Vouwgordijnen stomen of wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ienieminie, 30 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Beneden in de kamer hebben we vouwgordijnen, die echt nodig een wasbeurtje nodig hebben. In februari gaan we de badkamer verbouwen, dus dat laat ik eerst nog maar even gebeuren ;).

Maar dan... hoe wassen jullie je vouwgordijnen... of brengen jullie ze naar de stomerij?

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Gordijnen echt iets delicaats. Als ik jou was zou ik ze naar de stomerij brengen.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar siergordijnen gewassen, die gordijnen waren echt peperduur en hingen zo mooi 1 cm boven de grond. Mijn moeder lekker eigenwijs en stak ze dan maar in de wasmachine, toen ze deruit haalde waren ze 10 cm gekrompen een echte ramp. Ze hangen daar nu mooi hoor, 10 cm boven de grond.

als ik jou was zou ik het zeker voor het onzekere nemen en ze naar de stomerij doen. En zeg er nog voor de zekerheid bij dat je ze terug wil hebben in de staat dat je ze binnengebracht hebt ( maar dat niet vuil)

Groetjes Stephanie

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik zou ze idd ook naar de stomerij brengen..

liefs

4. bengel

bengel Niet meer actief

ik heb ook vouwgordijnen en breng ze naar stomerij. mijn vriendin waste ze zelf, maar kreuken enz. en nooit meer rechthangend
    Ik heb mijn gordijnen speciaal op maat laten maken, dus kostten destijds met overgordinen 700 euro, nou daar laat ik ze voor alle liefde voor stomen. Ik had gebeld met stomerij kost voor mijn ong 35 euro, en ik heb groter vouwgordijnen

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gooi mijn vouwgordijnen 1 x per jaar in de was.
    Koud en kort programma, met klein beetje wasmiddel erbij.
    Ik heb een wolwasprogramma en dat werkt hier goed.

Ik haal alle touwtjes, klemmetjes, baleinen eruit, dan hou je een slappe prop stof over.
    Ik strijk de gordijnen als ze droog zijn en ze hangen weer kaarsrecht en superstrak voor mijn ramen.

6. Female

Female Niet meer actief

Ik heb ze ook zelf gewassen en ging perfect. Zijn wel gewoon vd kwantum :)

Deel Deze Pagina