doperwten, courgette en aardappel wortel, doperwten, aardappel en kip sperziebonen, aardappel en tartaar witlof, aardappel en appel is idd ook favoriet! banaan en bosvruchten (uit de vriezer en dan door een zeef halen) banaan, pruim en peer volgens mij heb ik alles uit de opperdepop van ah!
leuk dat er toch nog wat receptjes bij komen!! groentepap: -wortelen met aardappel. -bloemkool met aardappel. -witloof met aardappel en een stuk appel. -broccoli met aardappel. -snijboontjes met aardappel. -erwten en wortelen met aardappel. -broccoli met wortel en een beetje aardappel -bloemkool met wortel en een beetje aardappel. - bruine bonen en appeltjes. -Bietjes met appel. -doperwten, courgette en aardappel -wortel, doperwten, aardappel en kip -sperziebonen, aardappel en tartaar fruitpap: -banaan,appel,peer en het sap van een halve appelsien. -honingmeloen met banaan. -galiameloen met banaan. -perzik met banaan. -mango en banaan. -peer met banaan. -banaan en bosvruchten (uit de vriezer en dan door een zeef halen) -banaan, pruim en peer.
Hmmz, ik heb ook al een paar keer zelfgemaakte bruine bonen gegeven (gedroogde bonen laten wellen, een uur koken en dan met aardappeltje en appel), ze vond het erg lekker en heeft er niet vreemd op gereageerd. Ik wist dat niet, dat het niet mag op deze leeftijd... Ik dacht, Olvarit heeft het in de potjes van 4 maanden zitten, dus dan zal het wel goed zijn. Ook op www.keukenkikker.nl stond dat het kan. Ik gebruik ook veel Opperdepop van de AH, leuk boek!
Ook in het boek 'Eten voor de kleintjes, van borst tot boterham' van Stefan Kleintjes staan leuke recepten, rekeninghoudend met de leeftijd. Toevallig bied ik het te koop aan Zie Marktplaats.nl > Stefan Kleintjes; Eten voor de kleintjes, van borst tot... - Boeken - Kinderboeken | Baby's en Peuters
STOOFPEERTJES zijn hier favouriet. Ik koop er een stuk of 8 ( kosten 1 euro, lekker goedkoop dus) Schillen en in 4 partjes snijden. 1 1/2 uur laten koken met een beetje diksap, blender erop en klaar! Je hebt dan meteen voor 4 x eten. Je kunt het prima invriezen, zowel koud als warm is het erg lekker.