Het is ontzettend droog in ons huis. We hebben een nieuw huis met vloerverwarming/warmtepomp. Op het moment een luchtvochtigheidswaarde van 29%. Ik ben dit gaan meten na lang hoestklachten en zere/droge ogen te hebben. Nu wil ik een luchtbevochtiger aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Woonoppervlak van de kamer/ keuken is ca 80 vierkante meter. Wie heeft een luchtbevochtiger en welk merk en ben dan benieuwd of die goed bevalt.
Dat had ik ook het eerste jaar in dit huis (ook nieuwbouw met warmtepomp) maar na de eerste zomer nooit meer last gehad, gek genoeg....Als je een grote oppervlakte hebt is het misschien handiger om meerdere kleine luchtbevochtigers te plaatsen,dan verspreid je het beter anders is op 1 plek de luchtvochtigheid in orde en op de andere niet.Ik zou wel kijken voor een nederlands merk, op bol bv zie je snel genoeg aan de namen/verkopers of het betrouwbaar is.
Bedankt voor je reactie. Ons huis staat er nu 4 jaar. En het lijkt steeds erger te worden. Heb de vloerverwarming al lager gezet en ik heb inmiddels een luchtbevochtiger gekocht. Ben benieuwd wat het gaat doen en of ik merk dat mijn klachten verbeteren.