Nieuwe keuken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wij zijn toe aan een nieuwe keuken, de oude begint echt uit elkaar te vallen.
    Nu hebben we er niet zoveel verstand van waar we op moeten letten enz. Hebben jullie misschien tips waar we op moeten letten hoe we een goede deal kunnen krijgen? Waar we het beste kunnen kijken? We hebben ongeveer een budget tot 7000 euro.

2. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Ik ga even meelezen, de offerte van onze keuken is wel erg hoog uitgevallen.. :(

Wat ik vaak op fora lees, is dat het in ieder geval in Duitsland stukken goedkoper is!

3. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Wij zijn bij Tieleman keukens geweest, echt een super goede service van ze gehad en ze scheelden ruim 10.000 euro met brugman! Als je op ze googled dan vind je ze wel.
    Als je een foto wil zien dan moet je maar roepen.

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Laat maar zien die keukens! Wij moeten een keuken tegenover elkaar nemen zeg maar. We hebben geen hoek ofzo.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    waar je op moet letten...zorg ervoor dat je bij meerdere een zelfde soort keuken laat samen stellen en vergelijk prijzen en service.

Ook navragen welke materialen ze willen gebruiken...en of er goedkopere opties zijn...(dus als jij een leuk frontje kiest, vragen of dat een duur is) want ze laten vaak meteen de duurste zien! Maar er zijn heel veel goedkopere mogelijkheden!

Bepaal van te voren ongeveer je smaak en wat je voor materialen wilt gebruiken. Zoals echte natuursteen, of nepperd of hout enz....

Sanitair, kijk of het redelijk te doen is en welke merken je graag wilt en hoe die merken beschreven staan op diverse sites (weet zo ff geen sites maar google bied altijd uitkomst!)

Als je bv een leuke kraan bij de keukenboer ziet, en hij is behoorlijk duur...kijk dan eens bij de bouwmarkt en of het moeilijk is om zoiets zelf te monteren........scheelt vaak!

Dat zijn mijn tips.... ;)

oh en niets tekenen!!! Totdat je helemaaaal zeker bent....En altijd afdingen..ook al zeggen ze is laagste prijs. Desnoods zeggen oke dan houdt het op..we doen het voor die prijs en als daar geen mouw aan te passen is...dan zijn we weg...voor hun nog 100 andere aanbieders van keukens.....

Ga er vooral niet vanuit dat de hardste schreeuwers van wij zijn de goedkoopste ook echt het goedkoopste zijn...want vaak is dat niet zo!!

Lees als je tekend goed de overeenkomst op addertjes onder het gras en kleine lettertjes....en zorg dat monteren gratis is!!

6. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Dat zijn al goede tips! Kan je gewoon bij zo'n winkel binnenstappen en een offerte opmaken? Moet je dan ook al bieden of kan je dat erna nog doen? Ik voel me dan zo opgelaten als ik er een laat maken en dan zeg, ok we denken erover of is dat normaal?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Dit is onze nieuwe keuken, gekocht bij ikea en laten plaatsen. Het is hoogglans wit, zie je niet zo goed op de foto.
    Inclusief alles waren we 5800 euro kwijt.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heeel normaal...zolang je niets tekend zit je nergens aan vast. Je kijkt toch ook in diverse meubelzaken voordat je een nieuwe bank koopt?

;)

vaak moet je wel ff bellen van te voren voor een afspraak om een tekening te laten maken...En zorg dat je een ervaren iemand hebt...een nieuwe moet ook een kans krijgen maar dat is ons zoooo tegen gevallen....dat we terwijl hij bezig was gewoon hebben gezegd, sorry we komen wel een andere keer terug want jij weet zeer zeker van toeten nog blazen.....(was de 3de keukenboer)

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Idd Ikea, hoor ik ook veel goede verhalen over ;)

10. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hier 2 foto's van onze nieuwe keuken.

11. jem1979

jem1979 Niet meer actief

de onderplinten moesten nog hoor haha..

12. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ons vorige huis hadden we er 1 van een keukenboer uit de regio. Kostte destijds 9.000 euro.

De volgende komt waarschijnlijk van de Ikea. We hebben daar nu een paar keer bij staan kijken en ben wel overtuigd dat dit een goede prijs/kwaliteit is.

