Hoeveel cc laatste fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Juffertje83, 12 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 5 maanden. Ze krijgt nu flesvoeding, maar heeft tot 4 maand altijd borstoeding ghad. Ze krijgt nog 5 voedingen per dag. Om 6/10/14/18 en 22u. Dit omdat we om 6u op moeten voor het werk. De laatste tijd moeten we haar steeds wakker maken voor de laatste voeding omdat ze vanaf 19u in bed ligt. Ze slaapt dan vaak de hele avond door. S Nachts komt ze nu de laatste tijd steeds vanaf 4 en 5u een paar keer wakker voor de speen. Soms ook honger lijkt het wel... Ze is al bijna 8kg, dus best eev stevige baby (ook niet klein). Ik geef haar 180+6 schepjes overdag en s avonds 1 of 2 schepjes rijstebloem. Overdag krijgt ze een paar lepeltjes fruit/groente, maar nog niet veel.

Kan het zijn dat ze meer in de laatste les moet krijgen en dat ze daardoor wakker wordt?
    De laatste fles zou er misschien af moeten? Aangezien we haar wakker moeten maken.. Maar ik ben bang dat ze dat echt net redt, zeker omdat de 4e voeding om 18u toch echt vrij vroeg is... Of zouden we dan haar hele ritme moeten veranden? Ze wil namelijk overdag wel echt om de 4u een flesje...

2. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees namelijk wel eens dat er 210+7 gegeven wordt... Maar is ze daar niet te zwaar voor?

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij gaven de late voeding altijd later, zo rond 11en of half 12. Wakker maken moesten we toch dus dan maar zo laat mogelijk. Is dat een optie, of komt ze er zelf voor?

Ik vind 4 flessen te weinig want dan zit er wel veel tijd tussen dus dat zou ik niet doen. Wij zijn pas gestopt met de late voeding toen Simone een maand of 7 was en ook al redelijk vast voedsel at, ze werd toen megasjaggerijnig wakker dus we hebben hem toen geprobeerd weg te laten. In het begin kwam ze om 4 uur weer maar dat werd steeds later. Nu wil ze sporadisch midden in de nacht een klein flesje.

4. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    heeey dit komt mij heel bekend voor! mijn zoontje kreeg altijd de laatste fles om 23.00 en werd altijd tussen 4 en 5 wakker voor zijn speen en duurde meestal een half uur voordat hij weer sliep! om 23.00 moesten wij hem ook altijd wakker maken en ik had dus ergens gelelzen dat het dan tijd is om die fles te laten vervallen. wij hebben toen dus het schema beetje aangepast en nu krijgt hij om 20.00 180/6 met 3 scheppen rijstebloem en hij slaapt door tot 08.00!! gelijk de eerste nacht al. ik denk dat hij in dat ritme bleef zitten van om de 4/5 uur omdat wij hem deden wakker maken. ik zou het gewoon proberen als ik jou was om de papfles eerder te geven en dan lekker aan de nacht laten beginnen en wie weet! hoop dat het bij jullie ook werkt! succes.

Deel Deze Pagina