Ik wil een verjaardags brunch maken voor 8 volwassenen en 2 kinderen. Wie heeft er leuke recepten? En wat serveer je normaal bij een brunch?
Een brunch is meestal een wat uitgebreider ontbijt. Lekker verse broodjes, luxe beleg (zalm!), zelfgemaakte eiersalade, verse sapjes, fruit (aardbeien, frambozen etc) en evt. wat warme hapjes. Je kan bijvoorbeeld afbakcroissantjes vullen met ham/kaas, kruidenroomkaas/zalm, of stukjes chocola en dan gevuld afbakken - heel simpel en heel erg lekker. Of zelf lekkere broodjes bakken natuurlijk Mini volkoren triangelbroodjes Zachte witte broodjes met sesam- en nigellazaad Tereyağlı açma (Turkse zachte roomboterbroodjes) Brioche En iets warms vind ik er ook altijd wel heel lekker bij. Zelfgemaakte quiche of andere hapjes. Ik krijg nu al trek haha. Omelet met aardappels, kaas en peterselie uit de oven Menemen (Turks roerei met groenten)
Ik vind deze omelet altijd heel lekker, dit eten we vaak in het weekend als we laat ontbijten.. Eieren Verse tomaten en een theelepel tomatenpuree Uien Kaneel, peper en zout Olijfolie De uien in kleine blokjes snijden en samen met de olijfolie op een zacht vuurtje laten staan met de deksel op de pan. Als de uien zacht en bruin zijn, de verse tomaten erbij doen samen met de kruiden. Als alle vocht van de tomaten helemaal verdampt is dan roer je de tomatenpuree erdoor heen en laat je het nog een paar minuten bakken (eventueel nog wat extra olijfolie erbij doen) daarna doe je de eieren erbij en af en toe de eieren even 'door roeren' tot ze gaar zijn
dit maken wij ook vaak in het weekend alleen doe ik er nog een klein beetje sambal door verder misschien iets van filodeeg hapjes gevuld met kaas of met pittig gehakt.