Zijn hier dames die een van de twee of beiden hebben gehad? Ik ben erg benieuwd wat jullie symptomen waren en wat eraan gedaan werd.
Mijn moeder heeft het en is er net van de week aan geopereerd. Ze hebben haar hele blaas moeten kantelen en ze kan op het moment niet zelf plassen, maar dit gaat over een paar weken weer beter schijnt. Ik weet niet precies wat ze aan haar baarmoeder hebben gedaan, het kan zijn dat deze is verwijderd, maar mijn moeder kreeg pas echt klachten sinds ze in de overgang terecht kwam en haar hormoonhuishouding is veranderd etc. Ik kan haar wel vragen wat ze precies hebben gedaan?
Ik ben twee jaar geleden geopereerd aan een verzakking van blaas,baarmoeder en darmen. Ik had erge pijn,en tja de boel kwam er bijna uit als een bal. Ik was (en ben helaas nog steeds) incontinent. Ik heb een sacrospinale fixatie met achterwand plastiek gehad,daarmee kwam de blaas al voldoende mee omhoog..de rest was erger Soms kunnen ze bijv ook een bandje plaatsen ,die de boel op zijn plek houdt..maar ik weet er verder ook niet het mijne van... Ze plaatsten bij mij eerst nog twee maten ringen,om de baarmoeder weer omhoog te houden,maar die lagen er al met tien minuten uit,dus dat,en oefeningen waren geen optie meer.
Ik heb een voorwand verzakking, beetje blaas en beetje baarmoeder. Ik zelf merk t wel met vrijen en als ik met een spiegeltje kijk zie je een balletje. Ik moet fysio oefeningen doen, ze willen pas aan operaties denken als ik geen kinderwens meer heb.
Bedankt voor jullie reacties dames. Ik heb erg veel klachten die daar denk ik mee te maken hebben. Ik heb enorme pijn in mijn onderrug, het gevoel dat alles naar beneden getrokken wordt, als ik moet plassen kan ik het niet ophouden, beetje urineverlies als ik nies of hoest en pijn bij vrijen (diepe penetratie). Ik heb morgenvroeg een afspraak bij de huisarts maar ben zo bang dat er iets goed mis is, zo voelt het namelijk wel
Dat klinkt aardig herkenbaar helaas..hopelijk valt het mee en ben je er vroeg bij. Bij mij was het extreem hoor..maar wel goed dat je laat kijken. gewoon niet te lang mee doorlopen.
Hier lichte verzakking van de baarmoeder en oefeningen hielpen hier gelukkig genoeg. merk nog wel maar het is niet vervelend zoals ik begi.
Ik heb precies hetzelfde, vooral die onderrrug die zo'n pijn doet. Ik ben hiervoor gisteren naar de huisarts geweest en die heeft me naar de bekkenfysio doorverwezen. Ik blijf wel in mijn achterhoofd houden dat het dus toch om een verzakking zou kunnen gaan, dit zal ik de fysiotherapeute ook aangeven.
Hier ook voorwand, beetje blaas, beetje baarmoederverzakking. Net na mijn tweede bevalling waren de klachten het ergst. Ik kon amper lopen van de pijn en juist niet plassen van de spanning op mijn spieren. Hoewel het voor mij voelde alsof er heel wat aan de hand was zei de huisarts dat ze het maar een heel lichte verzakking vond die nauwelijks zichtbaar was. Ik heb een half jaar bekkenfysio gedaan en het is nu een stuk beter, geen pijn meer. Alleen nog een soms een beetje raar gevoel alsof je tampon niet goed zit.
Ik heb ook een baarmoeder en blaasverzakking. Had ook last van mijn onderrug, wat incontinentie en pijn bij sex. Ik heb nu een ring gekregen en heb aanstaande vrijdag voor het eerst bekkenbodemfysio. Door de ring heb ik wel minder rugpijn dus dat is wel fijn. De ring is de 2e, de eerste kwam er binnen een paar uur al weer uit. Nu een vrij grote die ik soms voel zitten maar komt er niet uit. Als we sex hebben dan moet de ring eruit en dan vind ik het erg lastig om hem weer in te doen. Sex blijft dus pijnlijk. Dit is dus niet echt fijn voor je relatie. Uiteindelijk krijg ik dus nog wel een operatie maar dat willen ze zo lang mogelijk rekken zodat de kinderen zo oud mogelijk zijn (en dan veel zelfstandiger zijn) omdat je het toch 6 weken rustig aan moet doen.