Hoi dames Ik heb op 14 september een sollicitatiegesprek gehad. Deze verliep naar mijn idee goed. Echter moest de manager weer met haar baas overleggen hoe of wat (standaard procedure) Ze vertelde mij dat zij meestal contact heeft op dinsdag met haar baas. Op 18 september heb ik zelf naar haar gebelt omdat ik nog niks gehoord had, ze vertelde me dat ze nog niks wist. Nu heb ik dus nog steeds niks gehoord. Zou ik zelf nog een keer bellen? Het voelt wat ongemakkelijk ik wil niet overkomen als "zeur" maar ik wil de baan wel heel graag.
Ik zou woensdag bellen. Dan heb je haar 2 dinsdagen de tijd gegeven om met haar baas te spreken, maar dan laat je ook weten dat je de baan heel graag wilt. Dan is het ook 1,5 week geleden dat je de 1e keer gebeld hebt, dus dan kom je niet over als een zeur. Succes!
Ik zou er eigenlijk al van uit gaan dat ze je niet willen hebben. Schijnbaar heb je geen of niet genoeg indruk gemaakt om direct te handelen. Sommige bedrijven laten gewoon helemaal niks horen en ik zou - twee weken na een sollicitatie - het bedrijf daar ook onder scharen. Wanneer ze je echt graag hadden willen hebben, hadden ze je mijn inziens direct gebeld. Ze zullen wel onderhandelen met de nummer-één-keuze. Wanneer dat spaak loopt, kunnen ze eventueel jou nog bellen, maar ik denk dat je er van uit kunt gaan dat je de functie niet krijgt. Al gun ik het je natuurlijk wel hoor! Begrijp me niet verkeerd. Ik heb alleen best wel veel voorbeelden gezien in de praktijk en hoe het er aan toe gaat. En ik denk dat het signaal wat je van hen krijgt aardig negatief is. Maar ik hoop dat ik het mis heb ! Het is wel afhankelijk van de functie en het bedrijf; maar degene die de gesprekken voert, beslist over het algemeen ook wel of iemand wordt aangenomen of niet. Daar is geen supervisor voor nodig (hooguit voor tijdens een tweede gesprek of een p&o-medewerker wanneer er sprake is van de arbeidsvoorwaarden/loon voor in het contract)
Na 4 dagen bellen is wat snel. Mochten er meer sollicitanten zijn kan t best 2 weken duren voor je iets hoort. Ik zou nog ff afwachten deze week en dan vrijdag of maandag bellen. Succes
Ik zou ook nog even afwachten. Maar de keren dat ik er achteraan moest bellen werd ik niet aangenomen. De keer dat ze meteen reageerde wel
Ik zou er niet achteraan bellen. Wij hebben eens een sollicitant gehad en die bleef maar bellen en ik moet zeggen dat ik en mijn collega's er aardig geirriteerd van raakten en het maakte geenszins een positieve indruk.
Ik begrijp je reactie hoor. Ik was zelf ook aan zo iets aan het denken dat er misschien meer kandidaten zijn en hierdoor tijd in beslag neemt. Blijkbaar ben ik niet hun nummer 1 keuze want het lijkt me dat ze er dan inderdaad wat meer vaart achter hadden gezet.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog even tot vrijdag af en dan waag ik nog een poging om te bellen.
Hier beslissen ze ten laatste de dag na de sollicitaties. Ze zijn wel zo eerlijk om iedereen die is langs geweest op gesprek op te bellen. Als je dus na 10 dagen niks gehoord zou hebben ... zou het bij ons helaas niets geworden zijn. (Maar zou je wel desnoods een boodschap vinden op je antwoordapparaat als je niet opneemt.) Alle sollicitaties verlopen hier wel op 1 en dezelfde dag. Dit ook omwille van dat er vaak mensen van buitenaf bij moeten zijn. De baas die mee moet beslissen zit er dus altijd bij.
Ik had een sollicitatiegesprek met 3 personen, waarvan 1 een hele drukke agenda heeft en 1 van een ander bedrijf kwam. Ik hoorde pas 2 weken na het gesprek wat, maar was wel de eerste keus. Het duurde even voor ze met zijn 3en tot een definitieve keuze kwamen denk ik. Zou ook even wachten met bellen. Maar hoop op succes voor je!