(BV en bijv) Groente hapje + gelijk diezelfde dag een fruithapje of?

Discussie in 'Voeding' gestart door Wolkjuh, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hi mama's

Ik begin volgende week met bijvoeding(groente hapje). De regel is dus 3 dagen hetzelfde geven daarna een volgende groente. Maar zit ik nog met 1 vraagje.
    Begin ik nu dan ook diezelfde dag dat ik begin met een groente hap ook met fruit en dan 3dagen achtereen etc etc en zo verder of??

Daarover zit ik nog te puzzelen maar kom er niet zo goed uit, kunnen jullie me hier uit helpen aub. (het ondergestreepte) :)

En ik dacht trouwens aan dit schema, wanneer alles goed loopt dus groente én fruit. Ik geef bv op verzoek en dat blijf ik ook op verzoek geven zolang het mogelijk blijft, maar ongeveer zo dus;

6uur; BV
    10uur; BV (eventueel paar lepeltjes pap na)
    13uur; BV-fruit
    17uur ; BV-groente
    20uur (of 23uur); BV- slapen

Tussen 17uur en 20uur komt hij niet altijd voor een voeding, maar komt dan rond 23u.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ik zou niet 2 nieuwe dingen op dezelfde dag geven, als je kindje dan ergens op reageert, weet je niet wat het geweest is.
    Ik ben begonnen met fruit, gaf max 2 verschillende fruitsoorten per week, dus 3 a 4 dagen achter elkaar. Toen ze 4 fruitsoorten goed at ben ik groenten gaan geven op dezelfde manier. Ik gaf dan een bekende fruitsoort bij een nieuwe groentesoort.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Even iets heel stoms, volgens mij reageerden wij samen een jaar of 2 geleden op het topic "net gestopt met de pil". Volgens mij herken ik je nickname.

Terug op topic, ik zou ook kiezen voor een ding tegelijk in het begin.

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Zou gewoon met 1 ding beginnen. Baby's moeten eerst leren om van een lepel te eten...

Ik heb in het begin gewoon een paar hapjes geprobeerd, toen nog flesje er achteraan. Op een gegeven moment had ze geen zin meer in de fles. & Nu eet ze bijna een hele krentenbol.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ken die regel van 3 dagen hetzelfde geven niet.
    Als je kind een verlaagde allergiekans heeft en je geeft geen allergeen spul, moet je miz gewoon alles kunnen geven.

Toen wij begonnen kreeg mijn zoontje 's ochtends wat fruit, 's middags een broodkorst en 's avonds wat groente.

En voorlopig is het eerst de borst, dan de bijvoeding, paar hapjes zijn prima!

6. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Dames allemaal bedankt voor het reageren. :)

Femkes, ik heb op zulk dergelijke topics gereageerd is wel een heel tijd terug hoor:D, kan me jouw nick helaas niet meer herinneren, ben niet zo goed in het onthouden van nicknamen sorry.

Zogelukkig, dus jij begon gelijk met meerdere hapjes op een dezelfde dag als ik het goed begrijp?

Ja ik kwam dankzij BV-leden achter dat ik altijd eerst moet beginnen met bv daar achteraan pas de bijvoeding, wanneer dit goed gaat over enkele weken dan overgaan op bijvoeding en daarachter bv8)

ehm wat zijn voorbeelden van allergeen voeding? (ben echt een leek nog:))

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja hoor; bij 6,5 maand meteen in het diepe gegooid en ging helemaal goed!

Allergeen en/of nog te heftig voor de darmpjes:

koolsoorten
    mais
    nachtschade: aardappel, aubergine, tomaat en paprika
    ui en prei

aardbei
    bessen
    bramen
    frambozen
    citrusfruit
    kiwi

8. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Zogelukkig wat goed zeg dat het gelijk helemaal goed ging, toppie. Hartstikke bedankt voor het lijstje, hier heb ik zeker wat aan!

:)

Deel Deze Pagina