Voeding veranderen ? Minder melk? en hoeveel slaap? kortom geen idee

Discussie in 'Voeding' gestart door piri piri, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Mijn meisje krijgt nu voeding in onderstaand schema, ze doet het daar prima op, maar bij de opvang doen ze het anders, niet dat ze mijn manier afkeurde, maar ik sta wel open voor evt. vernieuwing, ik ben pas net moeder, en zij veel meer ervaring.
    7:00 BV
    8:30 slapen (mist naar opvang, dan iets later)
    11:00 210 cc ( vaak niet helemaal leeg)
    12:15 fruithapje
    12:30 slapen
    15:00 210 cc ( vaak niet helemaal leeg)
    16:30 slapen
    19:00 210 cc plus 2 scheppen rijstepap
    daarna slapen tot
    22:30 BV
    Eerder deed ik ook groente na de pap, maar dat vond ik teveel, waar ik dat nu moet toepassen geen idee.

Nou stelde ze mij van de opvang voor, de fles van 15:00 te vervangen voor fruithapje en dan om 17:00 groente...

Opzich prima, maar dan houd dat dus in, dat haar slaap sowiezo uitgesteld word.
    Gister hebben ze haar om 15:00 fruit en 17:00 groente gegeven en bleef ze goed wakker en zelfs toen ze om 17:30 thuis kwam was ze vrolijk, en wilde niet slapen, ze is tot 19:00 wakker gebleven, toen papfles gehad en heerlijk geslapen..Toevalstreffer? Of ..

Pamper ik mijn meisje nu teveel met zoveel slaap en melk ? Moet ze indd maar die nieuwe voedingswijze aannemen?
    Ik zou t niet weten...jullie tips ?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier geen schema, dat zou ook niet werken bij onze uk dus hier gewoon bv en slapen op verzoek. Ze slaapt meestal maar een uurtje per keer dus die doet een stuk of 4 slaapjes overdag.
    Ze kan hier 1-1,5u wakker zijn tussendoor. 1,5u alleen als ze langer heeft geslapen.

M'n oudste kreeg er op een gegeven moment wel wat ritme in, die was rond deze leeftijd steeds 1,5u wakker.
    Ik ben met 6 maanden gaan bijvoeden. Hier kreeg ze rond 12u broodkorst/vanaf 7 maanden een boterham. 's Middags fruit rond 15.30u. Aan het einde van de middag deed ze nog een kort slaapje van 3 kwartier en dan was ze meestal tussen half 6 en 6 wakker, kreeg ze groente.
    Om 19u de nacht in.

Ze sliep 3x en 4-5 uur in totaal. M'n jongste slaapt ook 4-5 uur overdag.
    Maar hier toevallig ook gistermiddag niet meer geslapen vanaf een uur of 3.

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Nee, ritme is er altijdgeweest, hier en daar eens een uitschieter van n half uur vroeger of later.
    Dit werkt t beste.

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Met vijf maanden hoef je natuurlijk geen groentes te geven. Nu laten ze op het kdv dus een fles vallen voor groente en fruit. Dat zou mijn keuze (nog) niet zijn.
    Als jij jouw schema zo prima vindt, moet je er niks aan veranderen. Ik zou zelf het fruit rond elf uur geven en de fles rond 12 uur (die ga je later vervangen voor een boterham, het fruit is dan een tussendoortje). Dan rond 15 uur een fles van 180/6, en om 19 uur ook. Als ze tussen deze twee flessen wakker is, kun je wat groentes geven. Maar dit is wat ik vind hè, dit is niet hoe je het moét doen!

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Om het even duidelijker te maken, dan wordt je schema;
    7.00 BV
    11.00 Fruit
    12.15 Fles 180/6 of 210/7
    15.00 Fles 180/6
    Groente (bv om 16.00 vlak voor ze gaat slapen of om 18.30 als ze dan wakker is)
    19.00 Fles 180/6 of 210/7 met pap
    22.30 BV

Deel Deze Pagina