Groeicurve borstvoedingskinderen anders dan van kunstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mizzy, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    Ik ben net naar het CB geweest.
    En ik schrok best wel dat hij maar 2 cm is gegroeid in 1 maand die maand daarvoor ook al niet zo veel. hij is nu 4 maand.

Nu las ik ergens dit: "Kinderen die borstvoeding krijgen groeien in de derde en vierde maand relatief minder snel dan hun leeftijdsgenoten die kunstvoeding krijgen. Als je pech hebt, word je als moeder naar huis gestuurd met het gevoel dat je niet genoeg melk hebt omdat je kind niet genoeg zou groeien"

Dit is bij mij dus ook gebeurd

Mijn vraag is klopt dat? heeft iemand dit vaker gehoord of heeft iemand dat ook meegemaakt? dat zijn baby in de 3e en 4e maand niet heel veel is gegroeid en aangekomen?

want als dat zo is wat ik heb gelezen dan konden ze me dat op het CB ook wel gerusstellen toch?

2. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Klopt helemaal wat je gelezen hebt! De WHO heeft een groeicurve die gericht is op borstkindjes.
    Wat ik gedaan heb was deze uitprinten en in mn groeiboek plakken. Zo zien ze op het CB dat ze wel goed groeit, als ze weer eens beweren dat dit niet zo is!
    Je zou hier eens kunnen kijken, daar wordt het allemaal goed uitgelegd!

http://www.borstvoeding.com/groeicurve

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... urven.html

Je kunt op die eerste site digitaal de groeicurve invullen! :)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het klopt helemaal. Geen zorgen maken en gewoon doorgaan.

Mijn ervaring is dat het CB byzonder weinig goede adviezen geeft m.b.t. Borstvoeding.
    Je kan beter borstvoeding.com aanhouden, dan weet je zeker dat je een goed advies krijgt. Dit geldt ook voor borstvoedingsforum.nl

4. zwaantje

zwaantje Actief lid

31 jan 2007
    119
    0
    0
    mijn zoontje was in 4 weken maar 90 gram aangekomen.
    erg weinig naar mijn idee!
    ik vond dat ie na de voeding meer huilde maar las later ook dat ze in de vierde maand even niet zo hard groeien.
    ik moet woensdag weer en dan zien we het wel weer.

5. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    Inderdaad! dit horen ze toch te weten? zodat ze de bv ouders gerust kunnen stellen. vind het slechte zaak hoor dat ze dat niet eens erbij vertellen

6. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    goed idee ja dank je! ga ik ook doen

Deel Deze Pagina