4 liter water aan de kook brengen. Daar voeg ik aan toe: 2 grote uien grof gesneden, 2 prei gesneden, 2-3 winterpenen klein gesneden, 1 kleine bloemkool, wat bleekselderij, bladselderij, 8 groentebouillonblokjes. Je kan nog soepvlees, gehaktballen en vermicelli erbij doen. Ik laat het minstens 30 minuten pruttelen. Daarnaast kun je kant en klaar kiezen maar dat is minder lekker.
2 uien, 2 aardappelen, 1 courgette, 2 prei, 2 wortelen, 2 tomaten, een halve pompoen (afh van d grootte) in gelijke blokjes snijden. Deze aanstoven in boter met een snuifje pilipili (voor de liefhebbers). Dan aanvullen met kokend water tot deze goed onder staan. Peper, zout, een blokje kippenbouillon en een een theelepel tomatenpuree. Goed laten koken. Dan alles mixen. Hierin kook ik dan kippengehaktballetjes enkele minuten en serveer met geraspte parmezaan! Suuuuperlekker 😊
Ojee.. nou hier gewoon doodsimpel hoor 1,5 liter water met 3 bouillonblokjes (groentebouillon of runderbouillon) opzetten. In een andere pan zo'n 200g rundergehakt koken. Als de bouillon kookt, een grote zak gesneden soepgroente erin met vermicelli (doe meest een handje of 3, lekker veel ) Het gehakt uit de pan halen, even klein maken met een vork en bestrooien met peper en zout. Ook bij de rest en voila, groentesoep!
Ja! Ik wilde je nog berichten maar schoot er even bij in! Hij is errug lekker. Hij heeft de proef doorstaan. Ik word donderdag 30 en vier het zondag ''klein'' (nou ja zo'n 12 mensen) dus dan ga ik hem maken voor het grote publiek Dankjewel! Groetjes!
Recept van mijn schoonmoeder gejat: 3 ons rundersoepvlees in pan met flink wat water, van 3 ons rundergehakt kleine balletjes draaien en er bij gooien. Kleine 2 uur laten pruttelen. Zak van ongeveer een pond soepgroente erdoor, flink wat vermicelli en een stuk of 6 Knorr vleesbouillonblokjes. Nog half uurtje laten pruttelen en er wordt om gevochten hier!