Hoe werkt dat eigenlijk? (Laptopvraagje)

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 16 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Gisteren hebben wij een laptop besteld. Leukleuk, nieuw speelgoed haha! Maar vroeg me ineens iets af! Er zit zo'n draadloze connectiviteit-kaart in, dus ik zou er draadloos mee moeten kunnen internetten. Toch?? En hoe werkt dat dan? Want uit mijn modem komt gewoon een draadje! :) Ik ben behoorlijk handig met computers maar van dit stukje van de technische kant heb ik echt geen verstand! :p ;) Wie weet er meer van?:DAlvast bedankt!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan moet je ook een draadloze router hebben/kopen anders kan het niet... Ik heb het ook en het is ideaal! Lekker buiten zitten... :D

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Een draadloze wat?! :$ Moet je dat dan in je modem steken ofzo?

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    nee een draadloze modem/router is een apparaatje waarmee je computer communiceert en dus internet krijgt zonder kabel.
    Je zou het even aan dixons ofzo kunnen vragen wat je het beste kunt aanschaffen en sommige providers hebben al een draadloze modem die ze leveren en die heb je misschien dus al
    het enige wat je dan moet doen is op je laptop de software van je modem installeren (downloaden van internet) en dan de code invoeren de zgn sleutel en die kun je aan de onderkant van je modem vinden.
    Succes !
    Als je meer vragen hebt hoor ik ze wel :D
    Ben een pc nerd dus kan je misschien wel verder helpen !

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Bwuh ik snap er de ballen van hahahaha! :D Een router is dus een aparte modem? Die ik dus inplug in m'n kabelaansluiting? En dan hoeft er geen draadje naar m'n laptop? De modem die ik heb heeft gewoon een draadje, en die zit nu dus in m'n pc hahaha! En is zo'n router ook merkgebonden?

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, idd een router. Of je vraagt de beschikbare netwerken in de buurt op en je verbindt je laptop daarmee...

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Nee een modem is over het algemeen bestemd voor 1 tot 4 pc's en dan heb je een router die kun je er tussen plaatsen voor mee pc's en die kun je draadloos aanschaffen en dat betekend dat je dus GEEN kabel naar je laptop hoeft te hebben en in de tuin kunt internetten, sommige modems zijn al draadloos dus wat ik je aanraad is het merk van je modem op te schrijven en er even mee op google gaat kijken of het om een draadloze gaat (daar kun je wel met een kabel mee werken maar hoeft dan dus niet) of geen draadloze en in het laatste geval MOET je dus met een kabel werken.

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    dit is over het algemeen illegaal ;)

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Over het algemeen???
    Is altijd illegaal:p

Hebben wij dus ook een paar weken gedaan overigens, voordat we eindelijk eens zin hadden om een router te halen.
    Best simpel hoor zon ding, stekkertje in je modem, stekkertje in het stopcontact en werkt bijna vanzelf (zegt degene die hulp inschakelde van een vriend die IT er is hahaha)

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoezo illegaal? Welke wet is dat? Moeten ze hun verbinding maar beveiligen....

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Heb even gekeken, heb een scientific atlanta epx2203 webstar cable modem, maar nou weet ik dus nog steeds niet hoe nu verder hahahaha ik voel me echt zooooo dom!!

Denk niet dat iemand hier direct in de buurt een draadloze internetverbinding heeft hahaha woon in een boerengat :p mijn buren hebben niet eens een TV! :D Dus zal maar zo braaf zijn het voor mezelf te regelen he..........

Dus wat was nou de volgende stap? :( *schaam*

12. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zal ff voor je gaan kijken momentje :D
    en je bent NIET dom !!

13. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    zoals ik het kan zien heb je dus geen wireless modem en kun je dus het beste even naar dixons gaan (als jullie die hebben en anders online) voor een wireless modem dan aansluiten en internetten draadloos met je laptop

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Super, thanks! :D

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dus een wireless modem aanschaffen en dat is alles? Installeren op laptopje en klaar is kees? En maakt het nog uit welk merk modem ik dan aanschaf?

16. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    nee dat maakt niet uit bijna alle modems duur of goedkoop zijn zo'n beetje hetzelfde en werken ook gelijk, dus een wireless modem aanschaffen en klaar :D
    enneh graag gedaan !

17. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Marktplaatsexemplaartje ook geen probleem?? Hihi je bent geweldig thanks!! :D

18. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    maar je moet wel even goed in de gaten houden dat je wel je inlog codes etc. hebt van je provider, anders maakt hij geen contact met je provider en heb je nog geen internet.

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    nee hoor marktplaats kan natuurlijk ook altijd
    graag gedaan :D

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid