Recepten om in te vriezen

Discussie in 'De lounge' gestart door E1982, 2 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi,

Ik ben alvast vooruit aan het koken zodat de diepvries vol zit met eten wanneer de kleine is geboren. Hoeven zowel mijn man als ik ons niet met koken bezig te houden de eerste tjijd. Maar ben een beetje door mijn inspiratie heen....

Welke gerechten vriezen jullie vaak in en blijven opgewarmd ook lekker?

Ben benieuwd!

P.s We houden erg van rijst en pasta, maar ook een aardappel ovenschotel gaat er altijd goed in. Dank alvast!

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga je BV geven? Ivm rekening houden met kruiden/uien/sinaasappel etc?

3. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Jep ga borstvoeding geven, maar volgens mijn cursus hoef je in eerste instantie niet heel veel rekening te houden met kruiden etc. tenzij je merkt dat de baby er op reageert. dus alles mag wat mij betreft...

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat ik altijd invries,

-nasi
    -bami
    -macaroni
    -risotto
    -spaghettisaus (hoef je alleen nog maar spaghetti te koken)
    -soep
    -pannenkoeken
    -tagiatelle saus

Allemaal prima te eten als je laat ontdooien en weer opwarmt, alleen pasta zoals lasagne en aardappelgerechten vind ik nooit zo lekker meer als het uit de vriezer komt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ovenschotel kan je ook prima invriezen, en mix voor bv in burito's, ontdooien en dan in de burito's scheppen. Stamppot is ook goed in te vriezen ( Lekkerst als je het in de koekepan opbakt ipv magnetron opwarmt )

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Pannenkoeken had ik ook al aan zitten denken. Beleg je ze dan ook al, bijvoorbeeld met spek of appel, en vries je ze opgerold in of gewoon plat?

Heb idd al nasi, macaroni en spaghettisaus. Kan ook nog wel mie maken idd. Maar dan wel vegetarisch, vind opgewarmde kip vaak niet zo lekker.

7. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Opgewarmde stamppot is heeeeel lekker en in de pan krijgt het zo'n heerlijk korstje...mmmm.

We hebben geen magnetron moet dus sowieso in oven of in de pan. Mexicaanse schotel voor burrito of bij rijst stond ook nog op mijn lijstje.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

chilli con carne- hoef je er alleen nog rijst bij te koken

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Je kunt ook groente invriezen als je het eerst maar blancheert. Daarna wel afkoelen met koud water..

Ik maak zo altijd mijn eigen diepvriesmaaltijd als ik weinig tijd heb.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Of lekker met stokbrood! Zo eten wij het altijd!

Wat ik vaak invries:

-Chilli con carne
    -Pastasaus
    -Soep...en dan bedoel ik soep waar echt veel groente e.d. inzit. Ik maak dan een grote pan en kan daar altijd wel 2 of 3 keer van eten.
    -Nasi

uhmmm...verder weet ik het even niet.

Ik ga nu ook weer meer invriezen. Er komen wat meer dagen aan dat ik pas rond 18.00 thuis ben. En als mn man dan is werken lukt het me niet altijd om op tijd eten klaar te hebben...dus dan is het erg handig als ik wat uit de vriezer kan halen!

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Risotto!!! Met champignons bijvoorbeeld. Of met paprika.
    Inderdaad stamppot. En nasi.
    En wat zelfgemaakte soep? Dat vind ik zelf echt super, en is gezond (tenminste als je het zelf maakt met veel groentes). En in de eerste periode ook ideaal, want makkelijk.

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    En lasagne!

13. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    goulash, hachee en erwtensoep.

rijst, mie en pasta's zijn meestal niet zo lekker meer als ze uit de vriezer komen, vind ze vaak snotterig worden, dus als je alleen de saus invriest hoef je alleen de pasta enz. nog maar te koken maar dat is ook met een kwartiertje gepiept.

Mocht je wel de pasta ed. mee invriezen, laat ze dan eerst langzaam ontdooien in de koelkast en niet op de ontdooistand van de magnetron.

14. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hey, thanks voor de tips allemaal. Ga denk ik nog een grote pan soep maken om in te vriezen. Is toch eigenlijk veeeeel lekkerder dan soep van de supermarkt (die ik ook wilde kopen voor de voorraadkast).

Chili met stokbrood vind ik ook een goed idee!

15. tulip

tulip Niet meer actief

soep is hier favoriet idd en rijst pasta en mie gaat hier super goed. Ik kook wel de hele maaltijd, dus niet dat ik dan nog rijst of pasta moet koken, want dan ben je nog een tijd bezig.

Hutspot is ook heel lekker, maar dan idd opbakken in de koekepan.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ohja en sausjes voor bij de rijst. Kip met groenten en zoet zuur bijvoorbeeld

Ik maak het altijd zelf; kip bakken, groenten wat je lekker vind meebakken, een blik ananas klein snijden, ananas toevoegen. Sap bewaren; sap aanvullen met tomatenketshup tot het blik weer vol zit. Een scheut azijn of citroensap erbij ( 2 a 3 eetlepels ) en 2 scheppen suiker. Verse gember erbij raspen of gember uit potje klein snijden en erbij doen. Dat bij de kip en groenten. Zo nodig 1 lepeltje aardappelzetmeel/maizena in scheutje water oplossen en erbij. Jammie!

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik pak altijd chicken tonight:p, maar wat een lekker recept.:D Die ga ik zeker proberen.

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier zit standaard in de vriezer, zelfgemaakte:
    - chili con carne (1x hele grote pan maken, in porties invriezen en na het ontdooien eten met stokbrood - heerlijk!-

- pastasaus

- kipshoarma

- vullingen (div. soorten) voor tortilla's

- satesaus

- allerlei soepen

19. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier net van de week de vriezer ontdooid
    dus moet weer nodig aangevuld worden

kook standaard teveel
    wat er dan de vriezer ingaat:
    pastasaus
    chili con carne
    soep
    kipkerrie (heb dan meestal ook wat rotiplaten van de toko in de vriezer liggen)
    stoofvlees
    zelfgemaakte hamburgers

rijst/ pasta/ aardappelen doe ik niet invriezen
    vind het niet lekker als het ontdooid is

Deel Deze Pagina