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    TIP: neem geen roestvijstaal achterplaat bij je kookgedeelte is echt vreselijk k*t schoonmaken!! Neem ook zoveelmogenlijk lades aan de onderkant is zoveel makkelijk dan kastjes!

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede tips!

15. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Onze nieuwe keuken is eind februari geplaatst en ik ben er helemaal happy mee!!
    Het is een hoogglans witte keuken met Bauknecht/AEG inbouw apparatuur, en een supermooi dik granieten werkblad.
    De keuken werd ook nog eens door de keukenzaak geplaatst, en wij waren inclusief alles 5400 euro kwijt. Dit was nog goedkoper dan bij Ikea, waar je alles ook nog zelf in elkaar moet zetten.
    De keuken hebben we gekocht net over de grens in Duitsland, waar ze ook prima Nederlands spreken.

Even voor de duidelijkheid: het granieten werkblad kostte 2000 euro, dus als je voor een "gewoon" kunstof blad kiest, dan ben je nog veel goedkoper uit.

Wat je budget ook is: ga NOOOOOOIT naar Keukenkampioen, Keukenconcurrent, KeukenMax of dat soort zaken (vallen allemaal onder hetzelfde bedrijf). Ze laten je meteen contracten tekenen die absoluut niet deugen!

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het ligt er een beetje aan waar je woont maar idd dld is goedkoper. ligt eraan waar je woont maar Möbel Lübbering dit is een goeie. dan heb je nog meubel albers. of xxllutz en ikea dld is soms ook goedkoper dan die in ned. is ehct vergelijken waart als je langs de grens woont.

kijk ook goed wat er bij de prijs inzit niet alle keukens hebben apparatuur erbijin. dan valt de prijs in dereclame bijv mee en als je daar dan staat krijg je een schrikeffect. zo kan een miele vaatwasser al makkelijk 1200 extra zijn

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Stel je koopt een keuken in duitsland willen ze de keuken dan ook bijvoorbeeld naar Rotterdam komen brengen?? als het echt zoveel goedkoper is is dat echt wel een reisje over de grens waard...??

Nog 1 tip: De oven/combi op ooghoogte is echt vreselijk fijn ik weet niet wat voor soort keuken indeling je thuis hebt maar toevallig ben ik laatst met me schoonzus een keuken gaan bestellen zij heeft een losse soort servieskast erbij genomen en heeft nu geen bovenkastjes zoowww mooi :)

18. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    mooie keukens, goede tips want wil hebben wel gekeken naar een roestvrijstalen achter kant. We willen inderdaad geen kastjes boven of van die kleine halve ziet ook mooi uit. We wonen aan de grens duitsland belgie dus is geen probleem om daar te gaan kijken.
    @Migga welke winkel heb je de keuken gekocht, heb je mss ook een foto?

19. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken... Bij Ikea geweest maar die kwaliteit van de kastjes is het toch net niet.... Ik moet ook niet zeuren hoor want de prijzen bij de Ikea zijn er ook naar maar ik wil me niet storen aan mankementjes.... We gaan bij KVIK kijken maar of dat iets is weet ik niet.... We hebben nu een Duitse kwaliteitskeuken maar die is helaas te klein voor als we verbouwd hebben :(

20. Locusta

Locusta Niet meer actief

Je kunt op een keuken veel afdingen. Keukenboeren zijn een van de grootste afzetters die er zijn ;) Begin met afdringen zo rond de 55%-60% van de vraagprijs en probeer tot ong. 65%-70% van de vraagprijs te komen. Dan heb je het netjes gedaan.

Veel plezier met uitzoeken!

Ohja, kijk uit met keukens die wat goedkoper zijn. Niet dat ze niet goed in elkaar steken, maar die hebben vaak folie over de kastjes zitten. Wanneer je een oven of een vaatwasmachine er tussen hebt zitten, wil de folie nog wel eens loslaten daar waar het warm wordt. Vrienden van ons hadden daar in hun keuken erg last van (kastje naast de oven) en dat stond ook erg lelijk. Gelakte keukenkasten zijn over het algemeen wat duurder, maar in mijn optiek wel een betere oplossing dan folie dat gaat loslaten ;)

Deel Deze Pagina