Wat drinken jullie dreumesen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Faye80, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ben ik even nieuwsgierig naar. Mijn zoontje van bijna 18 maanden wil naast zijn 2 flesjes melk per dag alleen maar hele lichte roosvicee drinken. Ik bied hem regelmatig wat anders aan zoals thee, appelsap maar hij wordt heel erg driftig als er eens wat anders in zijn fles zit. Ook zijn melk wil hij alleen maar smorgens en savonds. Overdag een flesje melk pikt hij ook niet. Denk dat het een stukje gewenning geworden is (die ik graag wil doorbreken) maar op zich drinkt hij genoeg. Het is alleen altijd hetzelfde. Of komt interesse in ander drinken pas later?

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Bij mij drinken ze thee en water

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier water en roosvicee, maar alleen als het lauw is
    Dus misschien kan je dat nig proberen?

Thee vind hij niet zo lekker

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Elke dag melk en daarnaast afwisselend thee, dixap, water....weet ook niet wanneer ze wat anders gaan drinken maar op zich is er met alleen melk en lichte roosvicee niks mis denk ik.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

6. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Savonds nog warme melk voordat ze gaat slapen. Overdag heeft ze een beker met water en drinkt ze vaak slokjes thee of slokje sap van mij mee als ik dat drink. Maar veel hoeft ze niet. Meestal is het klaar na een slok of 2

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Water thee diksap appelsap. Maar wel uit een rietjesbeker en de sap ook sterk verdund. Flesje gaven wij op die leeftijd alleen nog met melk.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou de fles sowieso gaan afbouwen met 1,5 jaar.

Misschien alleen zijn avondmelk nog in een flesje aanbieden. Voor de rest overstappen op een tuitbeker of een gewone beker. Ook voor ochtendmelk, en voor andere dranken.

Met 1,5 dronken ze hier 2x per dag melk en voor de rest water, thee en hele slappe diksap.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier meestal water en thee en 1x per dag sap. Vanaf 1 jaar diksap en nu meestal aangelengde appelsap.
    Ik gaf de melk alleen uit een fles (bij de oppas dan, gaf zelf borst) en uit een rietjesbeker ander drinken. Aan tafel uit een gewone beker.

10. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier bij 14 maanden nog voornamelijk borstvoeding. En af en toe een paar slokjes water/thee uit een tuitbekertje.
    Bv blijft favoriet. :)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier drinkt ze naast haar bekers melk vaak water en diksap.
    Als we ergens op bezoek zijn of zo dan krijgt ze vaak appelsap.
    Zou inderdaad sowieso flesjes gaan afbouwen met 1,5 jaar!
    Als ik hier (voordat ze 1 jaar was) ander drinken in haar fles deed, dan wilde ze het ook niet. Terwijl ze water uit een tuitbeker of rietjesbeker gewoon opdronk!
    Hier de laatste voeding nog wel in de fles gegeven, maar daarna niet meer gebruikt (gestopt bij 14-15mnd)....

Diksap drinkt ze hier trouwens vanaf 1,5 jaar om te oefenen met een gewone beker en dat ging snel goed. Nu krijgt ze nog iedere middag een bekertje diksap als ik een kopje thee/koffie drink.

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Melk uit de fles. Uit een beker of rietjesbeker lauwe thee of water. Bv uit de borst ;)
    Sap (aangelengde troebele appelsap) kreeg hij pas toen hij uit een beker kon drinken ivm zijn tanden.

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Naast melk Alleen maar water. Ze is ook gek op water.

14. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Onze dochter van 2 drinkt alleen water en melk (uiteraagd beide uit een open beken, geen fles meer). Met feestjes mag ze af en toe een sapje, maar het trekt haar niet zo.
    Wij zijn, trouwens, ookvan die waterdrinkers. Sap en frisdranken hebben we in huis voor visite

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter drinkt melk, diksap/roosvicee of appelsap.
    Eind van de dag water wanneer ze naar mijn idee al genoeg heeft gehad en wel aangeeft dorst te hebben.

16. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    eigenlijk altijd thee en diksap overdag en water bij het avondeten en voor het slapengaan
    (zoon drinkt geen normale melk alleen glaasje Arla Zin drinkyoghurt)

17. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    's ochtends thee (die ze vaak ook koud opdrinkt), halverwege ochtend water of thee. Bij de lunch optimel, tussen de middag limonade/sap. Bij het avondeten restantje wat in haar tuitbeker zit of water en voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje warme melk.
    Ze is met drinken niet zo moeilijk ;)

18. misa

misa Niet meer actief

Ik heb tot een maand of 15 alleen water en soms thee gegeven. Accepteerde hij gewoon. Daarna lichte roosvicee, toen het water drinken steeds slechter ging.

Deel Deze Pagina