Hoe maken jullie je bruine bonen?? Eten jullie ze zo? Of met stroop? Spekjes erdoor, of erbij? Ik ben benieuwd nml. Ik lust ze zelf niet, maar wil manlief verrassen. Die is er DOL op!
Ik eet ze alleen als chili con carne (schrijf ik denk fout) Voor de kinderen maak ik het dan met aardappels en appelmoes.
Als chili con carne (hoewel ik dan meestal chilibonen pak) of met aardappels en een rookworst. Mijn moeder at altijd sla ipv aardappels erbij.
Ik wil ze zo graag me spek en stroop maken. Maar ik het ene recept gaat de stroop er gewoon na bereiding over (zoals op een pannenkoek zeg maar) en bij het andere recept maak je er een soort sausje van met het bakvet van de spek, stroop en azijn. Hopelijk leest iemand het die dit weleens maakt. Ik heb nml. geen flauw idee
Oja heerlijk een prakkie met bruine bonen zoals mijn moeder dat maakte Bruine bonen met gekookte aardappels en dan met wat gebakken uien erbij en dan geen kleine stukjes ui maar van die ringen als vlees had ze er meestal een speklapje bij, maar ik ben nu moslima dus dat zit er niet meer in, was ook nooit gek op speklap dus dat vind ik niet erg haha
Blik bruine bonen in vergiet doen. Goed met water spoelen en laten uitlekken. Spekjes bakken. Een flinke gesnipperde ui meebakken. Zelf giet ik het vet wat af. Vind ik niet zo lekker in combi met de stroop. Doe de bruine bonen erbij en warm goed door. Daarna een flinke scheut pannenkoekstroop over heen gieten. Ik doe er altijd ijsbergsla bij. In een apart kommetje wat naturel slasaus. kleine eetlepel suiker doorheen roeren. Als de suiker is opgelost nogmaals roeren en door de sla doen. Heerlijke combinatie. PenK: is dit wat je bedoeld?
In een burrito/wrap, Chili con carne, als ontbijt (bruine bonen beetje citroen en dippen met Libanees brood), bij stoofvlees.
Ik doe altijd spekjes en ui bakken in de pan daar de bruine bonen en warm laten worden jammie en gewone aardappels er bij
Ik bak altijd een uitje, dan spek in kleine blokjes erbij. Als dit spek goed gebakken is de bruine bonen erbij en mosterd (zoveel als je lekker vindt) en een beetje water als er niet genoeg vocht bij de bruine bonen zat om van de mosterd een beetje een saus te maken. lekker met stokbrood!
oja mijn man maakt nog weleens een soep van bruine bonen Hij begint met een paar aardappels in kleine stukjes te maken, dan kookt hij eerst de aardappels in een aparte pan voor, dan alle kleuren paprika in kleine stukjes maken, wat uitjes in kleine stukjes wat kipfilet in stukjes en dan begint hij met de uitjes. Dus de uitjes fruiten in een andere pan, daar gooit hij er de kipfilet bij meteen wat kruiden zoals: een bouillonblokje, paprika poeder, kerrie poeder, peper en zout en wat je wil eigenlijk. Dan een klein laag water erbij voor de aardappels die je van die andere pan heb afgegoten die kan je er nu bij gooien en dan kan je de paprika erbij doen, daarna effen een tijd laten pruttelen en als laatst de bruine bonen afgieten en ook daarbij gooien. als het goed is dan heb je nu een dikke soep, je kan het natuurlijk als laatst nog een beetje op smaak maken wij vinden het echt heerlijk, maar het wil nog weleens per keer verschillen met de smaak
Bruine bonen 300 gram gehakt spekjes paprika's van alle kleuren een halve. 2 grote uien 250 gram champignons knoflookteentjes 2 of 3 chili poeder Spekjes aanbakken samen met de gehakt en de knoflook en chilipoeder naar smaak, daarna eerst de champignons erbij vervolgens de uien en paprika's en dat ongeveer 10 minuten op hoger vuur blijven doorroeren. Daarna de pot bruine bonen er doorheen (niet uit laten lekken is inclusief het vocht), nog een kwart pot met water vullen en die er ook door heen en dan een half uur tot 3 kwartier laten stoven op zacht vuur. Heerlijk.
Mijn ouders doen altijd: Pot bruine bonen opwarmen. Daarna op je bord doen en flink wat lepels stroop er doorheen doen. Met speklapjes erbij. Dus geen aardappels of sla erbij. Gewoon zo! Ik vond bruine bonen altijd zo vies als kind. Dus nam dan een boterham met stroop, met wat spekvet en dobbelspek erop. Echt te slecht, maar zou het nog lusten. Nu eet ik alleen bruine bonen bij wraps of chili con carne. Heb ook weleens surinaams gegeten met rijst en bruine bonen en kip. Was heerlijk, maar ik heb geen idee hoe je het maakt.
Maak van alles met bruine bonen. Meer eigen bedachten recepten. Bruinen bonen ui knoflook en wat diepvries groenten er bij. Eerst het vlees bakken dat kan zijn! Kipfilet, hamlap. Karbonade, spekjes en of ham blokjes. Doe verschillende kruiden ligt er ook aan welk vlees ik gebruik. Zout wat witte peper of zwarte peper en of paprika poeder. Bak het vlees doe er kruiden bij laat het inbakken doe er water bij en dan de bruinen bonen en soms wat tomatenpuree. Dan met witte rijst of zilvervliesrijst. MMM eet s,makelijk.
Jaaa! - Champignons in plakjes snijden en bakken - Paprika in blokjes snijden en bakken - Uitje snipperen en bakken - Gehakt rullen Alles bij elkaar in de pan doen. Klein blikje tomatenpuree erbij, zakje (honig) kruidenmix voor chili con carne erbij (met water), scheut chilisaus erbij. Blikje refread beans (Casa Fiesta) erbij en even kort laten 'sudderen'. Uiteraard kan je er nog meer bonen door doen als je wilt.... Heerlijk met guacamole en stokbrood en/of witte rijst!