Recept zalmsalade, wie heeft er een lekkere?

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke3, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wie oh wie heeft er een lekker recept voor een zalmsalade (zalm uit blik en zonder appel ivm allergie). Voor oudjaars avond zou ik er graag 1 willen maken, ik ben er gek op maar ik heb het zelf nog nooit gemaakt.
    Wie heeft er tips?

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik maak dat heel simpel, beetje ei, mayonaise en peper&zout erdoor, eventueel een uitje en voila :)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier ook. als ik het maak;)

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier ook :) ik doe er wel altijd een rood uitje doorheen.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben allergisch voor uien, dus bij mij geen uien erdoor, maar 'hoort' er wel een beetje bij geloof ik :)

6. Dana

Dana Niet meer actief

ik doe er knoflookmayonaise (Zaanse in een tube), komkommer, zout/peper, oregano en rode paprika door, soms ook nog rozijntjes maar niet iedereen houdt daarvan.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit recept heb ik met kerst gemaakt en was superlekker!

Zalmsalade
    2 blikjes zalm
    1 tomaat
    1 gekookt ei
    2 bosuitjes
    zure uitjes
    dille
    mayonaise
    ketchup

Maak de zalm schoon en prak fijn met een vork. Alle ingrediënten fijnsnijden (tomaat alleen buitenkant) en op smaak brengen met mayonaise en ketchup, eventueel een beetje zout en peper.

8. singa

singa Niet meer actief

Je kunt het eventueel ook meer maken zoals de opgemaakte salades die je kan kopen in de winkel.
    Daarvoor heb je aardappels nodig en verder kun je er doorheen doen wat je lekker vindt. Mijn moeder doet in ieder geval altijd zilveruitjes, ei en tomaat.

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik moet inderdaad een grote salade maken, voor 16 man.. Wat zijn dan de verhoudingen ongeveer?

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik heb 'm idd ook zo gemaakt zojuist, alvast voor morgenavond. Verder doe ik er wat garnalen en ei doorheen, en wat piccalilly en doperwten. Morgenmiddag smeer ik 'm af met mayonaise en maak ik hem helemaal op met allerlei dingen eromheen (ei, garnalen, zalmfilet, augurkjes, amsterdamse uitjes, en wat je zelf allemaal lekker vindt).

De verhouding ligt er natuurlijk aan of het een bijgerechtje is, of een hoofdgerecht. Bij ons komt het op een tafel met allerlei andere verschillende hapjes te staan. Wat we eventueel nog over hebben maken we zondag wel op bij de lunch ofzo.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Bij ons komt hij inderdaad ook tussen de andere hapjes te staan, ik ga met alle tips aan de slag. Ben inderdaad vergeten leuke, lekkere dingentjes te halen om hem mee af te maken, maar dat kan ik morgen ook nog doen :)
    Bedankt voor de tips in elk geval! :)

Deel Deze Pagina