Recepten met vis!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamer08, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Meiden,

ik wil eigenlijk meer vis gaan eten.... maar waar eten jullie vis bij? (bij welke groente?) en hebben jullie nog lekkere recepten voor mij?
    Owja en laatste vraag, waar kopen jullie de vis?

Alvast bedankt!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Vis kopen wij meestal bij de visboer of op de markt.
    Maar de zalm uit de vriezer van de Ah is ook best aardig, maar van de markt is toch favoriet.

Een makkelijk recept is:
    Een aubergine in blokjes
    een courgette in de lengte doormidden en dan in plakjes
    een paar aardappels gewassen en dan in 4en (in de schil, wil je koolhydraatarm, dan de aardapples weglaten)
    een paar teentjes knoflook gewoon in de schil laten.
    Cherry tomaatjes of van die cherrytomaatjes nog aan de takjes (weet even de naam niet meer)

Alle ingredienten in een bak mengen met 3 eetlepels olijfolie, wat zeezout en naar wat je lekker vindt wat (gedroogd) tijm en rozemarijn.
    Dit op een bakblik met ovenpapier leggen en zo'n 45 minuten in de oven rond 180 a 200 graden. Halverwege een keer omscheppen.
    Na een half uur leg je erm afhankelijk van het aantal personen 2 of 4 stukken vis op, zoals kabbeljauw of zalm en dan nog een half uur in de oven. Knoflookjes kan je nu zo uit het velletje knijpen en je aardappeltjes in dopen.
    Heel gezond en lekker makkelijk, ook wanneer je visite hebt, want het is even snijden en daarna doet de oven het werk.
    Verder kan je allemaal variaties maken met groenten die je lekker vindt eigenlijk.

Ook kan je vis op foliepapier leggen en varieren met wat witte wijn en/of room paar tomaatjes erbij, wat kruiden, dichtvouwen en 15 min. in de oven.

Zalm is ook lekker met asperges, tagliatelle en een sausje van creme fraiche en wat citroensap.
    Makreel is ook erg gezond en lekker in salades.

Eet smakelijk!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik koop eigenlijk altijd bij de Albertheijn mijn vis.

Wij eten het eigenlijk gewoon net als vlees bij gebakken aardappelen en groente.

Zalm en tonijn doe ik nog wel door de pasta.

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Meestal gewoon uit het vriesvak van de supermarkt.
    Hier is favoriet kabeljauwstukken in aluminiumfolie.
    Stukjes insmeren met olie en dan UI, paprika, knoflook, en groenten die voorhanden zijn erbij. Folie dicht vouwen en stomen in de oven. O doe er ook viskruiden bij trouwens.

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
  6. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Lekker, dat ga ik morgen eten!! Hmm, nu al zin!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb afgelopen weekend in een restaurant Pangasiusfilet gegeten met paprika en mozarella. Was heerlijk!

Deze vis schijn je ook gewoon bij de supermarkt te kunnen kopen.
    Binnenkort maar eens daarmee aan de slag. Lekker!

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik haal trouwens ook vis uit het vriesvak, alleen in de aanbieding. Nu hebben we pangafilet, erg lekker.

Ik haal ze sochtends uit de vriezer en doe zein een bakje in de koelkast zodat ze in alle rust kunnen ontdooien. Er komt veel water vanaf en dat gooi ik weg.

Dan smeer ik de pangfilets in met een flinke laag roomkaas, meestal naturel of met bieslook. op de roomkaas doe ik wat kleingesneden groenten,(paprika, gourget, snijbonen) net waar ik zin in heb of wat ik in huis heb. daarover een beetje parneelmeel met kruiden en dan ingepakt in zilverfolie in de oven. (15 min 80 graden, maar dat staat per vissoort op de verpakking) Het is echt elke keer weer smullen. Je kan er ook wat verse kruiden over doen..

Dan maak ik soms ook nog iets van tzatziki erbij, lekker fris en ook lekker om los te eten. En gebakken aarappeltjes erbij. Als ik nog sla heb liggen ook wat sla, en dan schep ik de tzatziki erop..

Hmm, binnenkort maar weer eens eten! Lekker!

9. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ooeehh dat klinkt allemaal wel heerlijk! Binnenkort maar eens wat proberen! Tnx meiden!

10. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.600
    1.053
    113
    Hier
    pangasiusfilet met pastasaus in aluminiumfolie verpakken. even in de oven en iedereem dnkt dat je je mega uitgeslooft hebt.
    ik haal het gewoon bij de appie en de pastasaus pak ik gewoon de goedkoopste.

11. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Mijn favo recept:

Nodig:
    Vis, maakt niet uit welke, als het maar in stukjes is.
    Champignons in plakjes
    Rijst
    Conimex boemboe voor groene curry
    Pakje kokosmelk

Rijst koken
    Vis roerbakken tot het gaar is, champignons erbij.
    Boemboe erbij, goed roeren
    Kokosmelk erbij, goed roeren
    Rijst erdoorheen, eetse!
    Lekker met een pittige kroepoek :)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pangafilet is idd erg lekker :D

- ontdooien
    - marinade maken: ruim olie, 2-4 tenen knoflook, flinke theelepel sambal oelek (of rode peper gesneden), ruim gedroogde of verse koriander, djinten, paprikapoeder, zout, wat verse citroen/limoensap
    - vis insmeren met marinade, liefst middag in koelkast
    - bakken op hoog vuur in flink veel roomboter

Wij eten dit bij couscous met tomatengroentensaus: paprika, aubergine, courgette, ui, knoflook, wortel, tomatensaus. Eventueel gedroogde abrikoos en/of rozijnen erdoor. Kruiden voor de makkie: shoarmakruiden :D (maar kan ook met verse koriander, komijn, peper, zout ed of bijv ras el hanout).

Groenten apart roerbakken in olie op hoog vuur muv ui: dat op laag vuur in wat roomboter ongeveer 30 min laten pruttelen. Daarna rest van de groenten erbij + saus en weer laten pruttelen ...

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook erg lekker is het om de pangafilet in te smeren met marinade van olie, knoflook en thaise curry pasta.

Dan met rijst en thaise curry. Of gewoon nasi :D

En zo kun je enorm varieren in de marinade, die dus aanpassen op het gerecht dat je eet.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land

Deel Deze Pagina