Dak van schuur laten vervangen

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuela79, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo allemaal,

Wij hebben een schuur in de tuin staan met een heel slecht dak (soort golfplaten). Het dak delen we met de buren. We willen het dak van het voorjaar eigenlijk laten vervangen (mits de buren meewerken/meebetalen). Ik vroeg me af of iemand hier ervaring daarmee heeft, wellicht een tip voor een bedrijf dat dit soort werk doet en eventueel een indicatie van de kosten.

Ik hoor/lees het graag!

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zelf doen? Tis niet echt moeilijk om golfplaten te vervangen.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

als het geen asbest is gewoon losschroeven lijkt me. zo zitten golfplaten nl gewoon vast. met van die dopjes. das niet zo moeilijk

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier carport geplaatst, hebben van dat zwarte spul gebruikt wat smelt ? Kan even niet op de naam komen.
    Hebben het 'zwart'laten doen, vriend heeft wel geholpen.
    En inderdaad laten uitzoeken of er geen asbest e.d. inzit.

5. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Waar woon je? Wij hebben ook golfplaten, van asbest.
    Nou doen ze daar waar wij wonen helemaal niet moeilijk, iedereen heeft hier nog asbest op de schuur, dus wij gaan het zelf naar de stort brengen.
    Een bedrijf inhuren om nieuwe golfplaten te laten leggen lijkt me een beetje onzin, als je een ander dak wil zou ik een aannemer bellen.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik woon in Hilversum. Ik heb geen idee of er asbest in zit, hoe zie je dat? Verder weten we nog niet of we weer golfplaten willen of misschien een ander soort dakbedekking vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen/tips.

7. henkie24

asbest kun je als leek niet zien. maar als het gewoon harde betonnen golfplaten zijn van meer als 20 jaar oud ga er dan altijd van uit dat het asbest is.

8. henkie24

zet anders es een foto neer

Deel Deze Pagina