Brunch recepten/ideeen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottie, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ik wil een verjaardags brunch maken voor 8 volwassenen en 2 kinderen.
    Wie heeft er leuke recepten?
    En wat serveer je normaal bij een brunch?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Een brunch is meestal een wat uitgebreider ontbijt. Lekker verse broodjes, luxe beleg (zalm!), zelfgemaakte eiersalade, verse sapjes, fruit (aardbeien, frambozen etc) en evt. wat warme hapjes. Je kan bijvoorbeeld afbakcroissantjes vullen met ham/kaas, kruidenroomkaas/zalm, of stukjes chocola en dan gevuld afbakken - heel simpel en heel erg lekker. Of zelf lekkere broodjes bakken natuurlijk ;)

Mini volkoren triangelbroodjes

Zachte witte broodjes met sesam- en nigellazaad

Tereyağlı açma (Turkse zachte roomboterbroodjes)

Brioche

En iets warms vind ik er ook altijd wel heel lekker bij. Zelfgemaakte quiche of andere hapjes. Ik krijg nu al trek haha.

Omelet met aardappels, kaas en peterselie uit de oven

Menemen (Turks roerei met groenten)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind deze omelet altijd heel lekker, dit eten we vaak in het weekend als we laat ontbijten..

Eieren
    Verse tomaten en een theelepel tomatenpuree
    Uien
    Kaneel, peper en zout
    Olijfolie

De uien in kleine blokjes snijden en samen met de olijfolie op een zacht vuurtje laten staan met de deksel op de pan. Als de uien zacht en bruin zijn, de verse tomaten erbij doen samen met de kruiden. Als alle vocht van de tomaten helemaal verdampt is dan roer je de tomatenpuree erdoor heen en laat je het nog een paar minuten bakken (eventueel nog wat extra olijfolie erbij doen) daarna doe je de eieren erbij en af en toe de eieren even 'door roeren' tot ze gaar zijn

4. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home

dit maken wij ook vaak in het weekend
    alleen doe ik er nog een klein beetje sambal door

verder misschien iets van filodeeg hapjes gevuld met kaas of met pittig gehakt.

Deel Deze Pagina