Sinds iedereen weet dat ik zwanger ben lijkt het wel of ineens vriendinnen afhaken. ik hoor niks meer van de ene,de ander zegt van ja je hebt toch geen tijd meer als je de kleine hebt straks...bla bla bla... allemaal van die vage dingen. ik voel me er erg kl*te onder,daarnet nog ff een potje zitten janken!! of ik ineens een ander mens ben omdat ik een kindje ga krijgen? ja ik ga het drukker krijgen,kan niet meer elk weekend mee stappen,maar dat deed ik al niet elk weekend en ik heb een zorg op een kind te dragen waar ik zielsveel van ga houden(wat ik nu ook al doe natuurlijk) hebben meer meiden dit gehad rond mijn leeftijd? of ben ik een uitzondering Liefs,Denise
Niet aantrekken meid ! Ik heb het omgekeerde met een vriendin ; sinds zij zwanger is en ik niet kan ik haar niet meer schelen ! En eens denken zij aan kindjes en dan voelen ze zelf ook wat een gevoel dit teweeg brengt !!! Je blijft toch lekker gewoon je eigen zelf ... en als ze je daarom laten vallen so be it...waarschijnlijk hebben zij ng nt echt nood aan een gezin te stichten en meer weg te gaan maar jij bepaalt zelf wat je wil ih leven en als ze je daardoor anders bekijken vind ik erg ! Je kan met vriendinnen die hier nog nt aan denken ook heel erg leuke dingen doen vind ik samen wandelen, samen shoppen.. dat gaat toch nt verloren... misschien kan je d'r met hen over praten !
Ja dat herken ik wel. Mijn zogenaamd "beste" vriendin heb ik tijdens mijn zwangerschap 2x gezien. Ze belt ook nooit en spreekt me ook niet aan op msn. Nu spreek ik haar dus ook niet meer aan op msn, want vriendschap moet wel van 2 kanten komen. En ik kan heel eerlijk zijn ze kan me de pot op. Dan was het ook geen echte vriendin.
Dan zijn het geen echte vriendinnen van je geweest nu weet je tenminste wat je aan ze hebt blijkbaar niet veel anders zouden ze je steunen en blij voor je zijn. Mijn vriendin is erg blij voor me en van de week ga ik het nog een vriendin van me vertellen en ik weet nu al dat ze super blij voor me is omdat ze weet dat ik al heel lang een kindje wil. Probeer je er niet teveel wat van aan te trekken misschien zijn ze wel jaloers omdat jij een mooi gezinnetje krijgt
het zijn zeker geen echte vriendinnen inderdaad! daar hebben jullie gelijk in maar toch doet het best pijn zeg maar om ineens als een stuk niks in de steek gelaten te worden! voel me gewoon echt genaaid door ze!! vandaag vertelde het een ''vriendin'' van me gewoon op msn zeg het dan gewoon face 2 face weet je wel,ben gewoon eerlijk en oprecht!! en daarbij ben ik ook nog maar net verhuisd van brabant naar purmerend en juist die meiden hebben me laten stikken die hier vandaan komen en ik kende ze al zo lang omdat mn vriend dus hier vandaan komt en ik vaak mee ging stappen en zo zijn we bevriend geraakt.... ppffff,had een heerlijke dag en nu issie zo vergalt...bah
meis dat heeft niets met leeftijd te maken zelfs ik had dat ze mijde je alsof je een enge ziekte heb en nu de kleine er is zie ik ze nog niet want ze zullen wel denken die heeft geen tijd meer tussen al die luiers wat bull is natuurlijk fijn he vrienden
Ik kreeg onze oudste toen ik 25 was en ook ik verloor (al) mn vrienden . Was de eerste uit de kring die een kindje kreeg . TJa , helaas konden ze het niet hebben dat ze niet meer op de 1e plaats kwamen ( na mn mannetje dan ). Ik ben dr vrij makkelijk mee om gegaan . Wie niet wil , die niet zal Tuurlijk , het is niet leuk en was ook boos en verdrietig . Maar dat was maar van korte duur . Ik bedacht me gewoon dat zulke mensen mij niet waard zijn Maar 1 troost , als je kindje straks geboren bent ben je gelukkigste vrouw op aarde . En dat moeten zij nog maar voor elkaar zien te krijgen Verder ga je natuurlijk nog "dingen" doen , zoals bv babymassage enz . En daar leer je andere mensen kennen met net als jij een kindje . Bij deze cursussen sluit je vaak vriendschappen voor het leven Groetjes Joyce
ja inderdaad,of je een enge ziekte hebt ofzo,zo doen ze ineens!!!! ik denk ergens dat er juist opeens weer veel aandacht richting hier komt als de kleine er is. dan willen ze de kleine vast houden,en knuffelen en oppassen enzo.... dan dan blijven ze maar weg ook!! zo ben ik dan ook nog. kmoet er niks van hebben als ze de hele zwangerschap door niet naar me omkijken en als de kleine er is weer ineens doen of we dikke vriendinnen zijn....dat gat er bij mij gewoon niet in... en toch..ik hoop steeds dat ik een sorry hoor van ze ,mja dat zal wel niet!
