Wat zouden jullie doen - potje groenten en fles

Discussie in 'Voeding' gestart door poema, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    #1 poema, 1 jul 2009
    Laatst bewerkt: 1 jul 2009
    Mijn dochter eet sinds een paar dagen (4 om precies te zijn) een heel potje groenten 's avonds. Niks geen wennen, gelijk het hele potje ging leeg!
    Maar nu zit ik even met de flessen. Wat zal ik doen? Ik maak haar nu 's avonds nog wakker om 22.15 uur voor een fles. Zou ik die nu kunnen laten vervallen?
    Schema nu is zo:

7.00 - fles van 180/6
    9.30 - fruit
    11.00 - fles van 180/6
    15.00 - fles van 180/6
    18.00 - potje groenten
    19.00 - fles van 180/6
    22.15 - fles van 180/6

Mijn eigen idee is om van de fles van 19 uur een papfles te maken en dan te kijken of ze de hele nacht door blijft slapen. Of zouden jullie dat eerst zonder pap proberen (dat hoor je ook wel eens...)... En wanneer zal ik dan doen? Nu al of toch wachten tot ze nog wat ouder is?
    Ik ben aan de andere kant ook weer bang dat ze gaat wennen aan die fles van 22.15 uur en dat ik daar dan niet meer zo makkelijk vanaf kom. Dilemma's, dilemma's ;)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Word ze s avonds (zelfs als ze dus haar groenten heeft gehad) wakker om 22.15 voor de fles? Zo niet, dan kun je die fles laten vervallen. Gewoon dan een x proberen. Ik zou eerst geen pap proberen iig.

3. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Ik zou ook als ze niet wakker word.Haar gewoon laten slapen.Mocht ze later wel wakker worden rond 22.15.Dan om 19.00 proberen papfles.Je hoort namelijk wakker dat kinderen dan een met een voller gevoel gaan slapen en dat ze dan de hele nacht door slapen.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nee, ik moet haar echt wakker maken om 22.15 uur. Ze is dan echt in diepe slaap en vindt het steeds minder leuk dat ik haar wakker maak. Maar ze drinkt die fles (die is trouwens 150/5) wel vaak helemaal leeg, al dan niet slapend... Ook na een potje groenten en de fles van 19.00 uur...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou die fles van 22:15 laten vallen. Persoonlijk had ik die eerst laten vervallen en daarna groenten geven maar goed, ieder heeft z'n eigen methodes.

Dat kindjes een fles leegdrinken is niet vreemd, ze vinden het vaak heel lekker... Dat wil niet zeggen dat ze 'm ook nodig hebben ;)

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Toen onze meid 4 maanden was hebben we van de ene op de andere dag de laatste fles laten vallen (rond 23.00 uur). Ze dronk de flessen overdag erg slecht, maar de laatste fles dronk ze altijd helemaal op (in haar slaap). Sinds deze fles eraf is, drinkt ze overdag al haar flessen op. Dat is 4x180/6 en pap van 1x60/2+rijstebloem. Ze kon meteen 12 uur zonder voeding.
    Ik zou het gewoon een keer proberen. Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze 's nachts wakker wordt van de honger. Dan geef je gewoon haar flesje en gaat de volgende dag met je normale schema verder. Succes!

7. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik zou het ook gewoon proberen. Maar eerst zou ik zonder pap doen. Daarmee zou je altijd later nog mee kunnen beginnen. En als ze wel wakker wordt gewoon het flesje geven. Dan kun je misschien de volgende dag toch pap geven. Kijken of dat werkt. Het is altijd maar even kijken of ze het uithouden...:D

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het gewoon eerst eens zo proberen. En kijken of ze dan niet midden in de nacht wakker wordt.
    Wordt ze iets vroeger wakker, kun je wat rijstebloem proberen of een 210/7 fles.
    Wordt ze echt veel vroeger wakker, dan zou ik die fles weer bij gaan geven, eventueel iets minder dan 180/6.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Waarom laat je de fles van 19u niet vervallen en geef je die van 22u wat eerder, rond 20.30 of zo en dan kijken wat er gebeurt, dan kun je altijd nog eerder de laatste fles geven.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    #10 Druif78, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Zo heb ik het ook gedaan bij mijn zoontje van (toen) 4 maanden!! Het ging gelijk goed, doorgeslapen van ca 21 tot ca 7-8 uur!

Maar nu zit ik ook met een vraag die misshcien hier ook wel thuis hoort?
    Sinds dat mijn zoontje 4 maanden oud is ook begonnen met een lepetje groenten/ fruit per keer. hij vond het meteen geweldig en doet zn mondje nu echt wagenwijd open en wil alleen maar meer, meer en meer...
    Erg leuk dat t zo aanslaat, maar het was mijn bedoeling niet om het in plaats van een fles te geven ofzo. hij krijgt nu 4 flessen en groenten en fruit echt als BIJvoeding. Sinds 1 week bied ik heb ca een half potje per dag aan of als ik de tijd heb een half potje groenten en een half potje fruit. Nu hadden ze m vandaag op het KDV een HEEL potje groenten gegeven! hij at t allemaal op en vanavond een half potje fruit. De groenten hadden ze tussen2 flessen door gegeven bij het KDV maar 2 uur na de groentenhap dronk hij maar een halve fles leeg.
    Nu om 19 uur een half potje fruit gegeven en daarna vanwege de honger de avondfles er maar axchter aan. Hier hoefde hij "maar" 170cc van, terwijl er normaal 240 in gaat.
    Mijn schema is meestal:
    7: 200cc
    11-12 uur: 200cc
    15-16uur: 200cc
    19-20 uur: 240cc
    Meestal geef ik voor de voeding of er na wat hapjes fruit of groenten zodat ie ca 50-75 gram per dag binnen krijgt. Echt bedoeld om smaakjes te wennen en als BIJvoeidng, niet in plaats van.

Zouden jullie de tijden veranderen ivm het fruit en groenten eten zodat hij de flessen beter leegdrinkt?
    Of de groenten en fruit toch minderen?

o ja; mn zoontje is 4 maanden en 3 weken. wanneer geef je ca de hoeveelheid van 1 potje? (125 gram?)

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Gisteren voor het eerst laten slapen. Best spannend. Maar ging goed. Ze werd even om 5.15uur wakker en daarna om 6.15 uur. Toen de ochtendfles gegeven. De avond ervoor heb ik geen rijstebloem in de fles gedaan. Dat ga ik dus vanavond proberen. Kijken of ze dan net dat uurtje langer redt.

Deel Deze Pagina