Het lijkt wel of mijn zoontje alleen maar kan huilen! Hij heeft erg last van krampjes (ben deze week over gegaan op omnea van nutrilon, maar merk nog geen verschil....)/ hij drinkt wel goed, maar daarna moet hij weer gelijk huilen, lijkt wel of hij misselijk is, gelukig spuugt hij niet meer (denk dat dat door de voeding komt) Als hij bij mij ligt valt hij wel (uiteindelijk) in slaap, maar zodra ik hem in de box leg, is het weer mis..... Hebben jullie nog tips? (bad/masseren ed helpt niet)
Zijn het wel krampjes? Omdat hij bij jou wel in slaap valt lijkt het eerder dat hij op de verkeerde plek in slaap valt en dat hij moet leren om in zijn eigen bedje te slapen.
je merkt pas na 2 a 3 weken verschil als je van voeding verandert. dus dan zou je pas over 2 weken resultaat zien als het bij jou zoontje zou helpen (ik hoop van wel ) in het begin vond mijn zoontje omneo ook niet zo lekker dus dronk hij opeens wat minder maar langzaam is dat weer opgebouwd ps:ikzelf ben geen voorstander van laten huilen.maar als je erachter staat kan je het proberen.
Als je denkt dat het geen krampjes zijn kan je hem best even laten huilen hoor . Als je op de klok gaat kijken vanaf hoe laat hij huilt zul je zien dat de tijd best mee valt. Ik zat met hetzelfde hoor, wel slapen in de wipstoel maar zodra ik mijn zoontje weglegde begon hij te huilen. Sinds afgelopen maandag ben ik hem in regelmaat aan het zetten, dit is zo belangrijk bij beebs. Ik had hem weggelegd en na 12 min huilen sliep hij. Dit duurt een paar dagen maar het huilen zal steeds minder worden. Bij de derde dag ongeveer krijg je een dip omdat hij dan wakkerder zal zijn, maar dan moet je ook consequent zijn anders kun je weer opnieuw beginnen. Ik ben ermee begonnen toen hij zijn prikjes kreeg, dan slapen ze zoiezo wat meer meestal. Maar dat is toevallig hoor maar wel makkelijker. Als je hem laat huilen en hij is na een tijdje stil, wel altijd even controleren waarom hij niet meer huilt.
Ik eigenlijk ook niet, maar sommige kinderen hebben ook een inslaaphuiltje he . En die van mij laat ik ook niet te lang huilen hoor. Ik merk bv echt verbetering, mijn knul is nu veeeeeel vrolijker als hij wakker is en hij kan zelfs wakker in zijn bedje liggen zonder te huilen ligt dan gewoon een beetje te "praten" en te keutelen . Dat was vorige week nog anders hoor.
hij is nu stil....ik vind het heeele moeilijk, maar ik ga het toch proberen (te laten huilen), nu duurde het 10 minuten....
oja, leggen jullie je beeb altijd na de fles in bed of laat je ook een beetje door de beeb bepalen wanneer hij wakker is... bij Ties is dat nl verschillend, de ene keer na zijn fles om 11 uur en de andere keer na 3 uur.....
@bloem82 ja daarom zei ik ook als je erachter staat moet je het gewoon doen. ik heb het 1 keer geprobeerd op aanraden van het cb en heb er tot nu toe spijt van. ligt ook aanjezelf ik stond er niet 100% achter
Als je kindje veel krampjes heeft en hij huilt daardoor veel dan vind ik het erg zielig voor hem dat je hem laat huilen. Na 2-3 maanden gaan de krampjes vanzelf over. Voldoende lang een bad geven, inbakeren, in draagdoek bij jou nemen, buikje masseren en met de beentjes fietsen kunnen al veel helpen.
Nee ... je kindje is nog zo klein, lekker bij je nemen ... (draagdoek altijd super). Het in leren om in zn eigen bedje te slapen komt vanzelf wel. Zou ook een sprongetje kunnen zijn. Hoe dan ook, een beetje mopperen in bed is prima, maar echt laten huilen vind ik heel erg zielig!
Ben ik het ook helemaal mee eens Salapio! Een inslaaphuiltje van een paar minuten is wat anders, maar je hoort al snel het verschil denk ik. Bij Sem hielp het enorm om hem in de draagzak te doen. Sorry maar ik heb hem eigenlijk nooit echt laten huilen, maardit komt omdathij zelden huilt dus las hij huilt dan is er ook echt wat. En in jouw geval met krampjes is er dus ook wat. Sorry voor de rest kan ik je geen goeie tips geven, sterkte in ieder geval. Ik hoop voor jullie allebei dat het snel weer over is. Liefs Sembo
Als het geen krampjes zijn dan zou ik ook even laten huilen proberen. Niet te lang hoor. Inslaaphuiltje hoort er inderdaad bij. Je hoort meestal wel of het een inslaaphuiltje is of dat er iets anders aan de hand is. Ik heb het hier al vaker geschreven, maar we hebben het in het begin uit pure wanhoop gedaan (niks hielp, ook niet bij je dragen) en het is ongelofelijk maar waar, mijn zoon huilt NOOIT meer als hij naar bed gaat. Het is zo makkelijk. We voeden hem, spelen lekker, dan gaat hij in de box even spelen, verschonen, naar bed, dikke kus en hij slaapt. Het huilen werd elke dag steeds korter en korter en nu huilt hij dus al een week of 4 helemaal niet meer. Hij heeft als het ware geleerd om zelf in slaap te vallen. Hij heeft niet eens een speen oid.
Bedankt allemaal voor jullie tips.. hij heeft vanaf kwart over 7 (gisteravond) in zijn bedje gelegen (hij was na 10 min huilen in slaap gevallen) en hij werd pas wakker om 10 uur voor zijn fles, deze heeft hij lekker gedronken en toen heb ik hem terug in bed gelegd met zijn oogjes nog open. Normaal slaapt hij dan pas na een half uur a drie kwartier (en dan huilt hij flink) en nu heb ik hem dus weggelegd en hij was meteen vertrokken! Ook vannacht is het goed gegaan, alleen een beetje huilen omdat hij zo snotterig is! Ik ga hem dus toch op bedje leggen, wellicht heeft hij de rust om zich heen nodig. Hopelijk heeft dit geholpen en zal hij niet meer zoveel huilen!
Hallo, gelukkig ben ik niet de enige met een baby die best veel huilt...Maaaaaaaaaaaaar, het gaat steeds beter..vanavond na het badje tegen 20.15 de fles gedaan, toen in bed...Hij had heel ff gehuild en hij slaapt nog heerlijk....Meestal gaat het na de laatste voeding van 23.30 ook goed en slaapt ie nu ook meteen...Het meeste huilt ie overdag als we niet weg gaan of aan het wandelen zijn..Gelukkig merk ik ook wel wanneer die krampjes heeft, want dan strekt ie zich helemaal en huilt ie het uit....dan geef ik hem wat druppeltjes van Cinababy en dan is ie stil...De meeste huiltjes zijn meestal omdat ie honger heeft, een poepluier heeft of gewoon op de arm wilt..en hij kan ook erg huilen als ie moe is, dan vecht ie er denk ik tegen....Het zal er allemaal wel bij horen