Probeer je er niet te veel druk over te maken. Geniet van de aandacht van vrienden die je niet laten vallen!! Het is irritant maar je kunt er toch nix tegen doen. Sterkte meid
ik geniet zeker van mn echte vrienden,maar het contact met echte vriendinnen mis ik wel. het uren kletsen om niks,het winkelen,ergens wat drinken overdag in de stad of het spontaan afspreken enzo! gelukkig heb ik een hele lieve vriend hoor,en die probeert het me helemaal naar mn zin te maken de lieverd maar hij kan ook niet alles vervangen natuurlijk. ach,ik leer in ieder geval wel mn echte vrienden kennen!! dat is zeker weten 1 ding dat zeker is
je kunt met dit soort dingen altijd zien wie je echte vrienden zijn. toen wij trouwden en kids kregen konden we ook zien wie echte vrienden waren en wie niet.
Jeetje vervelend he... Ik heb een goede vriendin die heeft al een kindje, ik heb altijd juist het contact met haar proberen te behouden, maar het moest ook altijd van mijn kant komen... Mij belde ze nooit!! Andere vriendinnen zijn gelukkig wel blij voor me maar als ik er zo over nadenk spreek ik ze wel minder als voorheen... Tja we kunnen nooit meer lekker gaan stappen dat maakt ook wel verschil natuurlijk.. Hebben de jongere mamma's onder ons ook dat ze af en toe zo raar aangekeken worden op straat? Niet dat ik me er iets van aantrek hoor, maar ze kijken echt zo van; pffff zo jong en nu al zwanger... xxx Marijke
ik had net hetzelfde heb van heel die rij "vriendinnen" gezien dat ik er maar 2 echte heb van de rest hoor ik niks meer en ik laat niks meer van me horen. groetjes talia
Herkenbaar. Ik ben ook een paar vriendinnen verloren. 1 keer door een depressie. En een keer door vieze valse spelletjes (waren dus geen vriendinnen!) Ik denk dat je er niet zo veel aan kan doen helaas, behalve eens lekker een potje uithuilen. Dat lucht lekker op.
