag' nadenken over hoe nu verder áls de keuze gemaakt is. 1 ding tegelijk dus..

Denk niet dat je hier veel aan hebt haha, maar ik heb iig even getracht mee te denken, en zo zou ik het doen ;) Succes de komende tijd!

4. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik zou kijken naar de staat van het huis en daarbij een bouwkundig onderzoek laten doen, het is wel veel geld maar misschien komt uit het ene huis iets wat heel duur is of veel werk en uit het andere huis niet. je kunt ook naar de tuin, keuken, badkamer kijken? welk huis moet er veel gedaan worden en welk huis niet. heel moeilijk hoor. wij hebben ook pas een huis gekocht en wij hadden niet veel keus (laagbouw) maar vond het ook moeilijk en vooral spannend om de knoop door te hakken.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    laat van beide huizen een bouwkundig rapport opmaken en kijk welke als beste uit de bus komt

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hoe zijn de sociale voorzieningen of liggen ze in dezelfde buurt? Bij mijn zou de doorslag winkels of een leuke basisschool of bereikbaarheid met openbaar vervoer een doorslag kunnen geven. Of de tuin.... Ligt hij bij beide in de zon?

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat ik je ook nog mee wil geven, je kunt heel ongeduldig zijn.....maar in deze situatie moet je proberen je rust te bewaren. Een huis koop je voor lange periode, daar moet je heel goed over nadenken! Buiten dat, als je heel ongeduldig bent, betaal je straks ook veel te veel.

8. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar je ook nog naar zou kunnen kijken is wat er nog aan het huis gedaan kan worden. Dan bedoel ik geen onderhoud, maar bijvoorbeeld het plaatsen van een dakkapel of een uitbouw (als die er al niet aan zitten). Neem dat dan in gedachten nog mee als extra ruimte in de woning. Misschien dat er dan eentje uitspringt?

9. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ze allebei heel leuk zijn, dan kun je in elk geval geen verkeerde beslissing maken, lijkt me. Misschien helpt die manier van denken wat bij de keuzestress..?

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Zou ook kijken naar d voorzieningen in de buurt: supermarkt, winkelcentrum, dichtbij wegen, tandarts, dokter, alles op loopafstand zodat je met de kinderwagen tzt overal heen kunt, scholen, kinderopvang, speeltuintjes, bibliotheek, etc. Als beide woningen in verschillende buurten liggen kun je ook nog kijken naar de sfeer in de buurt. Hoe is het er in de avond, oogt het rustig, zitten mensen op warme zomerdagen met blikken bier in de voortuin, hoe zijn de overige woningen onderhouden, wat is de leeftijd van de overige bewoners in de straat, etc. En verder kun je de woningen op de lange termijn beoordelen: welke woning zal je de meeste overwaarde opleveren en welke woning zal nog lang zo meekunnen zonder verbouwingen oid. En misschien geven de tuinen de doorslag? Welke heeft het minste onderhoud nodig en past het beste bij jullie levensstijl.

Wij hebben onze woning puur op gevoel uitgekozen. Toen we bij de bezichtiging de oprit opfietsten was het net alsof ik thuis kwam!

Deel Deze Pagina