Bananencakejes zonder ei Allergie Kookboek deze maak ik altijd voor me zoontje of als we een feestje hebben. Vind ze zelf ook wel lekker. Cupcakes
Bananenbrood is errug lekker. Vooral als de bananen richting bruin gaan zeg maar. Niet helemaal bruin, maar in het stadium dat je ze niet veel langer nog moet laten liggen. Dan zijn ze wat papperiger. Heerlijk! En handig voor bananen op te maken die net iets te lang hebben gelegen. Sorry prullenbak! En een smoothie ook lekker. Banaantje met aardbeien en kokosmelk...mmmm...
Met schil en al op de bbq tot de schil zwart is. Daarna opensnijden en poedersuiker erover en naar smaak wat druppels likeur. En uitlepelen maar!
Allemaal lekkere ideeën zeg Je kunt de binnenkant van de schil over je gezicht uitsmeren en dan heb ke een masker
Neeeeeeeeeeeee zowel de banaan als de chocola is hier op in huis!!!! Waarom las ik nou die pindakaas-banaan&chocolade-tip. AARRRGGHHH!!
Elvis tosti! Wit brood (bruin kan ook), banaan prakken en pindakaas erop smeren. Dan in je tosti ijzer (of in de koekenpan) en smullen maar! Jammiiieeee!!! ^^
Een Surinaams bijgerecht: bakabana in pittige zoete sate saus Ingrediënten 60 gram zelfrijzend bakmeel 100 ml. ongekleurde drank met prik (sprite, spa enz.) Faja Lobi Pinda-Sate saus (te koop in de toko denk alleen niet dat je de toko door het hele land hebt) olie snufje zout 1 theelepel suiker 1 rijpe bakbanaan Bereiding De bakbanaan schillen en schuin in dunne plakken van circa 10 cm snijden De bakmeel, de drank, suiker en zout mengen tot een glad beslag is verkregen. De olie dampend heet laten worden, de bananen in het beslag dompelen (overtollig beslag laten afdruipen) en direct in de olie goudbruin bakken. TIP: U kunt ze ook gewoon zonder beslag bakken: Schil de bananen, snijdt ze over de lengte in stukken van circa 10 cm en bak ze in hete olie aan weerszijden goudbruin.