Bij mij is het juist heel anders gegaan!! Voordat ik zwanger werd had ik al wat probleempjes met me toen die tijd beste vriendin dus voor me zwangerschap heb ik het contact dan ook verbroken. OOk voor die tijd dacht ik juist dat ik al me vrienden kwijt was geraakt en besefte niet eens hoeveel vrienden ik nog over had! Maar nu ik zwanger ben ben ik er juist achter gekomen dak er echt niet alleen voor sta en alles. Vrienden komen erg vaak op bezoek en willen alles weten hoe het met de kleine gaat enz. Ook weet ik zeker dat ze er voor me zijn na de bevalling dus het zal me benieuwen hoe dit allemaal gaat verlopen. Zo zie je dus maar dat het ook anders kan. Het is gewoon rot dat ze je laten vallen. Maar als je zwanger bent kom je er wel achter wie je echte vrienden zijn! Wel heb ik het ondervonden met me tante! Wij waren samen 2 handen op 1 buik. In de tijd dat ik zwanger ben heeft ze me pas 1 keer gebeld om te vragen wat het werd.. En voor de rest emailed ze me ook niet meer en ook heb ik haar nog steeds niet gezien in al die maanden tijd. Dat heeft me wel pijn gedaan maar ik wacht het af. Ik ben zondag jarig en verwacht dan zeker een telefoontje van der. Zo niet dan weet ik hoe het zit en dan word het tijd om afscheid te nemen. Ik krijg nu me eigen gezinnetje en wil me niet telkens afvragen of me familie wel aan me denkt enz. hebben ze geen interesse in mij dan heb ik dat ook niet naar hun
heel herkenbaar wat ik hier allemaal lees. ik was 21 toen ik zwanger raakte van mijn dochter, ben toen ook mijn zogenaamde vriendenkring kwijtgeraakt (plus heel wat kleding wat geleend werd om te gaan stappen en vervolgens nooit meer werd teruggebracht, ze dachten vast dat ik daar toch nooit meer in kwam) ik heb één vriendin overgehouden uit die tijd (was ook toevallig toen zwanger) en daar kan ik mee lezen en schrijven tot op de dag van vandaag. ik kan alleen maar zeggen op die manier kom je er wel achter wie je vriendinnen zijn, hoe hard dat ook is. jij bent in een andere fase in je leven beland en daar kunnen ze blijkbaar niet mee leven. het krijgt wel een plekje, maar het doet wel pijn, zolang jij jezelf blijft komen er zeker weten mensen op je pad die goed bij je passen. heel veel succes met je zwangerschap!
Ik denk niet dat dit echt met leeftijd te maken heeft. Ook mijn zogenaamde vriendinnen doen net of ik niet besta en zijzelf het allerbelangrijkste zijn. 1 van hen heeft zelfs niet eens gebeld nadat ze het goeie nieuws van haar vriend (de beste vriend van mijn vriend) te horen heeft gekregen. Da's kwetsend toch! Nu kan ik alleen maar meelij hebben... Ze zoeken het maar mooi uit
Ach meid trek het je niet aan, sta er boven, neus in de lucht! Diegene die jou nu niet meer spreekt, of rare dingen verteld, dat je straks geen tijd meer hebt enz, zou ik geen geboortekaartje sturen. Jij hebt straks lekker een baby van jullie samen, en die anderen geven geld uit aan drank in de disco. KOP OP. Ze zijn gewoon jaloers....
daar heb je zeker helemaal gelijk in mensi het is alleen jammer dat ik nu wel vaak alleen ben zeg maar. mn vriend werkt elke dag en ik zit thuis. en nu pas ga ik echt inzien hoe belangrijk vrienden zijn. intussen zijn er helaas meer afgehaakt en had vanmiddag toevallig een vriend aan de telefoon die echt ongelooflijk lullig tegen me deed. het ging ongeveer zo: ik nam en en zei; met Denise Uhm ja met Martin. Heej zei ik alles goed? Uhm ja hoezo? gewoon benieuwd naar,lang niet gezien enzo stilte.... en ik zei maar; je moet stefan zeker hebben uh ja daar bel ik immers voor... hij zei niet eens doei toen ik doei zei en hij was zo lullig tegen me!! deed best ff pijn gewoon niks zeggen zowat aan de telefoon,hij vond het duidelijk ook niet leuk me te spreken! echt jammer want heb echt zoveel leuke dingen met hun gedaan en opeens omdat ik zwanger ben haken ze af... vandaag was gewoon de druppel en ze zoeken het maar lekker uit allemaal! mijn vriend en ik krijgen een mooi kindje dit jaar en dat is onwijs geweldig! en de gene die nu lullig doen en dit blijven doen krijgen niks geen geboortekaartje ofzo! ze bekijken het maar zo dat doet me ff goed om dat te zeggen