Wij willen graag uitbouwen. We zouden dan graag zo'n 3 meter de tuin in willen over de volle breedte (zo'n 5 meter). Nu vraag ik me af...wat zijn ongeveer de kosten hiervoor. Ongeveer he, want ik snap dat het van heel veel dingen afhankelijk is. Wie heeft dit ook laten doen en kan een beetje een kostenplaatje schetsen? De heipalen zitten al in de grond en verder moet ook het binnenwerk (muren, laminaat e.d.) gedaan worden. Dan een tweede wat ik me afvraag. Hoe zit het met de waarde van je huis. Logischerwijs zou je gelijk zeggen: die stijgt... maar ik heb ook begrepen dat veel mensen een ruime tuin erg belangrijk vinden. En als we die uitbouw doen blijft er nog een tuin over van zo'n 30/35 m2. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
heel toevallig gaan wij ook uitbouwen! Als het goed is krijgen van de week de offerte binnen. Wij hebben via onze buurman (die ook gaat uitbouwen) dat mannetje doorgekregen en die neemt alles mee wat er gedaan moet worden in de offerte. Onze buurman had een offerte van 21.000 euro. Hij hoefde geen nieuwe schuifpui, omdat hij die al had. Wij wel. En waarschijnlijk krijgen we nog wat korting omdat we het samen met de buurman doen. Dus dat is het bedrag van de uitbouw van onze buurman. Onze andere buurman heeft al uitgebouwd (met een soort serre) en die was maar liefst 34.000 euro kwijt. Dus het kan wel heel erg verschillen. Hoop dat je zo wat informatie hebt!
Zat eerder aan 10.000 euro te denken, maar goed manlief hier tekent en rekent zelf en verbouwd met zijn broer. Die heeft een bouwbedrijf maar wat jullie zeggen klinkt erg duur..
Voor alleen de uitbouw waren wij met materiaal en loonkosten vijf jaar geleden 15.000 euro kwijt dit is inclusief openslaande deuren met ramen.
Bedankt voor jullie reacties! Hoeveel vierkante meter hebben jullie uitgebouwd en waar liep je achteraf tegenaan (onvoorziene gebeurtenissen, kosten e.d.) Hoeveel tuin bleef er bij jullie over?
Wij hebben vorig jaar uitgebouwd. We hebben er 2,5 meter bij gekregen, we waren 22.000 euro kwijt voor de aannemer, dit was eerst 27.000 euro maar omdat mijn vriend heel veel zelf kon doen konden we flink zakken in de prijs. De 22.000 euro was inclusief heipalen, openslaande deuren, en afwerking van binnen (dekvloer, plafond, en gestucte muren) Uiteindelijk hebben wij er nog 8 duizend euro bijgelegd, voor een nieuwe vloer spagtzelputz op de muren en wat nieuwe meubels. Wij hebben nu een vrij kleine tuin, hoegroot weet ik niet precies. Onze waarde van het huis is flink omhoog gegaan. Wij hebben het huis moeten laten taxeren. Voor de verbouwing kwam ons huis op 210.000 euro, en na de verbouwing kwamen wij uit op 241.000 euro. Hoop dat je hier wat aan hebt.
ik zou wel heel goed gaan informeren over de grote van de tuin. ik heb nu een 75 m2 tuin maar zelf dat vind ik vrij klein. 35 m2 zou ik dan ook echt veelste klein vinden. staan er huizen bij jullie in de buurt tekoop? ga eens info inwinnen bij de makelaars hoe die er over denken!